Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Patonki ja win7-ongelma
ViestiLähetetty: 19.01.2012 22:14 

XP vaihtui windows7:ksi, ja heti aluksi kävi ilmi, että sitruunapatonki ei ole yhteensopiva win7+IE-ydistelmälle :evil:

Poissa

Viestin otsikko: Re: Patonki ja win7-ongelma
ViestiLähetetty: 19.01.2012 22:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jep, pitää erikseen aina painaa "laajenna foorumit" tuolta valikosta...

Antti

SpaceTourer HDi180 "Black Pearl" '16
C5 HDi163 Confort Business Tourer "Perla Nera" ´11
Xantia 2.0i ”Gris Crepuscule” ’93
BMW R1100 S ´00
BMW F800 GS ´16

Mon Ami – Tarinoita Citroën autoista
https://monamicitroen.blog/
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 00:04 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
XP vaihtui windows7:ksi, ja heti aluksi kävi ilmi, että sitruunapatonki ei ole yhteensopiva win7+IE-ydistelmälle :evil:
Ja ihminen ei ole yhteensopiva IE:lle. Kokeile käyttää patonkia ihan webbiselaimella, sellaisen saa osoitteesta http://www.opera.com/. On hoitunut webin käyttö sillä kivasti Netscape Navigatorin "hiipumisen" jälkeen. Ei kai tuo Win7 auta mitään poikkeusta siinä? Itsellä on ollut käytössä kyllä vain NT4:ssa, Win2k:ssa, XP:ssä, Vistassa ja S60-puhelimissa. Niin ja ehkä Win98:ssakin, en muista.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:07 
Käyttäjän avatar

Suosittelen lämpimästi nettiselaimen lataamista. Tulikettu on toiminut ihan kivasti vuodesta 2002, vaikken sitä ennenkään IE:hen tikullakaan koskenut. Ooppera on kännykällä ihan kätevä, mutta ei sitä koneella oikein jaksa katsella.

http://www.mozilla.org/fi/firefox/fx/

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:13 

Minä en halua vaihtaa selainta vain siksi että patonki ei toimi. Jos ongelma on patongissa miksi minun pitää vaihtaa selain? Olen kokeillut Operaa - en tykkää yhtään ja olen kokeillut firefoxia - en tykkää :( . IE nyt on niin yleinen selain että voisi olettaa sen sopivan tämänkin selaamiseen...

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:21 
Käyttäjän avatar

Nyt kun aletaan kerran sohimaan tästä tuliarasta asiasta niin kehoitan kaikkia kokeilemaan Safaria... Si(e)llä näkee mielenkiintoisia asioita ihan kuin luonnossa katselisi, nopeasti ja terävästi. :ugeek:

edit: Vakavasti puhuen, mikä tahansa muu selain kuin IE tekee ihmisen elämästä helpompaa. Parasta hupia töissä on ruuvata sivun koodiin poikkeuksen poikkeusta, jotta "armon IE" osaisi, edes auttavasti, jotenkuten tulkita kaikille muille selaimille ihan selvää tekstiä. Paska keksintö, ei sitä kai tuon suorempaan kehtaisi ilmaista?!?

edit2: edellinen ⇑ edit vaikuttaa vähän jyrkältä kun Lemon oli ehtinyt väliin kommentoimaan, mutta pysyn kannassani.

edit3: typo

Viimeksi muokannut kaseva päivämäärä 20.01.2012 01:29, muokattu yhteensä 1 kerran

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:23 

Macissa on Safari käytössä. Kokeilin joskus Safaria XP:ssä mutta se kaatuili jatkuvasti, joten luottamus meni

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:23 
Käyttäjän avatar

Kuinka monen vuoden takaa kokeilusi ovat ja muokkaistko selaimia ollenkaan oman makusi mukaan? Suoraan paketista FF on aika tylsä. Lyhyttä totuttelemisjaksoa ei parane unohtaa, huonon käyttöliittymän vieroitusoireet voivat viedä aikaa.

Miten kuitenkin olisi Googlen kromihirviö? Itse en pidä, mutta sopisi ehkä viimeisille vannoutuneille IE-käyttäjille?
http://www.google.de/chrome/?hl=fi

IE:n käytön kehittäjille tuottamia pysyviä traumoja ei tässä yhteydessä sovi unohtaa. :mrgreen:

Viimeksi muokannut Palloidiootti päivämäärä 20.01.2012 01:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:27 

Operaa käytin olisko ollut vajaa vuosi sitten. Silloin kun en tykännyt Temen avatarkuvasta... :roll: ja firefoxia kokeilin myös viime vuonna. en kyllä muokkaillut mitään, tehdasasetuksilla mentiin. Olen kai vaan niin tottunut IE.n käyttöön kun esim. töissä ei ole koskaan ollut muuta. Jostain syystä, en tiedä miksi, en luota tuohon googlen juttuun. Muistaakseni kokeilin joskus enkä tykännyt.

Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 20.01.2012 01:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:28 
Käyttäjän avatar

XP eli vielä Flash-maailmassa ja oli näin ollen "ei yhteensopiva" nykyajan kanssa. Safari kaatuu jos sivu sisältää huonosti tulkattua flashia, muuten sen on todettu olevan varsin vakaa. Win7 on oikein pätevä käyttis, siihen löytyy kyllä toimiviakin selaimia, jotka tukevat nykyaikaisia tekniikoita.

ViestiLähetetty: 20.01.2012 01:40 
Käyttäjän avatar

Palloidiootti kirjoitti:
Suoraan paketista FF on aika tylsä. Lyhyttä totuttelemisjaksoa ei parane unohtaa, huonon käyttöliittymän vieroitusoireet voivat viedä aikaa.
Olen kai päässyt totuttelujakson yli, kun FF tuntuu tylsän sijasta hankalalta ja kankealta, kun sitä on tullut käytettyä kodin ulkopuolella useita vuosia.

Nyky-Operat ovat kieltämättä täysin vakioasetuksilla aivan karmeita käytettäviä, mutta kun mukauttaa järkeväksi, niin on sellainen, ettei ole parempaa tullut vielä vastaan. Win7:n kohdalla luulisi olevan varsin luontevaa, kun sitäkin joutuu heti alkuun mukauttamaan käytettäväksi, ennen kuin pystyy mitään tekemään.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 02:51 
Käyttäjän avatar

Voihan sitä ajat sitten paaliin joutanutta IE:tä käyttää niillä sivustoilla jotka ovat erikseen sitä varten muokattu, ja sitten jotain muuta selainta paremmin koodattuja sivustoja, kuten esimerkiksi Sitruunapatonkia, selatessa. Samalla tottuu toisenlaiseen käyttäjäkokemukseen, ja myöhemmin voikin vähitellen siirtyä kokonaan turvallisempaan selailuun.

laakeri kirjoitti:
Olen kai päässyt totuttelujakson yli, kun FF tuntuu tylsän sijasta hankalalta ja kankealta, kun sitä on tullut käytettyä kodin ulkopuolella useita vuosia.

Mikäs siinä on niin hankalaa ja kankeaa? Melkein kaiken enemmän tai vähemmän tarpeellisen voi helposti muokata, onko se sitä kankeutta?

laakeri kirjoitti:
Nyky-Operat ovat kieltämättä täysin vakioasetuksilla aivan karmeita käytettäviä, mutta kun mukauttaa järkeväksi, niin on sellainen, ettei ole parempaa tullut vielä vastaan. Win7:n kohdalla luulisi olevan varsin luontevaa, kun sitäkin joutuu heti alkuun mukauttamaan käytettäväksi, ennen kuin pystyy mitään tekemään.

Muokkaisin varmaankin taas juuri Operaa paremmaksi jos vaihtoon olisi joku syy (FF oli käyttökelvottoman epävakaa joskus versionumero kahden paikkeilla), mutta toisin kuin IE, FF ainakin toistaiseksi toimii moitteitta. Eroaako 7 tässä suhteessa jotenkin XP:stä?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 09:21 
Käyttäjän avatar

Palloidiootti kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Mikäs siinä on niin hankalaa ja kankeaa? Melkein kaiken enemmän tai vähemmän tarpeellisen voi helposti muokata, onko se sitä kankeutta?
No, tuolla, missä käytän nykyisin FF:ia enimmäkseen, täytyisi muokkaus tehdä muutamille kymmenille koneille, kun en istu saman koneen äärellä siellä yleensä. Linkki-/synkronointipalveluhan taitaa ainakin Operassa siirrellä vain kirjanmerkkejä ja mainostenblokkaustietoja yms, onko FF:ssa fiksumpi? Itseä on häirinnyt eniten se, kun oletuksena eivät osoiterivillä toimi normaalit haut "g hakusana"=google "w hakusana"=wikipedia jne, mouse gesturet eivät tunnu vakioasetuksilla toimivan tai ovat hyvin mystisiä, mainosten blokkaaminen on jemmattu tehokkaasti jonnekin (jos siinä moista edes on) ja ladattavat tiedostot menevät minne sattuu (jostain syytä ei edes kysy sijoitusta). Monet toiminnot tuntuvat muutenkin olevan jemmattuina hyvin tehokkaasti.

Sitten varmaankin ihan vaan itsestä johtuen onnistun jostain syystä vieläkin avaamaan turhan usein FF:lla linkin uuteen ikkunaan uuden välilehden sijasta. En tiedä, miten moinen käy, mutta vakioselaimella moisen käyminen on varsin harvinaista. Nyt kun tuolla FF:n käyttöpaikassa ovat päivittäneet uusiin versioihin, niin niihin on jotain mystistä tapahtunut valikkorivillekin. Täytyy tutustua aiheeseen enemmän, ennen kuin viitsii siitä sanoa mitään.

Mutta minkä takia väki on aikoinaan edes vaihtanut Operasta FF:ään? Mitä parempaa siitä on löytynyt?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 10:13 

Hyvä, että on erilaisia selaimia erilaisille ihmisille. En silti menisi sanomaan mistään että Tällä ei tee mitää, tai että Tämä on ihan karmea käytettävä. Ärsyttää tuollaiset liian jyrkät mustavalkoiset mielipiteet, makukysymyksiä nämä kuitenkin ovat. Olen pärjännyt tähän asti noiden muidenkin kanssa vaikka olen eniten tottunut IE:n käyttöön ja ajattelen asioita ihan peruskäyttäjän näkökulmasta. Taidan olla melko sopeutuvainen kuitenkin. Minusta vaan selaimen pitäisi olla valmis käyttöön ihan perusasetuksilla, suuri osa käyttäjistä kun ottaa käyttöön ne ihan sellaisenaan eivätkä tiedä mitä sille vois tai pitäis tehdä tai eivät osaa muokata sitä mitenkään. Ei kaikkien tarvitsekaan olla mitään sen kummempia nörttejä. Ei mulla sinänsä mitään sen ihmeempää ole FF:ia vastaan, joten tänään taidan ottaa sen käyttöön, ainakin IE:n rinnalle.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 13:54 

kaseva kirjoitti:
Nyt kun aletaan kerran sohimaan tästä tuliarasta asiasta...

Miksi tämä on tuliarka asia?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 15:33 

Lemon kirjoitti:
Miksi tämä on tuliarka asia?

Koska se on makuasia, eli jos mä kerron käyttäväni Chromea MACissä (käytän montaa muutakin aktiivisesti)=> jonkun muun mielestä minun pitäisi käyttää ehdottomasto _____, koska:
a) käytän sitä selainta jo nytkin ihan väärällä tavalla ja minun pitäisi pitäisi käyttää sitä hänen käyttämällä tavalla, koska se nyt on vaan maailman paras tapa, eikä muuta tapaa ole...
b) se edustaa ___-tahoa, joka on vaan niin paha (ihmisoikeus, kapitalismi, diktaattorimaisuus, huono nn....)
c) sillä ei edes toimi sivu: ____ (jota minä en kuule ole ikinä käyttänytkään, enkä tule käyttämään, haloo!!!)
d) siitä puuttuu lisäosa/ominaisuus/...
e) kokeile edes (vähän niikuin MAC/PC/häh... )
e1) olen kokeillut liian vähän aikaa
e1.1) vaikka olen kokeillut vuoden ajan joka päivä, olen kokeillut väärin
...

Lopultakin päädytään tulokseen että kaikki on ihan kelvottomia ja kaikkien selainten käyttö tulisi lopettaa mahdollisimman pikaisesti

No jatkan vähän kaikkien käyttämistä ja valitsen itse mistä pidän (tai sitten joskus joku tekee valinnan minunkin puolesta, IE:tä kun ei saa MACciin tai Chromea tai Operaakaan kaikkiin mobiilivehkeisiin )

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 19:16 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
ei ole yhteensopiva win7+IE-ydistelmälle :evil:

http://www.shlomifish.org/no-ie/

Elämä on täynnä valintoja ja se helpoin valinta (tässä tapauksessa käyttöjärjestelmätoimittajan oma selain) ei useinkaan ole se oikea.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 19:38 

[quote=" että sitruunapatonki ei ole yhteensopiva win7+IE-ydistelmälle :evil:[/quote]

Ei sitruunapatongissa mitään vikaa ole, vaan vika löytyy IE:stä. Se ei ole yhteensopiva

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 19:50 

ilkkata kirjoitti:
Ei sitruunapatongissa mitään vikaa ole, vaan vika löytyy IE:stä. Se ei ole yhteensopiva

Eli kaikki on vielä niin kehittymätöntä ja suunnittelematonta, että kaikki sivut ja kaikki selaimet eivät ole yhteensopivia! Ja sen takia on pidettävä useampia selaimia koneella, jossa on Windows.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 20:02 
Käyttäjän avatar

Itse asiassa, webissä käytettävä HTML-kuvauskieli on kyllä hyvin tarkkaan määritelty (samoiten muotoiluun käytettävä CSS), mutta ikävä kyllä niitä määrittelyjä ei noudateta, etenkään Microsoftilla. Nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen (esim. IE 6), mutta selvästikään ei vielä tarpeeksi perusteellisesti. Etenkin noiden vanhempien Explorerien aikaan hyvin monella sivulla piti olla kahdet eri koodit; IE:lle ja muille selaimille.

Sinänsä olen kyllä Lemonin kanssa samaa mieltä, että noinkin yleisen selaimen kuin IE pitäisi nykyään näyttää tällainenkin foorumi oikein. Mutta kun...

Jos kiinnostus heräsi kellään aihetta kohtaan, niin lisää tietoa löytyypi täältä: http://www.w3.org/

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.01.2012 20:11 

Steve Ballmer ja Bill Gates on varmaankin paholaisia, mutta onko aina vika selaimen?

Kokeilin pikaisesti testaamalla W3C validaattorilla, on tällä sivustolla ihan jotain oikeasti hämärääkin nimenomaan taulukkojen määrittelyissä (ja pari muutakin bugia noiden yleisten puuttuvien ALTti herjojen lisäksi)

PHPBB on avoimen lähdekoodin projekti kuin myös käytetyt tyyliteemat, mutta ehkä nekään eivät ole täydelisen virheettömiä ja saattaapi vika johtuakin niistä? (tai siitä että niitä ei ole vielä saatu korjattua sellaiseen kuosiin että kaikki tyylit toimii kaikilla selaimilla pikku virheistä huolimatta)

Mikä on sivun alalaidassa alphaportal-modi? Onko sen kehittäjäyhteisö hävinnyt jo maan kamaralta.

No myönnettäköön, että aina muulloinkaan tämänkaltainen selkeä syy-seuraussuhde ei toimi:
Onko auton vika jos tiet ovat huonoja: On - ainakin nyt, kun olen hetkellisesti Sitikaton :)

Poissa

ViestiLähetetty: 28.01.2012 12:54 

Nyt on Firefox käytössä. Nyt kun vielä löytäisin ne IE:stä siirretyt kirjanmerkit... Kirjanmerkkiosasto on jotenkin sekava, siellä on ihan kauheesti kaikenlaista ylimääräistä turhaa, mutta ei niitä mun kirjanmerkkejäni. Jatkan ihmettelyä, etsimistä ja opettelua. Mutta ei ainakaan tarvi laajentaa foorumia koko ajan.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.01.2012 13:19 

Ihan tyhmä selain :( ! Ei ne mun kirjanmerkit siellä ole vaikka firefox lupasi tuoda ne. Enkä saa yhtä sivua millään lisättyä kirjanmerkkeihini. Tyhmää. Opettelu jatkuu ainakin vielä hetken, mutta firefox saattaa pian lentää jonnekin kauas ja minulta saattaa lipsahtaa ruma sana...
---
Se yksi kirjanmerkki on livahtanut jonnekin Järjestelemättömät kirjanmerkit- nimiseen kansioon :? . Tyhmää, epäloogista, hämmentävää. Eihän tää FF osaa edes lukea mun ajatuksia eikä toimia niinkuin minä haluan!!! :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 28.01.2012 13:27 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Ihan tyhmä selain :( ! Ei ne mun kirjanmerkit siellä ole vaikka firefox lupasi tuoda ne. Enkä saa yhtä sivua millään lisättyä kirjanmerkkeihini. Tyhmää. Opettelu jatkuu ainakin vielä hetken, mutta firefox saattaa pian lentää jonnekin kauas ja minulta saattaa lipsahtaa ruma sana...
---
Se yksi kirjanmerkki on livahtanut jonnekin Järjestelemättömät kirjanmerkit- nimiseen kansioon :? . Tyhmää, epäloogista, hämmentävää. Eihän tää FF osaa edes lukea mun ajatuksia eikä toimia niinkuin minä haluan!!! :evil:

Suosittelen lämpimästi MacBook:a. Se auttaa kaikkeen harmitukseen mitä tietokoneen käyttö saattaa aiheuttaa ;)

Antti

SpaceTourer HDi180 "Black Pearl" '16
C5 HDi163 Confort Business Tourer "Perla Nera" ´11
Xantia 2.0i ”Gris Crepuscule” ’93
BMW R1100 S ´00
BMW F800 GS ´16

Mon Ami – Tarinoita Citroën autoista
https://monamicitroen.blog/
Poissa

ViestiLähetetty: 28.01.2012 13:35 

Andre kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi MacBook:a. Se auttaa kaikkeen harmitukseen mitä tietokoneen käyttö saattaa aiheuttaa ;)

Antti

Tuossa vieressä on kyllä iMac, Safarin kanssa olen jo käynyt taisteluni. Tarvitsen näitä molempia.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava