ds-jekk+eri kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Must Lammaksesta samanlainen, kiitos.
Tämä tokaisu jää minulle käsittämättömäksi. Miksi kaltaiseni erikoisuuksia etsivä, pienen piirin syrjäpaikkojen pikantteja erikoisuuksia paljastava menisi vanhankaupungin turistipaikkaan kuten musta lammas? Nomen est omen.
Jos oikein ymmärsin tarjosit kirjoittamaasi ravintola-arostelua "pienen piirin syrjäpaikkojen pikantteja erikoisuuksia " turisteille suunnattuun lehteen/nettiin (BG=Baltic Guide?), yhtä käsittömätöntä myös miksi pienen piirin erikoisuuksia pitäisi erityisesti markkinoida turisteille?
Toisaalta on ihan hyvä etteivät julkaise kenen tahansa kirjoittamia juttuja, ainakaan taustoja tarkistamatta, usein erilaiset nettiarvostelutkin saastuvat jollain muulla motiivilla kuin kokemuksella suosittelevista jutuista (=mainontaa, tehtiin sitä sitten rahalla tai ilman)
Normaaliksi Lehden ravintola-arvosteluksi myös ihan liikaa juttua Mustastamäestä ja muista ravintoloista jotka eivät edes lopulta olleet siellä, tuskin myöskään valkoisen miehen juttua hylkäsivät perusteena naisviha ja rasismi? Ruuasta olisin ainakin itse odottanut enemmän juttua, ainakin jos on Ukrainalaiseen erikoistunut ravintola. Nyt nuo valitut ruuat tuntuivat perus ranskalais/italialais keittiön tuotoksilta ainakin nimien perusteella. Tosin ankka carpaccio on ainakin minulle vieras ruoka, mitä edes lienee? Carpaccio kun on yleensä myös raakaa lihaa, mutta linnuista ehkä sitten sopivan kypsää viipaloitua siivua?
(piti oikein kaivaa Ankka Carpaccion reseptiä googlesta, raakaakin on, näemmä tuossa ainakin ankkaa leikelty ihan raakana jäisenä kuten härällekin tehtäisiin... ei mun ruokavalinta, mutta linkki viittaakin englantilaiseen kokkiin
http://www.greatbritishchefs.com/recipe ... cio-recipe)
(Asiasta toiseen) Onko muuten tuo musta lammas, kaukaasialaista ruokaa, joku oma lammaslaji vai ruokalajin/valmistustavan nimi?