Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 04.01.2014 09:59 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
http://www.allpar.com/world/talbot.html

Auto oli Talbot Horizon petro.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 27.01.2014 09:36 

Viestit: 624
Omistin aikoinani myös kyseisen Talbotin ja hyvä auto se oli.
Peitenimi "valtion veropolitiikka" on todellisuudessa peite, sillä ihmiset ne ovat takana jotka veroja nostaa jaa et miksikö sillä verovarojen hoitajalle se tietää yleellistä elämää kun voi käyttää verovaroja omiin tarkoitusperiin välittämättä siitä et aiheuttaako verovarojen omistajalle vaikeuksia.
J a järjestelmä suosii sitä et hoitaja ei joudu vastuuseen töistään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 27.01.2014 11:01 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Minullakin oli lyhyen aikaa tietämättäni petro-Talbot.Yllätys oli minulle suuri kun bensatankki ei vetänytkään aivan täyteen.Siinä oli saman korkin alla myös petron täytölle oma puoli.Minun autostani oli ne petro- vehkeet jo raksittu pois.Eikös noissa ollutkin eroa puristussuhteessa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 27.01.2014 21:25 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Muistini mukaan oli eroa puristussuhteessa mutta taisi olla toteutettu paksummalla kansipahvilla petroolissa. Petrooli kun ei nakutuskestävyydeltään tainnut olla ihan bensakoneen puristuksille sopiva. Muistaakseni ostin joskus projektikoneeksi Petro-Talbotin 1,5 -litraisen kun oli muutosluvat 1,5 litraiselle Simca 1000:iin. Ja kyllähän se petrooli haisi vielä pitkän aikaa. Muistaakseni puhuivat joskus, että petroissa öljyn kuluminen ei ollut ongelma kun öljy tuntui vaan lisääntyvän öljynvaihtovälillä. Petrooli kun varsinkin kylmäkäynnistyksissä ujuttautui männänrenkaitten ohi öljyn sekaan :)



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 28.02.2014 03:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
"Petrooli kun varsinkin kylmäkäynnistyksissä ujuttautui männänrenkaitten ohi öljyn sekaan"

Tuota niin, ei kyllä tasan käynnistynyt kylmänä petroolilla, eihän.
Se karsee viritys käynnistettiin aina bensalla ja sitten kohta vaihdettiin petroolikäytölle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hyvä luonnehdinta valtion veropolitiikasta.
ViestiLähetetty: 28.02.2014 11:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Tehds-petroista en tiedä, mutta kotikutoisissa petroolimuutoksissa ei ollut paksumpaa kansipahvia, vaan kaksi kansipahvia päällekkäin ja kuparilevy niiden välissä.

Näin kertoi vanhempi kollega, joka aikoinaan on tehnyt muutossarjoihin noita kuparilevyjä.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Hesarista.
ViestiLähetetty: 20.03.2014 11:45 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
NÄILLÄ SUOMI AJOI
Talbot Horizon kulki myös petrolilla
28.4.2007 0:00
A A Kaarlo Sundell
Kaarlo Sundell
kuvankäsittely pauligin keräilysarjaa mukaillen kimmo taskinen

Öljykriisi jätti aikanaan jälkensä myös suomalaiseen autoteollisuuteen. Uudenkaupungin autotehdas etsi innokkaasti vaihtoehtoisia polttoaineita. Eikä aikaakaan, kun Uudenkaupungin tuotantolinjoilta alkoi rullata petrolikäyttöisiä Talboteja ja Saabeja.


Talbot oli alkuperäiseltä nimeltään Chrysler-Simca. Ranskalainen PSA-yhtymä osti kuitenkin Chryslerin Euroopan toiminnot, ja Talbotin nimi tuli käyttöön vuodesta 1979.

Uudessakaupungissa valmistettiin Talbot Horizoneja ja Talbot 1510/Solaraa. Horizoneja valmistui vuosina 1979–85 kaikkiaan 17 931. Isomman Solaran tuotantoluku 14 047.

Horizon oli viisiovinen perheauto, joka esiteltiin 1977. Chrysler toivoi autosta varsinaista maailmanmenestystä. Hanke jäi haaveeksi.

Alku oli kuitenkin lupaava. Horizon valittiin vuoden autoksi Euroopassa vuonna 1979. Fiat Ritmo jäi täpärästi toiseksi.

Suomessa Talbotit olivat parhaassa vauhdissa 1981 ja 1982, jolloin merkki löytyy ensirekisteröintitilastossa sijalta seitsemän. Sen jälkeen tie vei alaspäin, ja loppu tuli jo 1985.


Petroliautot olivat puhtaasti suomalaista tuotantoa. Talboteista petrolikäyttöisiksi muutettiin Horizoneja.

Polttoaine oli moottoripetrolia, jota tavallisimmin käytettiin veneiden ja maatalouskoneiden moottoreissa.

Bensiinimoottorin muuntaminen petrolikäyttöiseksi tiesi hävikkiä tehossa, sillä moottorin puristusta piti pienentää. Petroli vaikutti myös moottorin voiteluöljyyn sillä seurauksella, että öljynvaihtovälit lyhenivät.

Muuntaminen oli myös työlästä. Käynnistystä ja voimakkaita kiihdytyksiä varten tarvittiin bensiiniä, joten autoissa oli kaksoispolttoainejärjestelmä.


Petro-Horizonista ei tullut myyntimenestystä. Energiakriisi oli takanapäin, kun Uudenkaupungin petroautot olivat parhaimmillaan. Kuluttajat halusivat taas nopeampia, tehokkaampia ja pidemmän huoltovälin autoja.

Petrolikäyttöisiä Horizoneja valmistettiin kaikkiaan 2 385. Petro- ja bensiinimoottoreita myytiin rinnakkain. Petrolikäyttöinen Horizon GL oli 7 850 markkaa kalliimpi (61 600 mk/53 750 mk) kuin vastaava bensa-auto.

Petro-Saabeja valmistettiin vuosina 1979-84 hiukan enemmän kuin Horizoneja eli 3 749 autoa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: