Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 08.08.2017 23:17 

Viestit: 110
Vodaan tämä väittely ratkaista niinkin, että tulette tänne ruotsiin, niinpääsette testaamaan ihan oikeaa mahtisonnia. Elopaino 1300kg, kokoaikainen neliveto, täysnahkaverhoilu ja lowhangerit.
Astuu kesässä 60-80 lehmää ja viettää muutenkin hulvatonta elämää. Oheisessa kuvassa vastaava otus. http://www.hannolancharolais.com/tiedos ... i_Elit.jpg
Se mies voittaa joka uskaltaa käydä taputtelemassa herraa, kun se viettää aikaa tyttöjen parissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 08.08.2017 23:25 

Viestit: 1169
Voisin vaikka olla niin tavattoman rohkea, tai hullu? :D
Luulen vaan, että tämä toisen sonnin omistaja ei osaa taputtaa, tai selkä ei kestä edes sitä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 09.08.2017 00:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1910
Kusemiskilpailuun en lähde. Minkäänlaista "väittelyähän" tässä ei ole esiintynyt vaan ihan klassista riidanhaastoa vaan. Silloin tällöin vielä teen kohteliaisuudesta sen virheen että vastailen asiallisesti niinkin riidanhakuiselle "miehelle" kuin betaromeo. En tee enää jatkossa, turhaa on riidanhaastajaa yllyttää. "Periaatteesta vastaan" ihan Sirola-opiston parhaiden oppien mukaan.

Jatkan Mersun kaikkien aikojen ylväimmän Mahtisonnin eli S65:sen tutkailua ja ajelua silloin kun paremmat autot - eli sitikat - paristaan päästävät. Mitään muuta syytähän tuollaisella ajoon ei voi olla kuin se kolme T:tä eli Teho, Teho, Teho.



...ja illan hämärtyessä hän rupesi känisevällä äänellä sanelemaan katkeraa totuutta...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 09.08.2017 07:35 

Viestit: 1169
ds-jekkeri kirjoitti:
Kusemiskilpailuun en lähde. Minkäänlaista "väittelyähän" tässä ei ole esiintynyt vaan ihan klassista riidanhaastoa vaan. Silloin tällöin vielä teen kohteliaisuudesta sen virheen että vastailen asiallisesti niinkin riidanhakuiselle "miehelle" kuin betaromeo. En tee enää jatkossa, turhaa on riidanhaastajaa yllyttää. "Periaatteesta vastaan" ihan Sirola-opiston parhaiden oppien mukaan.

Jatkan Mersun kaikkien aikojen ylväimmän Mahtisonnin eli S65:sen tutkailua ja ajelua silloin kun paremmat autot - eli sitikat - paristaan päästävät. Mitään muuta syytähän tuollaisella ajoon ei voi olla kuin se kolme T:tä eli Teho, Teho, Teho.


Ihan ensinmäiseksi minulla ei ole mitään tarvetta haastaa riitaa, vaan ainoastaan hiukan muokata sanomisiasi lähemmäksi totuutta ja muutenkin tapaasi halveksia muita, jotta itse pääsisit parempaan valoon.

Puretaan nyt vaikka aihetta Mercedes S 65 AMG. Mistä olet saanut päähäsi, että se on kaikkien himoitsema?
Sille on uutena löytynyt ostaja ryhmä, joka varmasti on sellaisen halunnut, mutta he yleensä ovat maista, joissa on kuuma. Jos pystyisit matkustamaan muiden ihmisten häiritsemättä, niin huomaisit näiden maiden Mercedes diilereiden pihalla seisovan noita nokka pystyssä useita, ilman moottoria, kun ne vaan hajoavat kuumissa olosuhteissa.
Epäilen kovinkaan monen tuollaista himoitsevan, koska näin tapahtuessa yleensä auton taival on tullut tiensä päähän, älyttömien korjauskustannusten vuoksi.

Tuon kestävyyttä tunnut jopa itsekin epäilevän, kun ehdotin edes hetkellisesti sen tehon ulosmittaamista. Mitä siis tekee autolla, millä ei uskalla tehdä sitä, mihin se suunniteltu?

Tuolla toisaalla väität sen kulutuksen olevan alle 10L/100km, voin kokemuksesta kertoa, että se ei mene sillä normaali ajossa. Miksi kuitenkin koitat täällä semmoista edes väittää?

Tuohon tapaasi halventaa esim. 63 AMG moottorisen omistajat "pyöräilykypärämiehiksi" on yhtä asiatonta, kuin tapasi puhua naisista.
Se että et ole valmis lähtemään kusemiskilpailuun, ei ole kyse siitä, vaan siitä, että taitaa niinkin helposti löytyä se kengittäjä sonnille, jopa sedanista? Ainoa mikä tuossa oli positiivistä, oli kerrankin löytyi asia, missä itse et ole paras, kuten radalla ajamisessa, se selkä varmasti kestäisi autosi jousituksessa. :)
Teho on tietysti hieno ominaisuus autossa, vaikka kolmeen kertaan mainittuna, jos kuitenkaan sitä ei rikkoontumisen tai painon vuoksi voi käyttää, niin mitä sillä lopulta tekee?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 10.09.2017 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1910
No niin, palataanpas tähänkin aiheeseen. Takana tavallinen pätkä Pärnun laboratorio -> Tallinna vilkkaan liikenteen seassa sateessa, ja tässä kulutus. Olen aikaisemmin mitannut tankkaamalla että tuo Mersun oma kulutusmittari on noin 2 desiä satasella optimistinen, ei sen enempää - monissahan tuo heittää puoli litraa helposti.

Matkalla ennen Tallinnan ruuhkaa kulutus oli kahdeksan ja puolen litran tienoilla koko matkalle joka on kyllä todella vähän tälle mammutille. Ilmeisesti tämä tykkää sateesta. Normaalissa ripeässä maantieajossa tuo 9.5 on tavanomainen luku.

https://youtu.be/Ar-HxSeUhyE



...ja illan hämärtyessä hän rupesi känisevällä äänellä sanelemaan katkeraa totuutta...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 10.09.2017 21:10 

Viestit: 1169
Siinä oli vähän 90 pätkää ja 110 pätkää, mutta 10km ennen keskustaa piti jo pysähtyä kuvaamaan. :) Keskinopeus ollut näytön mukaan 75km/h, joten sovitaan nyt, ettei se mene normaali ajossa alle 10l/100km.
Mitä tehdas ilmoittaa kulutuslukemiksi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 10.09.2017 21:46 

Viestit: 1243
Paikkakunta: Susiraja
Mitä vi..n väliä on tuollaisen auton kulutuksella? Kaikki menee mitä tankkiin laittaa. Datsunnissantojatahemmot nyyhkyttävät polttoaineen kulutuksesta. Jos on varaa hankkia tuollainen, pitää olla varaa käydä Essolla tai jossain muualla tankkaamassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 10.09.2017 21:59 

Viestit: 2940
Oma kaikkien aikojen pisaralla pisimmälle kulutusennätys on tehty noilla teillä, eli hitaat rajoitukset eikä juuri mäkiä näekään, silloin liikenne ei ainakaan pysähdellyt vaikka autoja olikin jonkunverran, ihan kauheasti siellä ei sen takia voinut kaahatakaan kun oli molempiin suuntiin menijöitä tasaisesti. Itsellä oli vielä Riigassa oikeinkin pitkä ruuhkamatelu pahaan aikaan, sekä Rigassa, Tallinnassa ja Pärnussa reilusti ihan ydinkeskusta-ajoakin, silti melkein 15 vuotta vanhan paljon ajetun dieselin keskikulutus oli paljon alle 5 l/100 km. Ei ole millään kulkupelillä mennyt noin vähän mopoaikojen jälkeen, moottoripyörätkin kulutti paljon enemmän -> pieniä kulutuksia kyllä voi tuolla saada, mutta ei anna oikein mitään osviittaa vaikka Suomen maantiekulutuksista.

Mutta joo, kyllä nämä vähän tuoreemmat jenkkilotjakkeetkin automaatilla ja painavalla korilla pääsevät tasaisella maantienopeudella (ja ilman mäkiä tai aaltoliikettä jonossa) ihan yllättävän pieniin kulutuksiin, mutta pidemmän aikavälin seurannassa kulutus kertoo totuuden painosta ja energiankulutuksesta.

Mutta miksi tuollaisella koneella edes pitäisi pohtia kulutuksia ja bensansäästöä? [Edit: samaa ihmetteli sillä välin jo muutkin...]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 10.09.2017 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1910
Minulle itselleni on investointimielessä aivan yhdentekevää, paljonko nämä harrasteromut kuluttavat. Kulut per kilometri tulevat aivan muualta kuin bensasta, jota saa toistaiseksi vapaasti huoltoasemilta toisin kuin esimerkiksi pneumaattisen dynaamisen jakkaran pumppua mallia 2004H2-2005H1.

Sen sijaan teknisenä suorituksena ja moottorin rakenteesta kertovana numerona kulutuksella näin tehokkaassa autossa on kyllä merkitystä. Kuten videolla sanoin, jos halutaan tavanomaista "urheiluautoa" pari kolme kertaa enemmän tehoa on hyötysuhteen väistämättä oltava hyvä tai muuten joudutaan älyttömiin mitoituksiin mm.jäähdytyksessä ja katalysaattoreissa. Teknisenä saavutuksena se että vuoden 2005 auto, jossa on 607 hevosvoimaa ja 1000NM vääntöä vakiona (josta ilman muuta tuo vääntölukema on merkittävämpi), sekä 12 sylinteriä ja pelkästään kaksi venttiiliä per sylinteri ja yksi säätymätön nokka-akseli per pankki, pystyy maantieajossa kuluttamaan vähemmän bensaa kuin C6 bensa-V6 samalla tiellä on hurjaa. Se on AMG:n tour de force moottoripuolella. Lisäksi se tarkoittaa sitä että läskirenkaista ja pitkästi yli kahden tonnin kuivapainosta huolimatta ajovastukset ovat kohtuullisella tasolla, jopa sateen kyllästämällä tiellä.

Lisäksi kulutuksessa on yksi asia joka aina mielellään unohdetaan; korostan - kuten Jay Lenokin - sitä että kulutus määrittelee sen kuinka pitkälle tankillisella pääsee. Ei ole aivan yhdentekevää, pitääkö pysähtyä 300 km vai 750 km välein tankkaamaan jos matkaa tehdään esimerkiksi Euroopassa. Mutta ei sillä kyllä minulle merkitystä ole, ei ole tarkoituksena tappaa selkääni mersulla matkailemalla.

No se siitä. Oletan että siellä joku vielä vakavissaan yrittää kaivaa jotain syytä miksi tuo ALLE 10l/100km normaaliajossa ei pitäisi paikkaansa minun yksilölläni, vaikka olen jo videolla sen todistanut. Kaivataanko videopätkiä ajomatkan varrelta, todisteeksi etten ole hissutellut tien penkalla kahdeksaakymppiä koko matkaa? Voihan olla että olen tätä tarkoitusta varten ajanut eestaas tyhjää maalaistien pätkää puolitoista tuntia, eihän minulla sen parempaa tekemistä ole? Voi voi.

Jos normaaliajoksi ei kelpaa kahden kaupungin sisällä ajo ja sahaavassa viikonloppujonossa 70-90-110 -maantiellä ajo sateessa ohittelevan letkan mukana niin sitten saatte pitää ne "normaaliajonne". Täällä ovat tietämättömät ja taitamattomat väittäneet, että nimenomaan tämä kyseinen automalli ei missään oloissa mene alle kympin satasella normaaliajossa. Tuollainen väite on yksiselitteisesti vale.

Kirjoittaessani tätä huomaan että Patongista nykyään saamani palaute ei ole enää sellaista joka motivoisi kirjoittelemaan tänne erilaisista ja -koisista autoista, kokemuksista ja näkemyksistä. En nauttinut tämän vastauksen kirjoittamisesta. En väitäkään että tämä on lukijoiden vika, artistin pitää löytää oikeanlainen yleisö eikä päinvastoin. No, onneksi tämä ei ole työ vaan harrastus. Ja harrastuksia voi vaihtaa helposti.



...ja illan hämärtyessä hän rupesi känisevällä äänellä sanelemaan katkeraa totuutta...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 08:53 

Viestit: 9
ds-jekkeri kirjoitti:
Kirjoittaessani tätä huomaan että Patongista nykyään saamani palaute ei ole enää sellaista joka motivoisi kirjoittelemaan tänne erilaisista ja -koisista autoista, kokemuksista ja näkemyksistä. En nauttinut tämän vastauksen kirjoittamisesta. En väitäkään että tämä on lukijoiden vika, artistin pitää löytää oikeanlainen yleisö eikä päinvastoin. No, onneksi tämä ei ole työ vaan harrastus. Ja harrastuksia voi vaihtaa helposti.

Tällä palstalla ei voi laittaa peikkuja kuten facebookissa. Mutta olisin laittanut sellaisen jo aiemmin tähän viestiketjuun (kuten pariin muuhunkin aloittamaasi ketjuun).

Meitä hiljaisia lukijoita riittää. Niitä, joita asia kiinnostaa. Pidän esimerkiksi telkkarin katselussa siitä, että voin avata sen ja löytää joltain kanavalta kiinnostavaa ohjelmaa. En kiinnostuisi ohjelmasta pelkästään ohjelmatietoja tavaamalla, eikä siihen toisaalta riitä aika tai into. Välillä on kiva löytää jotain uutta ja erilaista. Ja sitä tämänkin viestiketjun anti on ollut - "ai tuollainenkin on tehty", "vai semmoista sen kanssa sitten on".

Se, miten jotkut patonkilaiset kommentoivat kirjoituksiasi, on kuin yksi koulukiusaamisen esimerkkitapauksista. Väheksytään, puututaan pikkuasioihin, ollaan koko ajan tietyllä asenteella toista kohtaan. Tätä harrrastaa siis yksi tai kaksi, jotkut komppaa siitä, ja me muut ihmetellään kummalle puolelle kuulutaan ja pitäisikö asialle jotain tehdä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 11:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 870
quala kirjoitti:
Tällä palstalla ei voi laittaa peikkuja kuten facebookissa. Mutta olisin laittanut sellaisen jo aiemmin tähän viestiketjuun (kuten pariin muuhunkin aloittamaasi ketjuun).

Meitä hiljaisia lukijoita riittää. Niitä, joita asia kiinnostaa. Pidän esimerkiksi telkkarin katselussa siitä, että voin avata sen ja löytää joltain kanavalta kiinnostavaa ohjelmaa. En kiinnostuisi ohjelmasta pelkästään ohjelmatietoja tavaamalla, eikä siihen toisaalta riitä aika tai into. Välillä on kiva löytää jotain uutta ja erilaista. Ja sitä tämänkin viestiketjun anti on ollut - "ai tuollainenkin on tehty", "vai semmoista sen kanssa sitten on".

Se, miten jotkut patonkilaiset kommentoivat kirjoituksiasi, on kuin yksi koulukiusaamisen esimerkkitapauksista. Väheksytään, puututaan pikkuasioihin, ollaan koko ajan tietyllä asenteella toista kohtaan. Tätä harrrastaa siis yksi tai kaksi, jotkut komppaa siitä, ja me muut ihmetellään kummalle puolelle kuulutaan ja pitäisikö asialle jotain tehdä.


Samaa mieltä.



XM 2.0 Berline -95, Acadiane -80, Dyane -68 (ikurojekti), AX 11 RE (latosäilytys)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 11:24 

Viestit: 247
Paikkakunta: Kalafornia
sitikkaporo kirjoitti:
quala kirjoitti:
Tällä palstalla ei voi laittaa peikkuja kuten facebookissa. Mutta olisin laittanut sellaisen jo aiemmin tähän viestiketjuun (kuten pariin muuhunkin aloittamaasi ketjuun).

Meitä hiljaisia lukijoita riittää. Niitä, joita asia kiinnostaa. Pidän esimerkiksi telkkarin katselussa siitä, että voin avata sen ja löytää joltain kanavalta kiinnostavaa ohjelmaa. En kiinnostuisi ohjelmasta pelkästään ohjelmatietoja tavaamalla, eikä siihen toisaalta riitä aika tai into. Välillä on kiva löytää jotain uutta ja erilaista. Ja sitä tämänkin viestiketjun anti on ollut - "ai tuollainenkin on tehty", "vai semmoista sen kanssa sitten on".

Se, miten jotkut patonkilaiset kommentoivat kirjoituksiasi, on kuin yksi koulukiusaamisen esimerkkitapauksista. Väheksytään, puututaan pikkuasioihin, ollaan koko ajan tietyllä asenteella toista kohtaan. Tätä harrrastaa siis yksi tai kaksi, jotkut komppaa siitä, ja me muut ihmetellään kummalle puolelle kuulutaan ja pitäisikö asialle jotain tehdä.


Samaa mieltä.


Allekirjoitan edelliset.



C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive vm.-08
Xsara VTS vm. 2000
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 11:46 

Viestit: 1263
Yhdyn qualan, sitikkaporon ja Lexan kommentteihin. Jekkerin juttuja on mukava lukea. Niistä ei tarvitse olla samaa mieltä tai provosoitua. Jos ne eivät kiinnosta, niin ne voi jättää lukematta tai laittaa niiden näkyvyydelle eston patongin asetuksista. Tai sitten voi osallistua keskusteluun oman näkemyksensä perustellen hyvät käytöstavat muistaen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 12:00 

Viestit: 2940
Pahoittelut jos olen aiheuttanut mielipahaa, mutta tulen silti vastaisuudessakin aina silloin tällöin kommentoimaan mahdottoman "löysät" puheista, minulle on kuitenkin jotenkin muodostunut mielikuva että ketjun aloittajalla on "hieman" taipumusta liioitteluun.

Käykö perusteluna vaikka: katsokaapa esimerkkinä vaikka tämän ketjun aloitusvideo ja puheet kiihdytyksen kohdassa "siinä kävi parisattaa ensalkuun" - on se hurrrrja.
Mutta kun nopeusmittari näkyy lähes koko ajan videossa ja moottorin äänet kuuluvat myös, mittarilukemat ovat toki maileissa, mutta tarvitaan melkomoinen lapin lisä että noin reilu 60 mph muuttuu pariksi sadaksi, tai ehkä mersun mittari on rikki tai sitten sen mittayksikkö on joku tosi outo... Eli luotan kyllä jekkerin puheisiin ja kirjoituksiin, mutta itse oletan liioitteluasteeksi erilaisissa mainituissa eksakteissa luvuissa yleensä noin 50...100 %, tarkkuuteen luotan vain silloin kun ne voi vahvistaa jostain muualta :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 14:05 

Viestit: 295
Paikkakunta: Helsinki
olli__o kirjoitti:
Eli luotan kyllä jekkerin puheisiin ja kirjoituksiin, mutta itse oletan liioitteluasteeksi erilaisissa mainituissa eksakteissa luvuissa yleensä noin 50...100 %, tarkkuuteen luotan vain silloin kun ne voi vahvistaa jostain muualta :)


Eikös toi nyt ole vähän osin tarkoituskin? Jekkerihän vetää tekstinsä ja videonsa aika leveällä sudilla, koska hänen provoileva pointtinsa on yleensä jossain ihan muualla kuin siinä, että ollaanko nyt maililleen oikealla tontilla. Samalla jonkinlainen disclaimer välkkyy ruudussa punaisena heti, kun Jekkeri boottaa sanaisen näppäimistönsä.

Jekkerin juttuja on silti keskimäärin mukava lukea, mukavampi kuin keskimääräisen nettifoorumin perusjauhantaa. Ainakin aiheet ovat usein sen verran harvinaislaatuisia, että jos faktat ottaa vähän suolanmurun kanssa kuten intter nettissä muutenkin kannattaa ottaa, niin ne ovat sinällään kovin mielenkiintoisia. En esimerkiksi tunne Mersuja, eikä kauheesti kiinnostakaan juuri sen merkkiset, mutta ihan mielenkiintoista on ollut lueskella tuosta otsikon S65 AMG:sta. Ja onhan sitä joskus tullut mietittyä, että minkälainen se Jaguar XJ8:n jousitus nyt mahtaakaan käytännössä olla.

Tekniset ketjut sitten erikseen. Niissä tiedosta ja tarkkuudesta ei voi tinkiä, kun ei ole ihan sama, että pitikös ne kannen pultit pistää 8Nm, 18Nm, vai 80Nm.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 14:39 

Viestit: 1263
Yasonilta hieno kommentti, minkä kanssa on helppo olla samaa mieltä. Jekkerillä on kyky nostaa keskusteluun asioita, jotka toisella tavoin kirjoitettuna (tai videoituna) tulisi ohitettua yhdentekevinä (esim Mersut :lol:) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 20:19 

Viestit: 1243
Paikkakunta: Susiraja
Pitää laittaa vielä lisää bensaa liekkeihin: Joku tähän ketjuun kirjoittanut voisi käyttäytyä, kuten naapurini muutamia vuosia sitten : Ostettuani Corvetten hän ei puhunut vuoteen minulle. Kateus ja kiima ovat ihmiskunnan kantavia voimia!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 21:54 

Viestit: 407
Paikkakunta: Jyväskylä
ds-jekkeri kirjoitti:
Sen sijaan teknisenä suorituksena ja moottorin rakenteesta kertovana numerona kulutuksella näin tehokkaassa autossa on kyllä merkitystä. Kuten videolla sanoin, jos halutaan tavanomaista "urheiluautoa" pari kolme kertaa enemmän tehoa on hyötysuhteen väistämättä oltava hyvä tai muuten joudutaan älyttömiin mitoituksiin mm.jäähdytyksessä ja katalysaattoreissa.


Tuskin tuo täydellä teholla sen paremmalla hyötysuhteella pyörii kuin puolta tehottomampi auto. Jäähdytystarve mennee suurinpiirtein samassa suhteessa tehojen kanssa.

Kun on noinkin pieneen kulutukseen päästy noin tehokkaalla moottorilla, on joko A) moottorista otettu suhteellisen iso vääntö ulos maantieajossa (piiiitkät välitykset) tai B) jollain konstilla ominaiskulutuksen kasvu kuormituksen laskiessa saatu minimoitua.

Miten moottorin kierrokset samassa vauhdissa sonni vs. kissa?



Evasion 2.0 c.t. -99, Fiat Punto 1.2 -05, Tunturi Super Sport -83, Kawasaki Z650 -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 11.09.2017 22:20 

Viestit: 3009
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Se, miten jotkut patonkilaiset kommentoivat kirjoituksiasi, on kuin yksi koulukiusaamisen esimerkkitapauksista. Väheksytään, puututaan pikkuasioihin, ollaan koko ajan tietyllä asenteella toista kohtaan. Tätä harrrastaa siis yksi tai kaksi, jotkut komppaa siitä, ja me muut ihmetellään kummalle puolelle kuulutaan ja pitäisikö asialle jotain tehdä.


Tai ehkä paremminkin se kommentoija itse on ollut koulukiusattu, saattaahan se jurppia, etelänaapurissa toi autoharrastaminen on vähän helpompaa...



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 19.09.2017 21:19 

Viestit: 491
Paikkakunta: Lahti
Se on jännä juttu, miten joku voi tyyleineen olla jollekin punainen vaate... Jos tietää, että henkilön X kirjoitukset eivät omaan makuun iske, niin miksi niitä on luettava?? Saati tulla osoittelemaan epäloogisuuksista tarinassa, joka on selvästikin tarkoitettu enemmän viihteeksi, kuin 100% faktaksi?

On mietityttänyt miten nämä henkilöt pystyvät katsomaan esim. action leffoja; meneekö ohjaajalle palautetta, että "mielestäni tom Cruisen näyttelemän hahmon kilvoittelu vuoristotiellä ei oo mahdollista. Hän tuijotti mimmiä yhteensä 5,358 sekuntia, jona aikana auto kuvassa näkyvällä nopeudella kulkee...".

Jekkeri on hyvä ja kirjoittelee, täällä kuitenkin vankka lukijakunta, joka näistä.



Skoda Octavia combi 1.4 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 20.09.2017 01:31 

Viestit: 159
quala kirjoitti:
Tällä palstalla ei voi laittaa peikkuja kuten facebookissa. Mutta olisin laittanut sellaisen jo aiemmin tähän viestiketjuun (kuten pariin muuhunkin aloittamaasi ketjuun).

Meitä hiljaisia lukijoita riittää. Niitä, joita asia kiinnostaa. Pidän esimerkiksi telkkarin katselussa siitä, että voin avata sen ja löytää joltain kanavalta kiinnostavaa ohjelmaa. En kiinnostuisi ohjelmasta pelkästään ohjelmatietoja tavaamalla, eikä siihen toisaalta riitä aika tai into. Välillä on kiva löytää jotain uutta ja erilaista. Ja sitä tämänkin viestiketjun anti on ollut - "ai tuollainenkin on tehty", "vai semmoista sen kanssa sitten on".

Se, miten jotkut patonkilaiset kommentoivat kirjoituksiasi, on kuin yksi koulukiusaamisen esimerkkitapauksista. Väheksytään, puututaan pikkuasioihin, ollaan koko ajan tietyllä asenteella toista kohtaan. Tätä harrrastaa siis yksi tai kaksi, jotkut komppaa siitä, ja me muut ihmetellään kummalle puolelle kuulutaan ja pitäisikö asialle jotain tehdä.

Komppaan ihan täysillä, verbaalinen anti ja tarinan kerronta aivan loistavaa. [ISOPEUKKU]



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 20.09.2017 19:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1751
Paikkakunta: Koria
olli__o kirjoitti:

Käykö perusteluna vaikka: katsokaapa esimerkkinä vaikka tämän ketjun aloitusvideo ja puheet kiihdytyksen kohdassa "siinä kävi parisattaa ensalkuun" - on se hurrrrja.
Mutta kun nopeusmittari näkyy lähes koko ajan videossa ja moottorin äänet kuuluvat myös, mittarilukemat ovat toki maileissa, mutta tarvitaan melkomoinen lapin lisä että noin reilu 60 mph muuttuu pariksi sadaksi, tai ehkä mersun mittari on rikki tai sitten sen mittayksikkö on joku tosi outo...

Vaan entäpä, jos koneessa vaikuttaa 500 heppaa, joista parisataa lähintä on hetkeksi valjastettu käyttöön... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 20.09.2017 23:41 

Viestit: 288
Aapeli kirjoitti:
Tuskin tuo täydellä teholla sen paremmalla hyötysuhteella pyörii kuin puolta tehottomampi auto. Jäähdytystarve mennee suurinpiirtein samassa suhteessa tehojen kanssa.
Kun on noinkin pieneen kulutukseen päästy noin tehokkaalla moottorilla, on joko A) moottorista otettu suhteellisen iso vääntö ulos maantieajossa (piiiitkät välitykset) tai B) jollain konstilla ominaiskulutuksen kasvu kuormituksen laskiessa saatu minimoitua.

Oletetaan että on kaksi 500-heppaista autoa: Mahtisonni ja kuorma-auto. Toinen tosin dieseli mutta ei haittaa. Kuorma-autossa moottori vie jotain 10-40 tonnin massaa tietä pitkin, mahtisonnissa paria tonnia. Tokihan niissä silloin keskimääräinen ulos otettava teho ja sen myötä hukkateho=lämpö ovat eri hehtaareilla. Mahtisonnista ei voi ottaa useita satoja hevosvoimia kuin hetken kerrallaan tai muuten ei tie riitä. Jäähdytystä ei siinä tarvitse mitoittaa jatkuvalle maksimiteholle koska maksimi keskimääräinen teho on käytössä paljon pienempi, ja lämpökäytöksen aikavakiot suht pitkiä.

Sitten tämä foorumikulttuuri. Monilla foorumeilla on joillekin jäsenille kehittynyt tapa ottaa joku tietoinen tai tiedostamaton rooli, kirjoittaminen on vähän kuin roolipeliä. Sitten kun hämmennetään samaan foorumiin erilaisia jäseniä (asiakirjoittajia, roolipelaajia, ongelmanratkojia, ajankulukseen kirjoittajia, hyvin eri ikäisiä ja taustaisia, joskus trollejakin), soppa on valmis ja välillä kiehuu yli. Vaikka viestien sanoista saa selvän niin perimmäinen juoni voi jäädä hämäräksi. Tämä ei olekaan essonbaari johon kokoontuu vain tietty lajityyppi ja jossa ollaan sujuvasti samaa mieltä kaikesta, ja hyvä niin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 21.09.2017 11:28 

Viestit: 407
Paikkakunta: Jyväskylä
IJN kirjoitti:
Oletetaan että on kaksi 500-heppaista autoa: Mahtisonni ja kuorma-auto. Toinen tosin dieseli mutta ei haittaa. Kuorma-autossa moottori vie jotain 10-40 tonnin massaa tietä pitkin, mahtisonnissa paria tonnia. Tokihan niissä silloin keskimääräinen ulos otettava teho ja sen myötä hukkateho=lämpö ovat eri hehtaareilla. Mahtisonnista ei voi ottaa useita satoja hevosvoimia kuin hetken kerrallaan tai muuten ei tie riitä. Jäähdytystä ei siinä tarvitse mitoittaa jatkuvalle maksimiteholle koska maksimi keskimääräinen teho on käytössä paljon pienempi, ja lämpökäytöksen aikavakiot suht pitkiä.


Varmasti mitoitetaan eri tavalla henkilöautojen ja raskaan kaluston jäähdytykset. Tarkoitin tässä eritehoisia urheiluautoja.

Paitsi että nyt kun tarkemmin ajattelee, niin urheiluautoissa jäähdytystarve menee suunnilleen samassa suhteessa tehojen kanssa vain silloin, kun niistä otettaisiin molemmista täydet tehot irti. Mutta jos jäähdytys mitoitetaan vaikka tasaiselle 250 km/h -nopeudelle, niin esim. 250 hv autolla voidaan ottaa 100% tehosta irti, eli auto kulkee maksiminopeutta. Hukkalämpö on jotain. Sitten mahtisonnilla ajetaan samaa nopeutta ja voidaan ottaa suunnilleen sama 250 hv irti ja hukkalämpö samaa luokkaa. Riittäisi siis samanlainen jäähdytys?



Evasion 2.0 c.t. -99, Fiat Punto 1.2 -05, Tunturi Super Sport -83, Kawasaki Z650 -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mahtisonni: S65 amg
ViestiLähetetty: 21.09.2017 22:21 

Viestit: 1243
Paikkakunta: Susiraja
Pitääkö ihan vittuilumielessä ostaa tuo mahtisonni? Laitahan Jekkeri s.postiin tarjous, josta ei voi kieltäytyä. Me ollaan aika huipputyyppejä, vai mitä Jekkeri?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: