Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 09.08.2018 16:48 

Viestit: 195
Tilanne on vielä odottavan harkitseva. Koeajoja tehtiin 4 kpl.

Koeajo #1:
-06 punto 1.2 120tkm, remmi vaihtamatta ja leima kylmänä yli vuoden. Jokin kolahteli edessä oikealla, ei saanut selvää notta mikä. Kyyti huonompaa kuin C3:ssa, kone alakierroksilla todella puhditon.

Koeajo #2:
-08 C3 1.4 158tkm, vänkärin peilin runko/sähkömoottori sökö. Peili kääntyi piiloon mutta ei takaisin ja käsin kääntäessä ei asettunut kunnolla paikoilleen. Nuhjuinen sisältä, ac ei toiminut.

Koeajo #3:
-07 C3 1.4 117tkm, hyvä ajoltaan, siisti sisältä, etupuskurissa maalivikaa, ac ei toimi vaan koelaudan sisältä kuuluu huminaa/sirinää/kohinaa kun ilmastoinnin kytki päälle (samaa oli -08:ssa). Kompuran magneettikytkin kyllä kytkeytyi. Talvirenkaissa pintaa mutta nastoja poikki.

Koeajo #4:
-11 C3 1.1 101tkm, hyvä ajoltaan, ac ei toimi, modernein näistä sisältä. Keulaan on vaihdettu puskuri, säleikkö ja konepelti. Nämä osat istutettu huonosti tai kori mutkalla. Eivät istu toisiinsa nähden kunnolla. Samoin lokarit ja puskin eivät vaikuta olevan samasta autosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 09:29 

Viestit: 649
Paikkakunta: Jyväskylä
Pahoittelut, kun nyt tulee Punto-juttua jatkuvasti. Meidän Punto on puhditon joka kierrosalueella. Todella laiska auto. Silti on mielenkiintoista, että kone vetää sen minkä vetää matalilla kierroksilla ilman jyryyttämistä. Esim. tasamaalla voi ajaa tasaista 50 km/h vauhtia vitosella ilman, että kone alkaa rykimään. Ero on huima esim. Evasionin 2-litran turboon. Isojen vaihteiden käyttö osaltaan selittää matalat kulutuslukemat. Vaihteiden käyttö on helppoa, onhan tässä vaihdekeppituntuma yksi parhaista mitä olen ikinä kokeillut. Muutkin ovat sanoneet samaa.

Katsoin eilen, että Punto on ulkomitoiltaan hyvin lähelle C3:sta. Oliko sisätiloissa kokoeroa?



Evasion 2.0 c.t. -99, Fiat Punto 1.2 -05, Dodge Dart -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 10:26 

Viestit: 195
Punto oli 3-ovinen joten takatiloja ei tullut aateltua. Kojelaudan muotoilu teki ehkä sen että punton etutilat tuntuivat aavistuksen väljemmiltä. Mutta kyllä sitikassa oli parempi kyyti ja vähemmän ajetussa vaihteet lopsahtelivat todellä nätisti kohdilleen. Loota suorastaan imaisi pykälän silmään kun keppiä hollille tarjosi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 12:59 

Viestit: 77
Onpas melko hyvin sattunut kun 3/4 kokeillusta autosta ja 3/3 kokeillusta C3:sesta toimimattomalla ilmastoinnilla...? :o
Ei taida lupailla kovin hyvää tuommoinen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 16:38 

Viestit: 195
Onhan nuilla jo ikää. Ihmetytti vain se humina/suhina mikä kuului kojelaudan sisältä kun ilmastoinnin kytki päälle? Eipä silti, tänään kurkkasin -07 Coltin 132tkm ajettu. Ilmastointi toimi ensimmäiset 20 sek ja sitten loppui kylmän tulo. Konehuoneessa tarra jonka mukaan 134r lisätty vuosi sitten 430g. Myyjän mukaan normaalia että täytellään kerran vuoteen... Eihän se ilmastointi nyt kynnyskysymykseksi saa nousta mutta oishan se kiva että toimis.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 17:26 

Viestit: 649
Paikkakunta: Jyväskylä
Oliko automaatti-ilmastonti? Eikös kaikissa niissä imetään ilmaa kabiinista mitattavaksi.



Evasion 2.0 c.t. -99, Fiat Punto 1.2 -05, Dodge Dart -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 19:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2615
Paikkakunta: Jyväskylä

Profiili WWW
pekka karvonen kirjoitti:
Onhan nuilla jo ikää. Ihmetytti vain se humina/suhina mikä kuului kojelaudan sisältä kun ilmastoinnin kytki päälle?

Kylmäaine vähissä, paisuntaventtiilille tulee kaasuna eikä nesteenä, siitä se suhina. R134 meni saamani tiedon mukaan kiellettyjen listalle, josta kuvittelisin sen hinnan pomppaamisen viisin-kuusinkertaiseksi entisestä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 19:26 

Viestit: 195
Kiitokset jasulle eli se paisuntaventtiili on siis siellä. Kaikkia sitä oppii kun tarpeeksi tyhmiä kyselee :lol: No sittenhän se 2600€ sijoitus ei olisi paha ellei paisarissa oli enemmän öljyltä muistuttavaa nestettä kuin jäähdytysnestettä :roll: Huoltokirjan mukaan kansi käynyt irti 16tkm sitten ja koneistettukkin silloin. Pahvi siis on pettänyt 100 tkm hujakoilla mutta ei ole huuhdeltu järjestelmää vai onko mennyt uudestaan? :roll:

Aapeli: Ei ole automaatti-ilmastointia, eikä se niissäkään lämpötilan haistelu saa meteliä tuottaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 10.08.2018 20:05 

Viestit: 649
Paikkakunta: Jyväskylä
Vehkeet on varmasti nykyään sivistyneempiä. Mulla oli aikanaan bemari, jossa kuului suhinaa/kohinaa kuskin polven tienoolta. Tarkemmin kun kurkki, niin sieltä löytyi halkaisijaltaan noin 4mm reikä, jossa oli imu. Tuosta ilma imettiin johonkin mitattavaksi.



Evasion 2.0 c.t. -99, Fiat Punto 1.2 -05, Dodge Dart -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 11.08.2018 23:35 

Viestit: 1279
pekka karvonen kirjoitti:
Konehuoneessa tarra jonka mukaan 134r lisätty vuosi sitten 430g. Myyjän mukaan normaalia että täytellään kerran vuoteen... Eihän se ilmastointi nyt kynnyskysymykseksi saa nousta mutta oishan se kiva että toimis.


Kylmäaineet ovat luultavasti olleet täysin kadoksissa. "Nykyautoissa" kylmäainetta ei ole enää entiseen malliin , vaan monessa on juurikin tuo alle puoli kiloa. Tästä aiheutuu myös se, että pienikin kylmäaineen katoaminen saa aikaan nopeasti huomattavan viilennystehon laskun. Syynä pieneen ainemäärään lienee kustannukset ja mahdollisessa kolarissa ympäristöön vapautuva haitallinen kylmäaine. "Vuosittainen täyttö" ei sen sijaan mielestäni ole toimivassa autossa normaalia, vaikka ainetta teoriassa "kokoajan" katoaakin. Esim. vuonna 2013 ensirekisteröidyssä Fiat 500:ssa ei ollut keväällä 2018 lainkaan vajausta kylmäaineessa, vaikka joskus uuteen autoon saattaa jäädä vajaa määrä kylmäainetta jo tehtaan huolimattomuuden vuoksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 12.08.2018 06:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 148
Paikkakunta: Helsinki
Lauri kirjoitti:
pekka karvonen kirjoitti:
"Nykyautoissa" kylmäainetta ei ole enää entiseen malliin , vaan monessa on juurikin tuo alle puoli kiloa.


Kollegan Huyndaissa oli viilennys kesän hirmuhelteillä jo hieman heikompaa. Siispä ilmastointihuoltoon. 500 gramman ainemäärästä jäljellä vielä ruhtinaalliset 8 (kahdeksan) grammaa. Täytön jälkeen matkanteko on taas ollut hieman mukavampaa. :D



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, 2x C4, 2x C3...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 14.08.2018 12:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1606
Paikkakunta: Jämsä
Kannattaa kokeilla erilaisia ja erimerkkisiä ajoneuvoja ennakkoluulottomasti...

ajelen nykyisin enimmät ajot "pienimmällä" kulkineella joka pihasta löytyy, ainakin jos mitataan akseliväliä 8-) eikä tuo sisältäkään kovin iso ole, vaikka korkeutta löytyykin.

huolto / korjaaminen osoittautunut simppeliksi, selkeästi suunniteltu korjattavaksi "tienpäällä" jopa, valmistajan manuaalit löytyy netistä, osat ovat halpoja, osa suorastaan surkuhupaisan edullsia, kunhan ei ole hoppu ja voi tilailla ulkomailta.

ajatuntuma / matkustusmukavuus on yllättäen sivistynyttä, pitkäkin ajomatka menee ilman kipuiluja, jopa XM v6:een ja CX:ään tottuneelle, ohjaus oli ainut, mihin piti Diravien jälkeen totutella :mrgreen:

vetokyky "riittävä", joka olikin suurinsyy hankkimiseen, ja etenemiskyky muutenkin mahtava, isohko omapaino ja jatkuva 4-veto ... Talvella voi kattella parkkipaikkoja ja ajoreittejä normaalista poikkeavasti :lol:

kyseessä siis aito brittituote, LR Discovery2 TD5 Automatic -99 :mrgreen: omalla tavallaan tosi hauska laite, jonka muut liikenteessä liikkujat huomaavat ( ja jolle löytyy tilaa...)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka"
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 Berline "VirheeKuukka", CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosautoa mutta mimmosta?
ViestiLähetetty: 14.08.2018 12:52 

Viestit: 195
^On sitä Rover-foorumia tullut luettua ja sitä myöten sinun ja jasun projekteja. Hatunnosto teille molemmille, itseltä jäisi nuo brittivalmisteet pitämättä. Nyt vaan ei pääse ilman rekistöitymistä lukemaan ko. palstaa. Taloudesta löytyy muovijenkki jolla taitetaan isommat siirtymiset pesueen kera. Laiskasta koneesta ja hitaasta automaattilootasta huolimatta matkan teko on leppoisan lupsakkaa jopa miellyttävää. Siksipä etsinnässä on, kuten edellä mainittu, pieni 2. auto jolla ajeltaisiin max 15-20km siirtymiä pienillä nopeuksilla.

Suzuki Swiftejä vm. 06 -> on katseltu sillä silmällä nyt. Ei vain potentiaalisia ehdokkaita löydy oikeastaan alle 100km säteellä Oulusta. Eikä kovin kauas viitsi lähtä pettymään kun myyntipuheet ja kuvat ei täsmääkkään.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: