Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 20:25 

Viestit: 1315
Uutinen, joka on jäänyt alkavan Pariisin autonäyttelyn jalkoihin.

Parin vuoden sisään SE taitaa viimein tapahtua: tavallisen kansan sähköauto tulee myyntiin. Lähtöhinta 25 000 - 30 000 €, toimintamatka mallista riippuen 300 - 600 km (WLTP-mittaustavalla). Lukuihin kannattaa suhtautua varauksella, sillä ne ovat EUGT- ja diesel-torspoilussa kunnostautuneen Volkswagenin ilmoittamia.

https://themotoringworld.com/three-levels-for-volkswagen-i-d/

Volkswagen ilman DSG:tä ja TSI:tä kuulostaa jo lupaavalle. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:20 

Viestit: 3210
Paikkakunta: Lahti
Johan tuo tavallisen kansan sähköauto on ollut kaupoissa jo vuosia.
https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-electriques/zoe.html

Tosin vain maissa joissa se sähköauto on muutakin kuin Bernerin houreunia.



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:47 

Viestit: 3373
Zaa Zoen Zuomestakin:
https://www.renault.fi/henkiloautot/zoe/

tai vaikka nettiautosta

Veroineen ja helpotuksineen reilu 30 000 €


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5330
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Suomessa vaan taisi se Zoen olennaisin hienous, eli leasing-akut mennä plörinäksi?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|C4 1.6 16V berline '06|Xsara 1.6i '99=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 03.10.2018 22:37 

Viestit: 1315
Neon tai mikä sen lopullinen nimi tuleekaan olemaan suosio on kiinni mielestäni siitä, että saavatko (Suomessa) pidettyä hinnan alle 30 000 euron ja pystyvätkö kilpailijoitaan suurempiin valmistusmääriin. Zoe, Ioniq ja Leaf koetaan (Suomessa) ominaisuuksiinsa nähden liian kalliina ja ainakin Ioniqin ja Leafin toimitusajat olivat todella pitkiä. Pitkällä toimintasäteellä kehuskeleva Kona taas maksaa yli 40 tonnia, mikä on jo monelle uuden auton ostajalle liikaa.

Tosin kahdessa vuodessa ehtii VW:n kilpailijoillakin tapahtumaan malliuudistuksia, joten voi olla, että Neo tulee liian myöhään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 12:51 

Viestit: 3210
Paikkakunta: Lahti
olli__o kirjoitti:
Zaa Zoen Zuomestakin:
https://www.renault.fi/henkiloautot/zoe/

tai vaikka nettiautosta

Veroineen ja helpotuksineen reilu 30 000 €


Ranskassa ostotukineen vuokra-akulla 17.000€, käytettyjä löytyy alle kympillä, tällä hinnalla se on todellinen kaiken kansan sähköauto eikä pelkkä Bernerin houreuni, jos niinkun noita sähköautoja oikeasti halutaa lisätä eikä vaan puhua lisäämisestä.

Nettiauton halvin -12 C-Zero 10.000€ ja -13 Leaf 13.500€, tuokin kun on uutena maksanut yli neljäkymppiä niin arvonpudotus näilläkin on aika julmaa.



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 18:58 

Viestit: 3373
Tuo akkujen vuokraus kuulostaa kivalta, mutta onko se oikeasti sitä, jotenkin tuntuu simppelimmältä vaikka koko auton "vuokraus" eli liisaus, eikä siten että puolet omaa/puolet vuokrattua "ikuisella" sopimuksella? Ei kai akkukaan voi olla halvempi vuokrattuna? (tai no onhan asuntokaupassakin kaikkia vaihtoehtoja)

muistelen että tuo akkusopimus aiheuttaa lisäharmia autoa myydessä ja ainakin eri maahan muuttaessa (kai vapaa liikkuvuus mahdollistaa auton oston mistä maasta vaan, ja osin jo akkusopimuksia saa kai jo purettua/muutettua eri maahan)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 19:26 

Viestit: 3210
Paikkakunta: Lahti
Jos tuollaista ostaa käytettynä niin minusta se vuokra-akku tuntuisi kivemmalta kun ei tarvi arpoa että pitääkö joku päivä pistää joku 10.000€ tai risat uuteen akkuun, vuokra on käsittääkseni jotain 50€/kk, myyminenkin saattaa olla helpompaa kun siitä kalliemmasta osasta vastaa se joku muu...

Muistaakseni joku oli joskus kaivellut Mitsun varaosahinnoista tuon C-Zeron akun hinnan varaosana, 80.000€ :shock:



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 20:29 

Viestit: 3373
Tuo Rellun akuston vuokra on Ranskassa 69 € ... 119 €/kk, riippuen ajokilometreistä vuodessa. En oikein päässyt selvyyteen mitä se akku maksaa ostettuna, mutta tuosta vuokrahinnasta päätellen alle kymppitonnin?, toisaalta vertailuna: bensapikkuautoja saa Suomestakin liisattua noin parilla sadalla kuussa (mutta ei ihan vertailukelpoinen luku, kun niihin sisältyy muitakin palveluita), en oikein pääsyt selvyyteen akun hinnasta, mutta näyttäisi että Ranskassa saa 6000€ ekorahan jos ostaa sähköauton (saako kaikki, onko aina sama ja millä ehdoilla?)

https://www.renault.fr/vehicules/vehicu ... achat.html

Mutta ei sitä ostoakkuakaan ihan täysin perävälotakuilla myydä, eli aika suuren osan auton käyttöiästä sekin kattaa: 8 vuotta, 160000 km ja taataan ainakin 2/3 kapasiteetti (ja jos toimin ennustajaeukkona, 8 vuoden päästä akut on halvempia vaihtaa - tai sitten ei :) ):
Batterie garantie 8 ans ou 160 000 km, avec une garantie de performance de la batterie d’au moins 66%
(joissain maissa on eri kapasiteettisia akkujakin tarjolla?)

Sama koskee monia hybridejä ja sähköautoja, akussa on parempi takuu kuin muissa tutuissa akuilla varustetuissa häristimissä, juuri tuon pelottavan ison hinnan takia - mutta tuskin ne niitä edes pienemmissä vioissa täytyy vaihtaa kokonaan, korjataan vaan hajonneet kennot?

Mutta tuossa vuokra-akussa saa hieman paremman kapasiteettitakuun: 3/4 kapasiteetista eli 75 %
[EDIT] Kaikki takuut ja hinnat ovat tässä Ranskasta, Suomessa voi olla erilaiset


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 04.10.2018 20:53 

Viestit: 1315
https://youtu.be/z7V2jftdFRA

Video on kokonaisuudessaankin mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta aivan lopussa noin 57 minuutin kohdalla herra Ghosn kertoo mitkä asiat vielä jarruttavat sähköautojen myyntiä. Hinta, kokoonpanovalmius tai toimintamatka eivät ole hidasteena. Osia ei vain tahdo saada tarpeeksi, jotta kysyntään voisi täysillä vastata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 05.10.2018 16:59 

Viestit: 3210
Paikkakunta: Lahti
Näin suomalaisena se vaan mietityttää että mitä se sähköautolla ajaminen maksaa siinä vaiheessa kun ne lyö kunnolla läpi, jostain se 8 miljardia liikenteen verotuloja revitään...



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 09.10.2018 14:04 

Viestit: 1315
Xari kirjoitti:
Jos tuollaista ostaa käytettynä niin minusta se vuokra-akku tuntuisi kivemmalta kun ei tarvi arpoa että pitääkö joku päivä pistää joku 10.000€ tai risat uuteen akkuun, vuokra on käsittääkseni jotain 50€/kk, myyminenkin saattaa olla helpompaa kun siitä kalliemmasta osasta vastaa se joku muu...

Muistaakseni joku oli joskus kaivellut Mitsun varaosahinnoista tuon C-Zeron akun hinnan varaosana, 80.000€ :shock:


Nissan on julkistanut Japanissa vanhaan Leafiin vaihtoakkujen hinnat. Noin 3000€:lla saa kunnostetut akut, joten nuo "kymppitonnien" hintaiset akunvaihdot eivät ole enää totta, jos lienevät koskaan olleetkaan. Täysin uusi 40kwh akusto maksaa n. 7000€ ykköskopan Leafiin. Uskon tuon kunnostettujen vaihtoakkujen mahdollisuuden tulevan aikanaan Japanista myös eurooppaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kansalaisen sähköauto: Volkswagen Neo
ViestiLähetetty: 09.10.2018 18:42 

Viestit: 3210
Paikkakunta: Lahti
olli__o kirjoitti:
Mutta ei sitä ostoakkuakaan ihan täysin perävälotakuilla myydä, eli aika suuren osan auton käyttöiästä sekin kattaa: 8 vuotta, 160000 km ja taataan ainakin 2/3 kapasiteetti


Eihän tuo kata puoltakaan mun autonkäyttöiästä :lol:



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: