Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 01:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1774
Paikkakunta: Pirkanmaa, vai oliko tää Satakuntaa?
No... Oikeastaan lienee hieman kiusallista tunnustaa tätä mutta erittäin mukavasti.

Olen kipuillut tämän aiheen kanssa nyt hetken. Itselleni Citroënistina ei ole ollut mikään yllätys, että muutkin osaavat tehdä ja tekevät hyviä autoja. Erilaisia autoja juu, mutta omalla tavallaan hyviä ja osin tai usein paremmin kuin Citroën. Jokainen Citroënisti tämän asian tietää ja hyväksyy, vaikka toiset sen välillä haluaa kyseenalaistaa. Citroënisti ei ole tyhmä, dille tai pelle. Citroënisti on liberaali. Citroënisti on realisti.

Eihän se oikeasti ole mikään salaisuus, että Citroënilla ajavat ihmiset ajavat Citroënilla koska haluavat ajaa Citroënilla. Niin minäkin tein yli kaksikymmentä vuotta. CX, XM, Xantia. Sitten ajoin Saabilla (ja olin tyytyväinen) kun ei Citroënilla ollut mitään tarjota. Sitten taas Citroënilla. X7. Nyt tuli taas se hetki, ettei Citroënilla ole mitä tarjota. Edes varaosia. heh. Tosin Saabilla ei ole tarjota kuin lentokoneita, joten se (kiito)tie on ajettu loppuun.

Talouteen oli hankittu muutama vuosi sitten toisen Saabin korvikkeeksi Volvo, joka varsin onnistuneesti pärjää toimessaan. Mutta siitä puuttuu se jokin. Niin hieno tuote kuin se onkin.

Aikanaan kävin kahvittelemassa BMW-myymälässä kyselemässä heidän näkemyksiään mitä kannattaisi hankkia tilalle kun alkaa talouden Saabien (järkevä) käyttöikä tulla täyteen. Minulle kerrottiin, että silloin kun SAAB meni lopullisesti konkurssiin heille tuli tukuittain asiakkaita, jotka etsivät uutta autoa. Nämä ihmiset (myyjän mukaan) ostivat itselleen/yritykselleen/tms. uuden BMW:n. Olin hieman skeptinen ja laitoin puheet myyntikategoriaan. Nyttemmin en ole niin skeptinen, oikeastaan uskon myyjän olleen ihan suora kertoessaan asiasta.

Nyt kaksi kuukautta ja vajaa kymppitonni takana pappamallin 5-sarjan BMW:n penkillä istuneena olen hämmentynyt. Tai oikeastaan iloisesti huojentunut. Citroënin siirryttyä valmistamaan muovisia kauppakasseja seka muka-innovatiivisia city-autoja ja Saabin lakattua olemasta olen löytänyt uudelleen auton jolla oikeasti haluan ajaa. Pappamallin vitonen on hyvin tehty ja mukava auto, jolla haluaa ajaa vielä vähän lisää vaikka olisi jo oikeastaan perillä.

Tätä ei ole helppo tunnustaa, sen verran sakeaa on se vihreä liemi, joka suonissa virtaa. Tunnustan tämän kuitenkin ilomielin ja toivon, että tämän lukee joku sellainen ihminen kenellä on mahdollisuus vaikuttaa Citroënin tulevaisuuteen. Ainahan voi toivoa...

Meitä on siis olemassa. Autoilijoita, jotka haluavat uusia nykyaikaisia isoja mukavia matka-autoja. Vaikkapa Citroënilta. Mielellään herrasmieskorilla eli pliis — ei farkkuja. 8-) :lol: :P :mrgreen:



__________________________________________________________________
518d A Business F10 -16 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid -14 || 96 V4 1980 || Ducati Monster 620ie -02 || 
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 01:44 

Viestit: 127
Kortin saatuani 1979 ostin, BMW 2000 vm 1969, silloin en tiennyt citikasta mitään.


Liitteet:
bmw 2000.jpg
bmw 2000.jpg [ 71.74 KiB | Katsottu 4399 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 09:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1059
Mielenkiintoista.. kerrotko kaseva tarkemmin, miltä Bemu tuntuu ajolleen kun vertaat sitä C5 X7 niin kaupungi- kuin haiweiajossakin??



C5 X7 140 HDi Tourer -09, Dyane -68 (ikurojekti), Peugeot Boxer 2,0 HDi 2003
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 19:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7300
Paikkakunta: Taipalsaari
kaseva kirjoitti:
Nyt kaksi kuukautta ja vajaa kymppitonni takana pappamallin 5-sarjan BMW:n penkillä istuneena olen hämmentynyt. Tai oikeastaan iloisesti huojentunut. Citroënin siirryttyä valmistamaan muovisia kauppakasseja seka muka-innovatiivisia city-autoja ja Saabin lakattua olemasta olen löytänyt uudelleen auton jolla oikeasti haluan ajaa. Pappamallin vitonen on hyvin tehty ja mukava auto, jolla haluaa ajaa vielä vähän lisää vaikka olisi jo oikeastaan perillä.
Koeajon perusteella wanhakin 5-sarjalainen vaikutti ihan kelvolliselta kulkineelta. Oikeastaan itsellä kaatui hankinta sellaisen osalta ensisijaisesti turhan pieneen ja turhan suureen, nimittäin tavaratilaan ja kulutukseen. Jotenkin vaikutelma tavaratilan koosta oli pieni, vaikka ei se kenties sitä oikeasti ollut. Kulutus sen sijaan oli suuri. Löpöä kun olisi mennyt tuommoisessa F60 530 xDA Touringissa vähintään riittävästi missä vaan ajossa :?. Sitten kun on taas kulkineen vaihto ajankohtainen, niin eiköhän sitä tule kuitenkin vitosiakin käytyä katsomassa E:n ja neljännekseen taitetun kopiopaperin lisäksi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2272
Paikkakunta: Koria
Minunkin perhepiirissäni on yksi 5-bemari. Näin sitikkamiehenä tuntuu hämmästyttävältä, että KAIKKI laitteet toimivat vielä yli 20-vuotiaassa autossa. Katsastuksestakin heittämällä läpi, vaikka kilometrejä on takana enemmän, kuin kolmella pikkuautolla romutukseen mennessä. Toki narinahelat takana joskus hoitavat nimensä velvoittavaa tehtävää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 02.12.2020 13:24 

Viestit: 814
Paikkakunta: Helsinki
laakeri kirjoitti:
Kulutus sen sijaan oli suuri. Löpöä kun olisi mennyt tuommoisessa F60 530 xDA Touringissa vähintään riittävästi missä vaan ajossa :?.


Bensabemareissa ei kannata kulutusta edes seurata, mutta eikös noi kutosdieselit ole varsin pihejä maantieajossa? Tyyliin alhaisia vitosia maantieajossa? Neliveto tietty lisää hiukan kulutusta ja käytännön ongelma kulutuksessa on se, että pitää käydä jatkuvasti tankkaamassa, mikä dieselillä ei kuitenkaan ehkä ole suuri vaiva, 800-1000 km välein?

laakeri kirjoitti:
Sitten kun on taas kulkineen vaihto ajankohtainen, niin eiköhän sitä tule kuitenkin vitosiakin käytyä katsomassa E:n ja neljännekseen taitetun kopiopaperin lisäksi.


Kyllä vitonen on mukava vehje, mutta erinäisiä ärsyttäviä juttuja niissäkin on. Voi olla vaan yksittäistä sattumaa, mutta kaikki ajamani vitoset ovat olleet yllätysuraherkkiä, siitä huolimatta että menevät keskimäärin suoraan ja kulmat on säädetty oikein... Sitten tilaongelmat, joita olen jossain ketjussa jo manaillutkin. Noh, tällä hetkellä on kaksi bemarimallia, joissa on sopivasti tilaa matkustamossa, joten kyllä sitä taas jossain vaiheessa koeajolle pääsee..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 02.12.2020 17:06 

Viestit: 29
Olen sen verran simppeli että suurin kiinnostus riittää vain aakkosten alkupäähän; Alfa, BMW ja Citroen. Kaikki vähän erilaisia eikä välttämättä täysin järkivalintoja. Ensimmäinen autoni oli E21 ja sen hävittämistä olen katunut 30 vuotta, onneksi vaimolla on F20 niin voi vähän fiilistellä. C5 Aircross:lla pääsee suoraan mukavasti eikä se mielestäni sen muovisempi ole kuin C5X7 oli, F20 taas on moottoritiellä rauhaton mutta muuten ketterä pyöriteltävä ja ZF edelleen paras automaatti mitä tiedän. Eli meillä nämä eivät ole tarkoitettukaan ihan samaan käyttöön mutta hyvin istuu Citroen-mies BMW:n penkilläkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 02.12.2020 18:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2272
Paikkakunta: Koria
tcane kirjoitti:
Olen sen verran simppeli että suurin kiinnostus riittää vain aakkosten alkupäähän; Alfa, BMW ja Citroen.

Mitäs niitä kirjaimia ny onkaan... aaa bee cee ree... reellä alkavia on ainaskii ratsuni, rotke ja riisselimeresu... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 02.12.2020 22:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7300
Paikkakunta: Taipalsaari
laakeri kirjoitti:
F60 530 xDA Touringissa
Kas, sormi osunut sivuun ja ajatus myös. E60 piti tietenkin sukupolven olla ja tarkemmin E61, kun Touring kyseessä. :oops:
yason kirjoitti:
Bensabemareissa ei kannata kulutusta edes seurata, mutta eikös noi kutosdieselit ole varsin pihejä maantieajossa? Tyyliin alhaisia vitosia maantieajossa? Neliveto tietty lisää hiukan kulutusta ja käytännön ongelma kulutuksessa on se, että pitää käydä jatkuvasti tankkaamassa, mikä dieselillä ei kuitenkaan ehkä ole suuri vaiva, 800-1000 km välein?
Olisi moisella tainnut käytännössä 7-9 l/100 km tienoille asettua. Ja joo, jatkuvasti saisi varmaan käydä tankilla, mutta ei se ehkä olisi ongelma, kun siihen on tottunut myös noissa VAG:n kulkineissa. Passatissakin tankki on pienempi, jos on muistettu tehtaalla asentaa takavetoakselitkin paikoilleen. Ei siis mahdottoman paljoa yli tuhatta kilsaa silläkään pääse. Hieman toista kuin esimerkiksi XM:llä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 17.12.2020 21:13 

Viestit: 165
Paikkakunta: Hämeenlinna
Asia on lyhykäisyydessään aivan selvä.Ikinä en tule kajoamaan yhteenkään BMWhen kun yhdestä eroon pääsin. :x

Tämä on oma yksilöllinen mielipiteeni.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 13.02.2021 22:03 

Viestit: 506
Mulla/meillä tuli citroenismia vuodesta 1987 vuoteen 2020. Oli monta BX:ää Xsara picasso, C5 II pari, ja viimeisenä X7 break 204HDI(meni lunastukseen, kun naapurintäti tuli pihalta kylkeen) Nyt on liki 1,5v ajeltu traktorin pikkuveljellä Volvo XC70 D5 ja pakko sanoa, että ei se sanonta kaukana ole totuudesta (viisi kirjanta ja nuoli, siitä alkaa sulla huoli). Volvo on 2013 mallinen ja vasta 240tkm ajettu ja vikoja on ollut. Autossa oli juuri tullut 200tkm täyteen ostaessa. Samoin ihmetyttää ainainen valitus sitikoiden huonosta arvon säilymisestä? Volvo oli uutena maksanut 73980€ ja 7v ikäisenä oli jäljellä 18500€. (Vakuutusyhtiö muuten maksoi femmasta vm2011 ja 286tkm ajettuna 12700€). Bimmeriä olen seurannut vierestä (kaverin)530d ja alta 200tkm ajettu rikki on ollut startti, kytkin, valoautomatiikka, ABS jarrut. Jättänyt käynnistymättä useaan otteeseen vaikka mittari näyttänyt akussa olevan virtaa ihan riittävästi. Ikävä citikkaa, mutta ei mallistosta löydy järki ikäistä soveltuvaa (automaatti, neliveto, vetokyky väh 2000kg, mieluummin lähemmäs 2500kg, rekisteröity viidelle)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: