Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Volvo v50 2,0d
ViestiLähetetty: 11.12.2021 11:36 

Viestit: 3
Löytyisiköhän täältä neuvoja kyseiseen kulkuneuvon ongelmaan, moottorihan on kuitenkin ranskalaista perua...

Ongelmana on kylmäkäynnistys. Käynnistyy pitkähköllä startilla pätkien, joskus sammuu ja vaatii uuden starttauksen. Kun käynnistyy niin alkaa todella kova savutus. Moottorin käynti tasaantuu puolen minuutin kuluessa mutta savutus jatkuu paljon pidempään. Savu on harmaata. Ongelmat oli myös kesäkelissä mutta hieman lievempinä, nyt talvikelillä ei kehtaa taajama-alueella käynnistellä.

Tähän mennessä tehty:
- EGR tulpattu
- Vaihdettu käytetyt suuttimet
- EGR ja hiukkassuodatin ohjelmoitu pois, hiukkassuodatin tyhjennetty
- Polttoainesuodatinkotelo vaihdettu, letkuissa ei mene ilmaa
- Vaihdettu kunnostetut suuttimet
- Polttoainepaineet ok
- Auto on ilmeisesti ohjelmoitu, tehoja tuntuisi olevan
- Ilmamäärämittarin johdon irroitus ei vaikuta mitään, ei edes vikavaloa sytytä
- Ei hävitä öljyä tai jäähdytinnestettä

Eli olisiko vinkkiä mitä seuraavaksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Volvo v50 2,0d
ViestiLähetetty: 11.12.2021 19:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7103
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No jos sen mafin irroitus ei mitään vaikuta, niin eikös se kannattaisi koittaa vaihtaa seuraavaksi? Oletko putsannut sen?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|Dyane 4 '74|Subaru Forester 2.0D '09=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Volvo v50 2,0d
ViestiLähetetty: 11.12.2021 20:49 

Viestit: 3
Maffi on kyllä putsattu, mutta sitten huomattiin että sillä ei ole vaikutusta mihinkään, olipa johto kiinni tai ei. Ei sytytä vikavaloa tai anna vikakoodiakaan. Ja tehot on kuitenkin tallella, joten voisiko tuo vaikuttaa käynnistymiseen ja savutukseen? Lämpimänä ei siis ole mitään käynnistys/savutusongelmaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Volvo v50 2,0d
ViestiLähetetty: 09.01.2022 16:46 

Viestit: 3
Tutkimuksia/testailua jatkettu:
- jako tarkistettu, nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
- lisätty pa-linjaan takaiskuventtiili ja käsipumppu
- vaihdettu hehkut
- moottorin lämpötila-anturit vaikuttavat olevan kunnossa

Käynnistyminen saattoi aavistuksen parantua, mutta savutukseen ei ole ollut em. toimenpiteillä vaikutusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Volvo v50 2,0d
ViestiLähetetty: 09.01.2022 17:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7103
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Niin et sitten toista maffia kokeillut? :roll:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|Dyane 4 '74|Subaru Forester 2.0D '09=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: