|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 11.08.2016 20:33 |
Viestit: 2666
|
Kievin pelimies-pormestari vetää gocyclellä:  Niin ettei se tyylistä jää kiinni edes Citroen-Maserati -miehillä...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 12.08.2016 06:43 |
Viestit: 7835 Paikkakunta: Eurajoki
|
Lauri kirjoitti: Ja loppuun nykypatongin tyyliin pari videopätkää:
höh, odotin sitä "hiilikuitunishikiä windstopper-goretexeissä singertävän alexanderstubb-kloonin" ohitusta 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 12.08.2016 15:45 |
Viestit: 5136
|
Tuo Kiovan pormestari tunnetaan ainakin joissain piireissä entisenä nyrkkeilijänä, eikä niin kovin huononakaan sellaisena, muutama raskaansarjan maailmanmestaruusvyö, ja pikkuveljensä kanssa taisi hallita melkein kaikkia sarjoja aikoinaan... Vitali Klitschko, reilu parimetrinen "Dr Ironfist", mutta silti joskus voi puvunhousujen polvet kärsiä fillaroidessa (ei saanutkaan suoraan, joten koitetaan liitteenä): Tuolta: http://www.bbc.com/news/blogs-trending-36133936https://en.wikipedia.org/wiki/Vitali_Klitschko(ja tuolla se hieman rääpäleeksi jäänyt pikkuveli Vladimir "Dr Steelhammer", joka joskus nai Panettierin, joka taas oli kuitenkin vielä pikkuveljeäkin lyhyempi): http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... schko.html
| Liitteet: |

Klitschko_sukeltaa.png [ 112.54 KiB | Katsottu 31558 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 27.08.2016 00:08 |
Viestit: 2666
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 28.08.2016 13:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ds-jekkeri kirjoitti: Janne L kirjoitti: Miksi pitää olla sähköpyörä? Jos siis kysymys on miksi sähköpyörä eikä tavallinen, vastaus on yksinkertainen: Hiki. Tai tarkemmin, hien puute. Jokainen pyörällä työssä käynyt tietää sen jokapäiväisen moninkertaisen työpaikkasuihkussa käynnin ja vaatteiden lemun kun hikeä puskee pintaan vastatuulessa ja ylämäessä. Sähkäpyörällä ajelija tulee edelleen kotisuihkunraikkaana töihin, auton nahkapenkkien tunkkakaan ei haise. Tuota - eikös sillä sähköpyörällä pidä polkea vastaavasti sen verran kovempaa että saa sen hien pintaan, että saa myös sen pyöräilyn kuntoiluhyödyn? Jos ei sitä tavoittele, niin voihan tavallisella pyörällä polkaista aavistuksen rauhallisemmin. Sähköpyörän hyötyhän on siis käytännössä ajansäästö.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 28.08.2016 14:11 |
Viestit: 2666
|
laakeri kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Janne L kirjoitti: Miksi pitää olla sähköpyörä? Jos siis kysymys on miksi sähköpyörä eikä tavallinen, vastaus on yksinkertainen: Hiki. Tai tarkemmin, hien puute. Jokainen pyörällä työssä käynyt tietää sen jokapäiväisen moninkertaisen työpaikkasuihkussa käynnin ja vaatteiden lemun kun hikeä puskee pintaan vastatuulessa ja ylämäessä. Sähkäpyörällä ajelija tulee edelleen kotisuihkunraikkaana töihin, auton nahkapenkkien tunkkakaan ei haise. Tuota - eikös sillä sähköpyörällä pidä polkea vastaavasti sen verran kovempaa että saa sen hien pintaan, että saa myös sen pyöräilyn kuntoiluhyödyn? Jos ei sitä tavoittele, niin voihan tavallisella pyörällä polkaista aavistuksen rauhallisemmin. Sähköpyörän hyötyhän on siis käytännössä ajansäästö. Monia väärinkäsityksiä tässä. Sähköpyörä on yhtä vähän kuntoiluväline kuin skootteri, sitä ei ole tehty siihen. Voihan poljineffortin säätää kovaksi ja sitten polkea hiki hatussa pyörää jonka runkodynamiikka ja ajoasento on tehty lähinnä istumiseen. Mutta ei siinä mitään järkeä tai nautintoa ole. Sama kuin lähtisi venytetyllä limusiinilla kiertämään moottorirataa. Toisekseen, jokainen enemmän pyöräillyt tietää että hiki tulee salakavalasti ja jälkeenpäin, vasta firman portaissa, jos yrittää rauhallisesti ajella normipyörällä. Nopeus pitäisi ylämäissä tiputtaa ihan kävelyvauhdiksi ja vastatuulessa myös. Kiihdytyksissä on pyöräkaistalla muiden jaloissa kun voimaa ei voisi käyttää yhtään ettei vaan piilohiki tirahda. Yhteenvetona: hien ja "nihkeän olon" välttäminen ajon jälkeen normaalipyörällä on kyllä mahdollista teoriassa muttei käytännössä. Viva sähköpyörä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 28.08.2016 20:35 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
laakeri kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Janne L kirjoitti: Miksi pitää olla sähköpyörä? Jos siis kysymys on miksi sähköpyörä eikä tavallinen, vastaus on yksinkertainen: Hiki. Tai tarkemmin, hien puute. Jokainen pyörällä työssä käynyt tietää sen jokapäiväisen moninkertaisen työpaikkasuihkussa käynnin ja vaatteiden lemun kun hikeä puskee pintaan vastatuulessa ja ylämäessä. Sähkäpyörällä ajelija tulee edelleen kotisuihkunraikkaana töihin, auton nahkapenkkien tunkkakaan ei haise. Tuota - eikös sillä sähköpyörällä pidä polkea vastaavasti sen verran kovempaa että saa sen hien pintaan, että saa myös sen pyöräilyn kuntoiluhyödyn? Jos ei sitä tavoittele, niin voihan tavallisella pyörällä polkaista aavistuksen rauhallisemmin. Sähköpyörän hyötyhän on siis käytännössä ajansäästö. Vaan mitäpä jos normifillarointi on temmosta ja vauhdista riippumatta liikaa esim polvelle, jossa iän myötä kulumaa tai jonkin tapaturman seurauksena ei kestä normaalia rasitusta? Siinä kuulemma äärettömän hyvä. Ja fillaria voi käyttää vaivattomaan liikkumiseen, ei aina tarvi kuntoilla. Jos kuntoilla haluaa, niin siihen lie jokaisella eri vehje. Itse valitsen kuntoiluvehkeen kolmesta vaihtoehdosta, vielä ei ole sähköä tarvinnut, muttei ole vikaa polvissakaan. Voihan tuolla sähköllä ajella ihan huvikseen, kukin mielensä mukaan.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 05.09.2016 15:57 |
Viestit: 2666
|
Tietopuolta: kattava raportti Mando Footloose-pyörän erikoisuuksista. https://youtu.be/hFxasbOu5X8Liitteet:
image.jpeg [ 73.94 KiB | Katsottu 31090 kertaa ]
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 22.05.2017 20:58 |
Viestit: 2666
|
Taas mennään. Tätä on tulevaisuus: https://youtu.be/IbgQ2wwciP4
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 22.05.2017 22:05 |
Viestit: 725
|
|
Mitä materiaalia footloose on?
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 23.05.2017 00:37 |
Viestit: 2666
|
Janne L kirjoitti: Mitä materiaalia footloose on? Taittuva runko-osa alumiinia, haarukat hiilikuitua, vanteet magnesiumia. Ei ole silti ollenkaan kevyimmästä päästä, kuivapaino 24kg ja tosiasiallinen range on minun painollani kaupunkiajossa alle 20km. Minä pidän tästä enemmän kuin esimerkiksi gocyclestä siitä syystä että tuo vapaa polkeminen on trikki joka naurattaa kerta toisensa jälkeen. Siitähän tuo footloose-nimikin tulee. Niin, ja meneehän tämä nippuun jota gocycle ei tee käytännössä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 23.05.2017 22:39 |
Viestit: 35
|
Olikohan se KTM jolla on myös rajumpi sähköpyörä 60 km/h kulkeva, kun jonkin piilotetun rajoittimen poistonapin painoi pohjaan. Harmi kun en muista merkkiä. Täysjousitettu maastopyörä sähköavusteisena ja 60 km:h kulkevana olisi ihan passeli leikkikalu maastoon  Katsellaan jos näitä tulee enempikin myyntiin. Pidän pyöräilystä, cyclocrossarilla tulee ajeltua kuntoilu mielessä useampi satanen kesäisin. Työmatkakin useasti kesällä menee cyclocrossarilla trikoot päällä,30 km per suunta, mutta töissä on suihku ja vaihtovaatteet.
|
|
|
|
 |
|
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 23.05.2017 23:04 |
Viestit: 35
|
...Haibike tekee jousitettua maastopyörää joka kulkee näemmä 45 km/h ja netti ohjeilla helposti saa vauhdiksi 60 km/h. Olipa näitä muitakin valmistajia.Tiedä sitten mitä lainsäädäntömme sanoo 60 km/h kulkevasta sähköpyörästä  Tuskin metsäpolulla poliisiin törmäisi, ellei sitte satu jotakin, törmää vaikkapa kanssakulkijaan ja siitä sitten päätyy poliisin kanssa tekemisiin.
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 01:43 |
Viestit: 2666
|
Pasi A S kirjoitti: ...Haibike tekee jousitettua maastopyörää joka kulkee näemmä 45 km/h ja netti ohjeilla helposti saa vauhdiksi 60 km/h. Olipa näitä muitakin valmistajia.Tiedä sitten mitä lainsäädäntömme sanoo 60 km/h kulkevasta sähköpyörästä  Tuskin metsäpolulla poliisiin törmäisi, ellei sitte satu jotakin, törmää vaikkapa kanssakulkijaan ja siitä sitten päätyy poliisin kanssa tekemisiin. 25 km/h on täsmälleen sopiva huippunopeus sähköpyörälle. Muuten tulee jossakin vaiheessa raju rekyyli ja liikennekaaos & kieltomääräyksiä, joissakin aasian maissa tällaista on jo tapahtunutkin. Metsäpolku on asia erikseen, mutta pääasiallinen käyttötarkoitus eli kaupunkiliikenne ruuhkaisessa ympäristössä... olen itse ajellut 40km/h viritetyllä Gocyclellä ja kyllä siinä vaan vaaratilanteita tulee paljon enemmän. Maksiminopeudella ajellaan joka tapauksessa kun tilanne sallii, vaikka lähtiessä olisi mielessä muuta. Mielestäni yli 25km/h sähköpyörä tulisi olla rekisteröitävä, ajokortin ja mopokypärän vaativa mopo/moottoripyörä. Saisi ajaa vain autoliikenteen seassa, ei kevyen liikenteen väylillä. Niinhän se nyt lain silmissä onkin, poliisi ei vaan puutu asiaan kun ongelma ei ole riittävän iso (vielä).
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 06:43 |
Viestit: 1186
|
Ostin talvella halvan sähköpyörän Verkkokaupasta Sähköpyörä 20" pyörillä ja taittuvarunkoisena ja 7:llä vaihteella ja siinä on leveät 4" renkaat. Jälkiasensin kunnon peltilokarit ja kunnon tavaratelineen. Pyörä kulkee sen 25km/h ja mäetkin menee melko kepeästi sähköllä. Usein jätän sopivissa paikoissa sähkön pois ja ajan pelkästään lihasvoimalla. Seitsemän vaihdetta huolehtii matkasta hyvin. Akku ei ole koskaan sipannut matkalla, eikä sillä niin väliä olisi, kun pyörä toimii yhtälailla tavallisena polkupyöränä. Plussa on nyt se, että viitsii lähteä liikkeelle. Hyvät kurasuojat märälle kelille ja kunnon tavarateline. Pyörän paketointi on eduksi, joskin vain kerran sitä olen tarvinnut. Leveät renkaat tulee eduksi talvella ja asfaltin ulkopuolella. Sitä vain ihmettelen, kun pitäisi olla vakuutus kaasukahvan takia. Silti saa ajaa vakuuttamattomilla sähköpyörillä ilman polkimia kaasukahvalla. En kuitenkaan viitsi liikennevakuutusta ottaa kaasuvivun takia. Se on hyvä hankalissa paikoissa, missä jalkoja tarvitaan muuallekin kun polkimilla avustamiseen. Varkausvakuutus voisi olla paikallaan. Tämä pyörä saattaa olla jollekin aika himoittava ja siksi lukittava kunnolla lyhyeksikin aikaa. GZR Pedelec Fat 4.0 https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ungolla-20Lokasuojat ja teline https://www.fatbikeshop.fi/fi/product-c ... varusteet/
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 07:08 |
Viestit: 35
|
|
Sähköpyörä olisi mulla nimenomaan maastopyörä ja en sillä liikenteessä ajaisi. Maastopyörä polkuja tykittelisin, se olisi eräänlainen enduromoottoripyörän korvike, enskaporukoiden mukana enskareittejä myös menisin.Trafi ei ole vastannut mitään kun kysyin että onko kyseessä heidän mielestään kilvitettävä moottoripyörä johon tulee laittaa ajovalot ja suuntavilkut kun maastopyörääni muistuttava sähköpolkupyöräni kulkee 60 km:h ja siinä on kaasukahva. Mä tykkään työmatkalla vielä toistaiseksi hiestä, cyclocrossarilla ajo töihin on osa kesäisin osa maraton-harjoittelu treeniohjelmaani.
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 08:00 |
Viestit: 5136
|
Pasi A S kirjoitti: ...Trafi ei ole vastannut mitään kun kysyin että onko kyseessä heidän mielestään kilvitettävä moottoripyörä johon tulee laittaa ajovalot ja suuntavilkut kun maastopyörääni muistuttava sähköpolkupyöräni kulkee 60 km:h ja siinä on kaasukahva... Jos ajaa maastossa ja on maanomistajan lupa, niin eikös siellä saa ajaa kilvettömällä crossipyörälläkin eikä siitä tule seuraamuksia. Liikennevakuutus tulee olla. Eli jos omalla pihalla ajaa niin ei ongelmaa, mutta jos menee yleiselle tielle eikä ole edes vakuutusta, niin kai tuosta napsahtaisi sakot, autovero (joutuu maksamaan vaikkei ikinä saisi mitenkään moottoripyöräksi kilvitettyäkään), liikennevakuutus korotettuna, mahdolliset ajokorttiseuraamukset... Viritettyja mopoja Trafi verottaa kai noin tuhat vuosittain, mutta aika moni silti niitäkin virittelee. Sähköpyörissä tuo on hieman villin lännen tilanne myyjilläkin. moni myy noita hieman hämärän rajamailla, esimerkki verkkokaupan yhdestä tuotteesta: Lainaa: Kaasukahva: Tulee mukana ja on laillinen mikäli pyörää varten hankitaan erillinen liikennevakuutus.*
*Kaasukahva on tehtaalla asennettu virheellisesti heti alkuun ja mikäli sellaista haluaa käyttää, on hankittava erikseen liikennevakuutus. Irrottamalla kahvan ja johdon liittimet toisistaan, on pyörä laillinen tieliikennekäyttöön ilman liikennevakuutusta.
Eivät silti liikkeessä nypi liitintä irti ennen myyntiä...  Ja usea paikka myy noita 1 kW "moottorilla varustettuja polkupyöriäkin", mainitsee vain että liikennevakuutus pitää olla. Mutta toisaalta miten tuota myyntiä rajoitat, saahan myydä vaikka useampi tuhat hevosvoimaisia dragstereitakin vaikkei niillä liikenteeseen saa mennäkään, miksei sitten "varikkomopoja". Tietääkö kukaan mitä tuollaisen pyörän liikennevakuutus maksaisi ja mistä kannattaisi ostaa, sellainen tehokkaampi versio hieman kiinnostaisi, miksei sitten ihan laillisestikin jos ei kauheita maksaisi.
|
|
|
|
 |
|
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 08:13 |
Viestit: 35
|
|
Mikäli en väärin ymmärtänyt enskamotskari kannattaa kilvittää tieliikenteeseen, eli siihen tulee suuntavilkut ja se käytettään katsastusasemalla. Maastoliikennevakuutus tms on turkasen kallis, parempi tehdä enskamoottoripyörästä tieliikennekelpoinen, silloin on halvemmat vakuutukset.Vakuutusväki ei hyväksy enää suljetuksi alueeksi esim enskakerhon maastorataa ja kova porina on porukassa ollut vakuutusmaksujen noususta ja hiljalleen pyöriin on tullut vilkut ja tieliikenne kilvet. Saatan arvailla väärin,en ole kysellyt vakuutusasiaa tarkemmin harrastelijoilta, muutaman kerran olen käynyt maastopyörällä polkemassa ko maastoissa reitin vieressä kun kamu on ajellut reitillä enskallaan.Sähköenduromoottoripyöriäkin alkaa tulla markkinoille, ans kattoo olisikos siinä oiva harrastepeli.
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 08:43 |
Viestit: 1186
|
Siinä teille vakuutusvapaa sähköpyörä. Varustettu 1000W moottorilla ja kiihtyy kuin ohjus aina 25km/h asti. (Varmaan houkutteleva virityskohde) En vain voi ymmärtää, miten lakipykälät antaa tälle vakuutusvapauden, mutta fillarissa pitää polkimilla avustaa ja kaasukahva kielletty. https://www.huvix.fi/tuote/huvix-sahkos ... -n-25-kmh/"Huvix Sähköskootteri on kevyt sähköinen ajoneuvo. Siksi sen ajaminen ei edellytä ajokorttia, rekisteröintiä, katsastusta, eikä liikennevakuutusta. Ajamiseen ei myöskään ole alaikärajaa"
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
Pasi A S
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 09:38 |
Viestit: 35
|
Tuo onkin vanha tuttu pyöräteillä. Alkaa olla pian tungosta kevyenliikenteenväylällä: sähköfillaroitsija, koiranulkoiluttaja,lastenvaunujen työntäjä,rullaluistelija, rullasuksihiihtäjä, hevostallien kohdalla pari ratsastajaa ja spandex tyyppejä maantiepyörillään ...  Meilläpäin on mukava kevyenliikenteenväylä joka menee pitkälle taajaman ulkopuolelle, alkaa olla tosin nykyisin ruuhkaa.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 24.05.2017 10:06 |
Viestit: 7835 Paikkakunta: Eurajoki
|
Aakku kirjoitti: Siinä teille vakuutusvapaa sähköpyörä. Varustettu 1000W moottorilla ja kiihtyy kuin ohjus aina 25km/h asti. (Varmaan houkutteleva virityskohde) En vain voi ymmärtää, miten lakipykälät antaa tälle vakuutusvapauden, mutta fillarissa pitää polkimilla avustaa ja kaasukahva kielletty. https://www.huvix.fi/tuote/huvix-sahkos ... -n-25-kmh/"Huvix Sähköskootteri on kevyt sähköinen ajoneuvo. Siksi sen ajaminen ei edellytä ajokorttia, rekisteröintiä, katsastusta, eikä liikennevakuutusta. Ajamiseen ei myöskään ole alaikärajaa"
Eikös noista ollut just viime viikolla jotain "kohua" mediassa? Istuinkorkeus edellyttäisi liikennevakuutusta, mutta sitten keksivät markkinoida laitteita "ensisijaisesti maastoajoon" jolloin vakuutusvaatimus poistui. Ei muuta kuin ostamaan, hyvällä tuurilla vielä tämän kesän saa ajaa ilman vakuutusta 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 12.07.2017 01:23 |
Viestit: 2666
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Sitikkamiehen munamankeli Lähetetty: 12.07.2017 11:56 |
Viestit: 1496
|
|
Videolla näyttää olevan onnellinen mies.
|
|
|
|
 |
|
|