Noin minäkin ajattelin piiitkään. Jos olis vara niin bensa-saabeja olis piha täynnä odottamassa hauskanpitoa. Kun sillä ajoi työmatkaa niin nokiöljy oli pakko ottaa harkintaan ja hupskeikkaa tutustuin kahteen aivan upeaan moottoriin. Toisen rauta oli Isuzun (V6) ja toisen Fiatin (TTiD) käsialaa.
Moottorinohjaus on onneksi ruåttalaista suunnittelua, ja tahdon lujaa uskoa, että koneiden upea toimivuus oli perua sieltä. Sen tiedän, että V6-myllyn heikko kohta oli peräisin jaappanin konttorilta. TuplaTurbossa ei juuri heikkouksia ollut, vähän se värisi vedättäessä täyskaasulla alle 1500 rpm ja liikkeellelähtövoimattomuutta (tyhjäkäynnillä) esiintyi.
Onneksi on vielä pihassa yksi 235R-koneinen femma, pääsee venyttämään ranteita välillä tarvittaessa...

edit: Tuli tunne, että olen kirjoittanut samasta aiheesta tänään johonkin muualle... ja olinhan minä. Toistanko itseäni itseäni?