Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BMW M5
ViestiLähetetty: 18.02.2013 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Olipas pätkä tuossa lauantain Top Gear sarjassa... M5:n konesalissa on V8 vaikka ennen oli vähän enemmän mukeja. Rivakampi tosin kuin edeltäjänsä mutta se että kaiuttimista pukkaa "artificial engine noise" ...huh, huh!



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 19.02.2013 00:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Autot tehdään niin hiljaisiksi, että täytyy sporttisaundit syntetisoida kabiiniin. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 19.02.2013 00:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Onhan Citroën erikoistunut keinotekoiseen ohjaus- ja jarrupoljintuntumaan jo vuosikymmeniä sitten, että pientä se on jos kaiuttimista jotain hörinää pukkaa :lol:



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 19.02.2013 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Tässä kadunvarressa olleessa BMW:n M-sarjalaisessa mukeja on täysi tusina
Kuva



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 19.02.2013 00:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hessu kirjoitti:
Onhan Citroën erikoistunut keinotekoiseen ohjaus- ja jarrupoljintuntumaan jo vuosikymmeniä sitten, että pientä se on jos kaiuttimista jotain hörinää pukkaa :lol:


Veit jalat suustani :lol: Tosin Citikka on tehnyt tuon turvallisuuden takia. Saman osasi jos MIG:n valmistaja Neukkulassa aikanaan, kunnon keinotunto ohjaussauvaan ettei kuski vedä liian kovaa ylösvetoa sillä seurauksella että pää pimenee.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 19.02.2013 15:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Eikös DS3 THP:ssä ole tuotu koneen ääniä kabiiniin imuputkiston muotoilulla..?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 20.02.2013 13:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Igor kirjoitti:
Eikös DS3 THP:ssä ole tuotu koneen ääniä kabiiniin imuputkiston muotoilulla..?


Peugeot RCZ:aan on ainakin lisävarustelistalla joku "sound system" jonka läppien kautta saa halutessaan mootorin äänet kuulumaan kabiiniin paremmin.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 21.02.2013 17:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Ministäkin löytyy eräänlainen ääniviritys... ilmansuodattimen boksiin on kaksi raitisilmarööriä, joista toinen (ilman resonaattoreita oleva) aukeaa vasta @4500rpm -> remmiahtimen ujellus kuuluu paremmin. Ja kai sinne vähän enemmän ilmaakin virtaa kun se läppä on auki. Omastani poistin ko. läpän kokonaan alipainehimmeleineen.

Kuva




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 21.02.2013 19:32 
Vanhan bensa C6:sen takavaimentimessa on myös joku outo alipaineohjattu läppä. Miksi?
Ääni muuttuu välillä ulospäin vähän räyhymmäksi, mutta sisätiloihin kuuluvaan ääneen sillä ei ole vaikutusta.
Varmaankin sen nerous on C6:n takaspoilerin suunnittelijan päästä kotoisin.
Kaikki on mahdollista, mutta miksi?


   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 21.02.2013 20:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Natero kirjoitti:
Kaikki on mahdollista, mutta miksi?
Taisit osua ranskalaisen autonsuunnittelun ytimeen :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BMW M5
ViestiLähetetty: 22.02.2013 16:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Natero kirjoitti:
Vanhan bensa C6:sen takavaimentimessa on myös joku outo alipaineohjattu läppä. Miksi?
Todennäköisesti sillä saadaan auto täyttämään melunormit ja hiljaisemmaksi kun ajellaan rauhassa kaupunkialueella mutta moottoritiellä isommilla tehoilla saadaan putkisto virtaamaan paremmin.
Nämä läppäviritykset tuntuvat olevan aika yleisiä vähänkin tehokkaammissa nykyautoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=SjwL1HtunRU



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: