Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Peugeot skootteri http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=20&t=16542 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 08.11.2013 16:06 ] |
Viestin otsikko: | Peugeot skootteri |
Pihaan tuli tuollainen vanhempi pösön moposkootteri joka ei halunnut käydä. Starttispraylla toimi aina muutaman sekunnin kertaalleen. Purin ja putsasin kaasuttimen ja sain lopulta vekottimen käymään omalla bensalla. Aina hetken välein tuntui kuolevan mutta heräsi henkiin kun tulppasi ilmanottoaukon (putsari poissa) sormillaan. Sitten taas veti hyvin ja reippaasti muutaman sataa metriä. Tankissa lillui roskaa joten seuraavaksi tyhjensin ja puhdistin sen. Mutta nyt ei tuntunut bensa enää ollenkaan virtaavan, aloin etsiä tukosta ja letkun alapäästä, juuri ennen kaasutinta löytyi tukos. Iso metallikuula joka piti ihan voimalla ottaa irti, en ymmärrä miten sen ohi on päässyt yhtään bensaa ![]() Tuossa kaasarissa on ilmeisesti sähköinen ryyppy. Manuaalivipua ei ole ja yhteen mötikkään menee piuhoja. Mikä on tuollaisen vehkeen toimintaperiaate? Oikea vilkku toimii normaalisti, vasen palaa ja sammuu hyvin verkkaisesti, jos ollenkaan. Noille on ilmeisesti erilliset releet? |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 09.11.2013 21:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Up ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 09.11.2013 23:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Putkimies22 kirjoitti: Oikea vilkku toimii normaalisti, vasen palaa ja sammuu hyvin verkkaisesti, jos ollenkaan. Noille on ilmeisesti erilliset releet? Ovatko vilkkulamput samanlaiset ja yhtä kirkkaat palaessaan. Vilkkureleen toimintaan voi vaikuttaa sen kuorma.
|
Kirjoittaja: | Xari [ 13.11.2013 18:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
1 on varmaan startti Bensahana voi olla automaattinen ja alipaineella ohjattu et jos siellä on ylimääräinen alipaineletku niin pitäiskö sen mennä bensahanalle, jos moinen puuttuu tai on irti niin ei varmaan toimi. Oletko kokeillut antaa bensaa suoraan kaasarille jollain irtopullolla ja letkulla? saisi ainakin tuon bensahanan toimivuuden pois. Vilkkureleitä on todennäköisesti vain yksi, huonoja johdotuksia jossain? |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 13.11.2013 22:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Xari kirjoitti: 1 on varmaan startti No niin se taitaa olla. Löytyisi vielä mistä sen aktivoi ![]() Xari kirjoitti: Bensahana voi olla automaattinen ja alipaineella ohjattu et jos siellä on ylimääräinen alipaineletku niin pitäiskö sen mennä bensahanalle, jos moinen puuttuu tai on irti niin ei varmaan toimi. Oletko kokeillut antaa bensaa suoraan kaasarille jollain irtopullolla ja letkulla? saisi ainakin tuon bensahanan toimivuuden pois. Bensahana on ihan perinteinen eli se se ei ole. Löysin tuubista pura-kasaa-videon ja siinä se oli yksinkertaisesti tulpattu. Mopon saa kyllä käyntiin mutta se haluaa sammua hetken päästä. Sormet kurkkuun metodilla sen saa taas käymään, käydessään käy kunnolla ja jaksaa vetää. Xari kirjoitti: Vilkkureleitä on todennäköisesti vain yksi, huonoja johdotuksia jossain? Käykäämme läpi ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 13.11.2013 23:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Halkaisukuvat. Eivät osin ratkaisseet sen yhden letkun arvoitusta http://www.oemmotorparts.com/oem4.asp?M ... -ST_RAPIDO |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 15.11.2013 22:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Näin se käy http://youtu.be/zTks0cpJnzQ Miksi tuo käyttäytyy tuolla tavalla? Miksi bensaa ruikkii "taaksepäin" kun ilmanoton tukkii? Käykö se sillä ruikkauksella ja normi syöttö taas ei? ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 15.11.2013 22:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Miten se toimii jos pistää ilmanputsarin kiinni, ainakin jotkut 2-T koneet vaatii vähän rajoitusta imuilmalle. Näissä nykyvehkeissä on vähän liikaa osia. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 15.11.2013 22:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Xari kirjoitti: Miten se toimii jos pistää ilmanputsarin kiinni, ainakin jotkut 2-T koneet vaatii vähän rajoitusta imuilmalle. Näissä nykyvehkeissä on vähän liikaa osia. Ei mainittavaa eroa. Tuossahan tuo ilmansaanti on käytännössä estettävä kokonaan jotta kone taas jatkaisi käymistään.. |
Kirjoittaja: | Xari [ 15.11.2013 23:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
http://www.motot.net/ Tuolta löytyy keskustelupalstalta myös moposkootterit, voisivat olla enemmän perillä noista. |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 16.11.2013 00:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Motot netissä on paljon aloittelijoiden edesottamuksia, hetken selattuaan sieltä löytää hyvät ohjeet uskomattomien aivoitusten joukosta. Kaasariin liitetään ainakin kolme letkua; bensaletku, bensahanan alipaineletku ja tuoreöljyvoitelun (läpinäkyvä) tuloputki. Ensimmäinen on tärkeä, loput voi ohittaa ja tulpata. Jos tulppaukset on huonot, ilmaa vuotaa väärään paikkaan eikä kone käynnisty. Takaisin ruikkiminen voisi liittyä läppävikaan, mutta kone ei kävisi lämpimänä kovinkaan hyvin alakierroksilla. Ilman ryyppyä on aika turhaa käynnistää nykykelien jäädyttämää konetta. Huippujuttu olisi se, että vanha,vuotava alipainebensahana olisi jätetty sinne linjaan kuristamaan polttoaineen saantia. Bensiinin pitää olla varmasti tuoretta. Normaalisti 2-t moposkootterilla joutuu ajelemaan puolisen kilometriä, ennen kuin se vetää ja käy kunnolla ilman ryyppyä. Yhden sähköryypyn olen nähnyt; se oli vain vastusmötikkä, joka lämmetessään sulki lisäseoskanavan. Perästä tulee huohotinputki ilmansuodattimelle. Vanhemmiten kaikkien moposkootterien perälimppu on likainen öljystä, tuolla ratkaisulla saadaan sitä ilmiötä vähennetyksi. |
Kirjoittaja: | TRD Turbo [ 29.11.2013 01:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Näissä Gurtner kaasuttimissa on monesti ongelmana ryytpyn toimimattomuus. Voi tarkistaa siten että ottaa ryypyn irti ja sulkee jollakin tuon ryyppy aukon että ei ilmaa pääse haukkaamaan ja kone pitää olla kylmä sekä virtapiuha paikoillaan. Mittaa työntömitalla neulan pituuden, seuraavaksi käynnistää mopon ja nyt pitäisi ruveta ryyppy neulan vähitellen nousemaan lämmön vaikutuksesta. Eli se virtapiuha lämmittää sen ryyppy systeemin ja neula nousee sulkien ryyppy suuttimen. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.11.2013 09:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
TRD Turbo kirjoitti: Näissä Gurtner kaasuttimissa on monesti ongelmana ryytpyn toimimattomuus. Voi tarkistaa siten että ottaa ryypyn irti ja sulkee jollakin tuon ryyppy aukon että ei ilmaa pääse haukkaamaan ja kone pitää olla kylmä sekä virtapiuha paikoillaan. Mittaa työntömitalla neulan pituuden, seuraavaksi käynnistää mopon ja nyt pitäisi ruveta ryyppy neulan vähitellen nousemaan lämmön vaikutuksesta. Eli se virtapiuha lämmittää sen ryyppy systeemin ja neula nousee sulkien ryyppy suuttimen. Uutta suutinta ostaessa otin onneksi vanhan mukaan. Kaasarin kyljessä lukee Keihin mutta sen suutin ei siihen sopinut vaan juurikin tuo Gurtnerin ![]() Eli sen pitäisi toimia niin että mopon käynnistyessä ryyppyyn tulee virta ja siinä on virta koko ajan sen käydessä? Ajattelin ensin että siinä on magneettiventtiili ja jokin äly ohjaisi sitä.. ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 08.12.2013 16:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Tänään tuo toimi kuin ei koskaan olisi vikaa ollutkaan. Pakkasta pari astetta, ainoa muuttuja edelliskertaan! Viittaisi jotenkin ryyppyvikaan. |
Kirjoittaja: | RapioTantanen [ 15.04.2015 19:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Pösön skoottereissa on juu ihan tyyppivika tuo sähköryyppy. Toimii kerran viikossa tai ei. Korjautuu vaihtamalla. Ei väliä vaihdatko ryypyn vai skootterin. |
Kirjoittaja: | rundvik [ 22.04.2015 19:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Peugeot skootteri |
Vasta hiukan yli 500km mittarissa juniorin peugeot-scotterissa.Sähköryyppy ei täsäkää pelaa.Onneksi löytyi saksan ebayltä 30eurolla + kulut sopiva uusi kokonainen kaasari. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |