Potilaana vara-auton virkaa hoitava ford mondeo vm.1998, oireena armoton veden kondensoituminen takaluukun kanteen. Rakkine kondensoi todella rankasti vettä takaluukun kannen sisäpintaan ja siitä sitten tiputtaa touhutipan jos toisenkin kohti kontin pohjaa ja lopulta muodostaen komean uima-altaan varapyörän koteloon.
Lämmin ylöspäin nouseva ilma joka kohtaa kylmän pinnan kontin kannessahan tuon aiheuttaa, mutta mikä aiheuttaa tuon ilmavirtauksen? Laite siis osaa tehdä vettä ilman että sillä ajettaisi metriäkään...Lahovauriot hitsattu ja ainoa ulospäin suuntautuva reikä on kontin sivuissa olevat ilmaventtiilit tiivisteet ovat myös ehyet ja takavalot eivät vuoda. Takaluukku asettuu myös tiivisteihinsä nätisti, ei paista päivä lävitse
Minkälaisilla ratkaisuilla muissa merkeissä on toteutettu tuota kondenssin torjuntaa, muistelisin että omistamissani muunmerkkisissä sedaneissa (e46bemari ja -92 sunny) ei tälläistä ongelmaa ollut, bemarissa tosin verhoilu ja sunny olikin sitten pelkällä peltipinnalla, tosin ei siellä satanut kontissa...
Lähetetäänkö afrikkaan tai muualle kuivaan maanosaan ratkaisemaan kuivuudesta kärsivien ongelmat?
