Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 20.11.2013 12:24 

Viestit: 369
Potilaana vara-auton virkaa hoitava ford mondeo vm.1998, oireena armoton veden kondensoituminen takaluukun kanteen. Rakkine kondensoi todella rankasti vettä takaluukun kannen sisäpintaan ja siitä sitten tiputtaa touhutipan jos toisenkin kohti kontin pohjaa ja lopulta muodostaen komean uima-altaan varapyörän koteloon.

Lämmin ylöspäin nouseva ilma joka kohtaa kylmän pinnan kontin kannessahan tuon aiheuttaa, mutta mikä aiheuttaa tuon ilmavirtauksen? Laite siis osaa tehdä vettä ilman että sillä ajettaisi metriäkään...Lahovauriot hitsattu ja ainoa ulospäin suuntautuva reikä on kontin sivuissa olevat ilmaventtiilit tiivisteet ovat myös ehyet ja takavalot eivät vuoda. Takaluukku asettuu myös tiivisteihinsä nätisti, ei paista päivä lävitse

Minkälaisilla ratkaisuilla muissa merkeissä on toteutettu tuota kondenssin torjuntaa, muistelisin että omistamissani muunmerkkisissä sedaneissa (e46bemari ja -92 sunny) ei tälläistä ongelmaa ollut, bemarissa tosin verhoilu ja sunny olikin sitten pelkällä peltipinnalla, tosin ei siellä satanut kontissa...

Lähetetäänkö afrikkaan tai muualle kuivaan maanosaan ratkaisemaan kuivuudesta kärsivien ongelmat? :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 20.11.2013 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Farkku, viistoperä vai seetani?













Eikös sedanissa ole oudosti takaoven kautta hoidettu läpivirtaus? Eli kun oven avaa niin aukossa on ritilöity aukko?
Siis siinä se juju jollei kuivu = ilma ei vaihdu.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 20.11.2013 13:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Eikä kyseessä liene polttokennoauto ja sen hookaksoo-päästöt :mrgreen:



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 20.11.2013 21:17 

Viestit: 369
zX-files kirjoitti:
Farkku, viistoperä vai seetani?






Eikös sedanissa ole oudosti takaoven kautta hoidettu läpivirtaus? Eli kun oven avaa niin aukossa on ritilöity aukko?
Siis siinä se juju jollei kuivu = ilma ei vaihdu.


Sedani, takaovissa ei ole mitään ihmeellistä, ihan normaalit oviaukot ilman ritilöitä.

Possumassaa levitetty vähänkin epäilyttäviin saumoihin sekä liimattu valojen alta muovinpalat koriin kiinni. Myös takalasin ympärys näytti kuivalta mutta silti sitä vettä vaan tippuu kontinkannesta...Onneksi on pakkasta niin loppuu vähäksi aikaa kiroaminen, sekä citroen toimii ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 21.11.2013 08:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kuva

Se olikin oven puolella, pre-faceliftissä, nuo kidukset. Mutta oliko ne sitten kuitenkin feikkiä eikä läpivirtauksen takia?
Mitäs jos pitää takapenkkiä raollaan, onkos tuossa kaatuvaa mallia? Saisi varmistettua, onko kyse siitä, että tila on liian umpio, vai vuotaako ulkoa. Farkussa ilma vaihtuu ainakin ihan OK.
Yksi potentiaalinen vuotokohta on takakaaret, nehän on Mondeon perisynti. Ja pyöräkotelosta vesi kyllä tulee sisälle todella pienestäkin rakosesta,



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford generoi vettä takakonttiin
ViestiLähetetty: 21.11.2013 12:30 

Viestit: 369
zX-files kirjoitti:
Kuva

Se olikin oven puolella, pre-faceliftissä, nuo kidukset. Mutta oliko ne sitten kuitenkin feikkiä eikä läpivirtauksen takia?
Mitäs jos pitää takapenkkiä raollaan, onkos tuossa kaatuvaa mallia? Saisi varmistettua, onko kyse siitä, että tila on liian umpio, vai vuotaako ulkoa. Farkussa ilma vaihtuu ainakin ihan OK.
Yksi potentiaalinen vuotokohta on takakaaret, nehän on Mondeon perisynti. Ja pyöräkotelosta vesi kyllä tulee sisälle todella pienestäkin rakosesta,


Tyylikäs auto, tosin miulla oleva on jo facelift mallia :lol:

Koetan vielä uskoa tuohon saksalaisen insinöörin suunnittelutyön taidonnäytteeseen ilmankierron osalta. Originaalit paikat on auki hattuhyllyn ja lasin reunassa, samoin kontissa on ne tuuletusräppänät avonaisina. Uskoisin jopa että samassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessään, ja luultavammin uutena näissä ei ole ollut tätä ominaisuutta. Pyöränkotelot tosin olen jo turannut vedenpitäviksi ja luokattoman hitsisauman varmistaa vielä possumassa. Voihan tässä olla vielä sellainenkin vaihtoehto, että sisusta on kerennyt imemään pohjanrei'istä niin paljon kosteutta, että se ei kuukauden lämmitykselläkään suostu poistumaan. Ja tuo kontin kansi on tosiaankin ainut verhoilematon paikka koko ilmankierron reitillä ja näinollen sisustan ongelma kiteytyisi tuohon pisteeseen...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: