Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=20&t=18004
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jptcool [ 01.05.2014 23:50 ]
Viestin otsikko:  Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

Pihassa lojuu Renu Espace tuolla 24tappisella kutosella, sama paketti, kuin Xm:n viimeisissä vuosikerroissa ja monissa muissa.
Autoa on viimeaikoina lähinnä siirretty pihassa paikasta toiseen ja se on aina käynnistynyt heti ja ilman sahaamista. Sitten pirssi piti siirtää varastolaanille ja starttasin normaalista mutta eipä lähtenytkään käyntiin ei edes luvannut. Pyöritti hyvin ja noin 10-15 sekunnin
sahaamisella kone käynnistyy ja sammuu samantien. Uusi pitkä sahaus ja saattaa käynnistyä pariksi sekunniksi ja sitten
sammuu. Eikä kolmatta kertaa enää käynnisty. Olisiko raadilla vinkkiä mistä aloittaa? Mitään testeriä en omista ja ison rohjakkeen
roudaaminen trailerilla testerin ääreen ei oikein innosta.

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 02.05.2014 00:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

jos oma ZPJ-koneinen oireilisi noin, vaihtaisin (taas) bensapumpun..

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 02.05.2014 03:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

No kun tuossa on vielä mekaaninen kaasuläppä, koita painaa hitusen kaasua startissa. Jos sitten käynnistyy, tyhjäkäyntiventtiili on jumissa. Putsaamalla voi selvitä, tai sitten ei.

Jos taas ei ole noin, voisi epäillä bensasuodatinta (vettä täynnä tai likainen).

Voihan se se bensapumppukin olla, se selviäisi bensanpaineesta startin aikana.

Lexia voisi kertoa monia asioita startin aikana, mutta sinulla ei siis ole sellaista.

Kirjoittaja:  jptcool [ 02.05.2014 08:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

Pitäiskö pumpun nostaa paineet käännettäessä virrat päälle vai vasta startatessa?

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 02.05.2014 09:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

Yleensä bensapumppu käynnistyy muutamaksi sekunniksi virrat päälle käännettäessä ja sammuu, ellei tule moottorin pyörimistietoa. Kuitenkin joissain autoissa näin ei ole.

Kirjoittaja:  BX91 [ 07.05.2014 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

Ehdottaisin... olisiko ajonestolaite päällä? Megane oli ainakin sellainen että jos oli ovet auki, siis kiinni mutta ei lukossa, niin ajonesto meni jonkun ajan kuluttua päälle. Hörähteli käyntiin mutta ei jäänyt käymään. Käytti sitten ovet lukossa ja avasi ne uudestaan kaukosäätimellä niin toimi normaalisti.
Kyseessä oli vm.-96 Megane. Ja patterit teki joskus tepposet että avasi ovet mutta ei poistanut ajonestoa. Patterit siis uusiksi.

Kirjoittaja:  swap [ 31.05.2014 23:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa.
kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu.
Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan.

Kirjoittaja:  swap [ 18.10.2014 22:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

tuossa tapauksessa vika oli murtuneessa bensaletkussa.Haukkasi ilmaa.Vee kutosessa tavaraa ikävästi piilossa osaksi.Kone poikittain,kuten 3.3 b cycleri/plymmi vojaakkerissa, puolet imusarjan takana.

Kirjoittaja:  swap [ 18.10.2014 22:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

swap kirjoitti:
mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa.
kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu.
Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan.

Näissä -96--99 megsuissa kuulema ruostuu antenninjuuresta jotkut,pilaavat kaukon vastaanottimen,auttaisko vaihtaa toisesta lähettimineen?

Kirjoittaja:  jptcool [ 09.03.2015 21:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma

Päivitystä tähänkin kuttaperkaan. Tänään aurinkoisen kevätsään innoittamana tartuin
Rellua piinaavaan starttiongelmaan. Selvittelyjen mukaan ajonesto on päällä ja siksi
ei käynnisty. Sain Relluhuollosta ohituskoodin, joka näpyteltiin keskuslukon sisäkytkimellä
eculle ja tadaa, kuin palmun alta käyntiin. Ajoneston valo sammui n. puolen minuutin käynnin
jälkeen. Annoin bensakrematorion käydä ehkä kolme varttia lämppäri täysillä ikkunat rakosella.
Sammutin auton ja starttasin, ei ongelmia, sammutin, renkkasin keskuslukkoa päälle ja pois,
otin akunkengän irti hetkeksi laitoin takaisin. Auto avaimesta käyntiin, niin kuin mitään
vikaa ei olisi ollutkaan. Toivottavasti ongelma oli vain kondenssiokosteuden aiheuttamaa.
Täytyy laittaa ilmankuivuri puhaltelemaan kottero kuivaksi. Vielä kun saadaan automaattiaski
öljytiiviiksi, niin avot.
Tässä historiallinen kuva Rellusta muistona talvista, jolloin lunta oli maassa vielä helmikuussa.

Liitteet:
rellu pumpulla.JPG
rellu pumpulla.JPG [ 54.46 KiB | Katsottu 11541 kertaa ]

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/