Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Renault EDC
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=20&t=19652
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Lauri [ 22.11.2014 22:29 ]
Viestin otsikko:  Renault EDC

Iltoja.

VAG-konserni pilasi DSG:llään suorakytkentävaiheistojen maineen. Onko tuossa vaihteistotyypissä yleisesti ottaean jotain pielessä vai koskeeko ongelmat nimenomaan vain tuota DSG:tä? Esim. Renaultilla on nykymallistossaan suorakytkentävaihteisto EDC (=Getragin tekemä, jota myös ainakin Ford käyttää joissakin malleissaan).

Internetistä löytyy hyvin vähän huonoja kokemuksia EDC:stä. Ainakin jos vertaa DSG:hen. Onko patongin hahmoilla kokemusta EDC:stä? Uskaltaisiko tuollaisen noin 100 000km ajetun EDC-lootalla olevan auton hankkia omaan käyttöön?

Ja loppuun kaunis pyyntö: Ei DGS-juttuja tähän ketjuun kiitos. :D

Kirjoittaja:  HiTec [ 22.11.2014 22:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Renault EDC

Sen verran pitää DSG:tä liipata, että ne ekat olikin ihan hyviä, mutta sitten VAG ahneuksissaan lähti pienentämään kustannuksia = heikontamaan osia ja jotta kauppa kävisi, lisäsi yhden pykälän = 7-koloinen DSG. Mutta nimenomaan nuo sitten paukkukin porukoilla käsiin ja DSG:n mainekin sitämyöten :(

Vaan EDC:stä tosiaan ei löydy poikkipuoleista sanaa mistään 8-)

Kirjoittaja:  Lauri [ 25.11.2014 22:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Renault EDC

Kiitoksia HiTecille kommentista, arvelinkin ettei tämä aihe herätä laajempaa mielenkiintoa patongissa.

Tuo EDC on siis "oikeasti" tämä GETRAG PowerShift Transmission 6DCT250, jota löytyy ilmeisesti Fordeista B-Max, Ecosport ja Fiesta, Renaulteista Clio, Megane ja Scenic sekä suomalaisille erittäin tutusta Qoros 3:sta. :lol:

Laatikko on ollut saatavilla vuodesta 2010 saakka, mutta yllättävän hiljaista on internetissä ollut. Muutamilla on ollut ongelmia epätasaisten vaihtojen kanssa, mitkä on saatu huollossa kuriin ohjelmistopäivityksillä. Ulkomaisilla foorumeilla on taas oltu huolissaan vaihteiston ylikuumentumisesta ruuhkassa ryömitettäessä, mutta täällä Itä-Suomessa ei kunnon ruuhkia koskaan ole (Kuopion "ruuhka" kestää max 30min aamulla ja iltapäivällä), joten tuskin tuokaan ongelma on.

Tosin eikös kaikki 2010-luvun henkilöautot ole mitoitettu tehtaalla kestämään korkeintaan viisi vuotta ja 200 000km, joten kai tuollaisella EDC:llä sen pääsee? Sen jälkeen auto paaliin ja uusi tilalle. (Huomatkaa aiemmassa linkissä tekniset tiedot: "Transmission oil: fill for life; 1.7 liters") :twisted:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/