catmatti kirjoitti:
Hmmm Saksasta tuli vehje mikä oli täysin jumissa luultavasti ajettu pelkällä vedellä kalkkikerrostumat vaikutti siihen suuntaan, mutta nyt on pumppuyksikkö mikä pelaa, mutta tuleva lämpötila ei muutu 45 astetta vain jonkunverran lämpöä tulee sisälle,saa olla silleen riittää nyt, kesällä taas aikaa rassata sitä. Janne on varmasti samaa mieltä?
Minä en tiedä voiko noita ylipäätään puhdistamalla korjata, jotenkin merkillinen on se mekanismi. Minullahan oli tuo sama vika ja helvetinmoisella vaivalla purin, puhdistin silikonivoiteluin, ja kasasin sen venttiiliyksikön. Ei ruvennut jostain syystä pelaamaan. Se taitaa olla erittäin tarkka sovitus se niiden kumiventtiilien istuvuus niihin tiivisteisiinsä siellä liikkuvassa osassa, ja kun ne pääsevät akselilla liikkumaan kun sen purkaa, ainakin mulla näin kävi. Sitten todennäköisesti kunnossaolevatkaan solenoidit eivät liikuta lätkiä oikealla tavalla.
Minulla se rupesi toimimaan vasta kun sain Liettuasta ulkoisesti räkäisen, mutta sisäisesti puhtaan purkuyksikön joka ei ollut käynyt auki koskaan. Lämpötilan tulee vaihdella välillä ulkolämp. - noin 72 astetta kelistä riippumatta, kun säätää puolikohtaisesti min ja max. Vasemmalla puolella kennon lämpö jää muutaman asteen oikean puolen kennon alapuolelle, siis maksimilämpö.