Hassu juttu, cmsnl.com:istakaan ei löydy kuin vuosimallina 1986 ja sen jälkeen seuraava on 1989, mutta ainakin tuossa 1986:ssa on merkintänä sama 51J (ja -89:ssä ei, mutta 1984:ssakin on 51J...)
https://www.cmsnl.com/search/?section=m ... years=1986Mutta sitten on vielä siellä alla eri Euroopan osiin menneet versiot, mutta tuolta voi sieltä ainakin etsiä osia ja niiden varaosanumeroita, tuolta toimituskulut pikkuosille on aika kalliit, eli kannattaa tilata enemmän, nuo pitäisi olla alkuperäisosia, ellei ole erikseen mainittu muuta (olikohan vielä kirjautumatta ALV 0% hinnat, vai muistelenkohan jotain muuta).
(Millainen runkonumro tuossa on, jos on pitkä (17-merkkinen), niin merkki 10 kertoo mallivuoden, ...J=1988... vuoteen 2000)
[Edit, tulikin spesifisempiä kysymyksiä välillä]
Renkaita kannattaa tilata rengasliikkeistä: koko, kantavuus ja nopeusluokka -tiedoilla, mutta sitten mikä rengas kannattaa ottaa onkin vaikeampi valinta ja vaihtoehtoja piisaa. Jos ei niin väliä niin vanha on hyvä lähtökohta jos on ollut tyytyväinen tai sitten etsii muiden netistä suosituksia, hinta/pito/kestävyysmielessä.
Kaasuttimen huoltosarjoissa ei kannata ehkä ostaa kaikista edullisempia settejä, niissä sekä sopivuus että toimivuus voi olla heikompaa kuin vuosikymmeniä vanhoissa ja ainoa ilo voi olla tiivisteet ja niistäkin ilo aika vähäinen (tourmax on ainakin itselle vältettävä, mutta vain yhden kokemuksen perusteella). Mitä niihin tarkemmin niihin tarvitsisi, vaikka neulaventtiilien sieluja saa originaaleinakin sekä vastinpintaa voi elvyttää vaikka topsyllä ja hiomatahnalla (ja tankki kannattaa puhdistaa kunnolla, ruostehiukkaset tekevät huonoa uudenkin neulaventiilin tiiveydelle, eikä suodatinta kannata laittaa ellei ole ollut jo alkujaan, se aiheuttaa useissa malleissa bensanahdistusta silloin kun sitä tarvitsisi...)
Jakoketju lienee niitattavaa mallia, eli ketjun katkaisija/niittaaja tarvitaan, eikä kannata liioitellakaan ettei tule jäykkää kohtaa.
Ketjuissa kannattaa tutkia mikä siellä on nyt ja onko siihen tyytyväinen, eli laskee piikit edessä ja takana (sekä kerjun lenkit jos on epästandardi tilalla)
Itse olen ostellut pääosin ulkomailta, mutta vähän paikkoja vaihdellen ja eri merkkikin (olen aikoinani tilannut usein Englannistakin (suoraan ja ebayn kautta), mutta mitenköhän se toimii nykyään Brexitin jälkeen?). Yllättävästi paikallinen pieni merkkihuolto oli myös hyvä varaosalähde, nopea ja edukas toimitus.
[ja kyllä siellä autodocissakin on tuo, AMAHA MOTORCYCLES XJ 600 (51H, 51J) (37 kW / 50 HV)
toimiikohan linkki:
https://moto.autodoc.fi/moottoripyoran- ... _id=105338]