Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 23.10.2016 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Suuri osa VAG-tuotteista on nettiautossa automaatteja. Onko niissä kaikissa se surullisenkuuluisa laatikko?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 23.10.2016 00:28 

Viestit: 384
No ei tietenkään. Onhan valita haluaako multitronicin vai Tiptronicin, sen Dsg:n lisäksi.
Multi-ja tippilaatikot ovat hieman luotettavampia kuin dsg, mutta vain HIEMAN. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 23.10.2016 12:27 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
retrotuner kirjoitti:
No ei tietenkään. Onhan valita haluaako multitronicin vai Tiptronicin, sen Dsg:n lisäksi.
Multi-ja tippilaatikot ovat hieman luotettavampia kuin dsg, mutta vain HIEMAN. :lol:


Eikös DSG ja Tiptronic ole ihan sama, isoin riesa noista vissiin oli se pikkukoneissa oleva laatikko, ja multitronic joku variaattorin tapainen, kaikkiin taitaa olla ainoa korjausvaihtoehto koko laatikko, kukaan ei noita korjaa?



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 23.10.2016 13:32 

Viestit: 384
Xari kirjoitti:
retrotuner kirjoitti:
No ei tietenkään. Onhan valita haluaako multitronicin vai Tiptronicin, sen Dsg:n lisäksi.
Multi-ja tippilaatikot ovat hieman luotettavampia kuin dsg, mutta vain HIEMAN. :lol:


Eikös DSG ja Tiptronic ole ihan sama, isoin riesa noista vissiin oli se pikkukoneissa oleva laatikko, ja multitronic joku variaattorin tapainen, kaikkiin taitaa olla ainoa korjausvaihtoehto koko laatikko, kukaan ei noita korjaa?

Dsg on periaatteessa manuaalilaatikko kahdella kytkimellä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto
Ja tiptronic on lähimpänä perinteistä automaattilaatikkoa kitkalevyineen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto
Multitronic on variaattoriperiaatteella toimiva vaihteisto:
https://fi.wikipedia.org/wiki/CVT


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 24.10.2016 14:02 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
Kyllä ne rinkulavolkkarin tiptronicit ja s-tronicit on ihan DSG-laatikoita, osa jopa ihan samoja, poikittaiskoneiden laatikot ainakin, ja juttuen mukaan pikkukoneiden LuK:in tekemä 7-vaihteinen kuivakytkiminen on se isoin riesa.

Korealaisten oma tekele oli ainakin Huulilasin kestotestin jälkeen entinen, merkkihuolto piti laatikon ylimääräistä ääntä ominaisuutena, ääni tuli selvistä mekaanisista vaurioista, olivat sitten vissiin ominaisuus :mrgreen:

Miten sit tämä Rellun ja Fordin ja muutaman muun käyttämä Getrac?



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 24.10.2016 18:13 

Viestit: 4689
Tuo Tiptronic taitaa tarkoittaa vain sitä että on mahdollisuus valita +/- vaihteita ylös/alas, oli sitten se kepin sivusuunnassa tai ratin ohessa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 24.10.2016 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
Tuohon nyky tilanteeseen, en osaa ottaa kantaa, mutta meillä ollut 10v sitten kaksi WAG konsernin DSG vaihteistolla olevaa kulkinetta. Toinen 103kw Touran dsl, jossa vaihteisto toimi hienosti ja 147kw Golf, mihin DSG sopi, kuin nenä päähän. :) Todella hieno vaihteisto, ainakin ehjänä, vaihto tapahtuu sekunnin murto osassa, ilman nykäystä ja mitään venytystä.

Aina kun hirveesti rupeaa naurattamaan DSG:n ongelmat, niin voihan sinne ajatuskuplaan heittää AL4:n :D



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 08:24 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Aina kun hirveesti rupeaa naurattamaan DSG:n ongelmat, niin voihan sinne ajatuskuplaan heittää AL4:n :D


AL4 on halpa korjata, tuolta voi katsella niitä kalliita, Q5 uusi laatikko 11.500€ + työt :mrgreen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Aina kun hirveesti rupeaa naurattamaan DSG:n ongelmat, niin voihan sinne ajatuskuplaan heittää AL4:n :D


AL4 on halpa korjata, tuolta voi katsella niitä kalliita, Q5 uusi laatikko 11.500€ + työt :mrgreen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0


Montako Q5:ta paalattu DSG vian takia, tai autoja, joissa AL4 laatikko samasta syystä? Saksassakin Mersulla ainoa lääke aikanaan S-sarjalaisen pakki vikaan vaihtolaatikko noin 7500€ ja Hampurissa täydellisesti peruskorjattuna 1300€ :mrgreen:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 11:32 

Viestit: 1161
Paikkakunta: Jyväskylä
Paalauskynnys tonnin Xantialle AL4:lla varustettuna on hieman eri luokkaa kuin Q5:n..



Honda fr-v 2.2d -07, Peugeot 307 sw 1.6 -08, Chrysler New Yorker -73, Peugeot 106 gti -98, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 11:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
Aapeli kirjoitti:
Paalauskynnys tonnin Xantialle AL4:lla varustettuna on hieman eri luokkaa kuin Q5:n..


Juuri näin, jos verrataan tehdas uutta AL4 vaihteitoa ja Q5 vastaavaa, niin taitavat ne kaikki AL4:llä varustetut päätyä paalattavaksi. :) Veikkaisin noita DSG vaihteistojakin jo korjattavan?
Toiseksi se AL4 virheetömänä on suorastaan automaattilaatikon irvi kuva ja DSG taas loistava!



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 12:29 

Viestit: 725
Paikkakunta: Riihimäki
Olen luullut että vag:n tiptronic olisi ihan normaali monentinmuuninvaihteisto?



Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1491
Paikkakunta: The City of Häijää
^ Niin minäkin. Hommaa sekoittaa, että 90-luvulla täsmälleen samoja ZF:n valmistamia "perinteisiä" automaattivaihteistoja oli tarjolla normaalin eteen-taakse liikkuvan vaihteenvalitsimen kera ja myös tiptronic-valitsimella. Itse laatikossa ei siis mitään muuta eroa kuin kenties softa.



DS 21 Pallas 1966 BVH4, C6 3.0i 2006 BVA6
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 14:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7597
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Hessu kirjoitti:
^ Niin minäkin. Hommaa sekoittaa, että 90-luvulla täsmälleen samoja ZF:n valmistamia "perinteisiä" automaattivaihteistoja oli tarjolla normaalin eteen-taakse liikkuvan vaihteenvalitsimen kera ja myös tiptronic-valitsimella. Itse laatikossa ei siis mitään muuta eroa kuin kenties softa.

Olihan AL4:kin mm. Xantiassa pakko-1-2-3 -vaihteensiirrolla...


...mutta oliko jo viimeisissä ykköskoppaisissa AL4? Ei kai kakkoskoppaisia ajonestonäppiksellä ollut? :shock:


Liitteet:
XantIAL4.jpg
XantIAL4.jpg [ 74.76 KiB | Katsottu 33211 kertaa ]

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 14:22 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Juuri näin, jos verrataan tehdas uutta AL4 vaihteitoa ja Q5 vastaavaa, niin taitavat ne kaikki AL4:llä varustetut päätyä paalattavaksi. :) Veikkaisin noita DSG vaihteistojakin jo korjattavan?
Toiseksi se AL4 virheetömänä on suorastaan automaattilaatikon irvi kuva ja DSG taas loistava!


Kannattaa lukea kaikki 55 sivua läpi,( en tosin jaksanut itse) ja Audi-foorumilta lisää, ei tarvi sen jälkeen ihmetellä miksi nykypäivänä saa saksalaista "laatuautoa" käytettynä suht halvalla, jotain FSI koneiden öljynsyöntiongelmia niin mäntäsarja 2500€ + työt :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Juuri näin, jos verrataan tehdas uutta AL4 vaihteitoa ja Q5 vastaavaa, niin taitavat ne kaikki AL4:llä varustetut päätyä paalattavaksi. :) Veikkaisin noita DSG vaihteistojakin jo korjattavan?
Toiseksi se AL4 virheetömänä on suorastaan automaattilaatikon irvi kuva ja DSG taas loistava!


Kannattaa lukea kaikki 55 sivua läpi,( en tosin jaksanut itse) ja Audi-foorumilta lisää, ei tarvi sen jälkeen ihmetellä miksi nykypäivänä saa saksalaista "laatuautoa" käytettynä suht halvalla, jotain FSI koneiden öljynsyöntiongelmia niin mäntäsarja 2500€ + työt :lol:


Taidettiinkin saada tämä vaihteisto asia päätökseen, joten jos se FSI moottori ei kelpaa, niin voithan aina valita THP:n?
Saksassa näyttävät tekevän mistä vaan DSG vaihteistosta uuden 3500€ ja aina kun saat suht halvan esim. Audin, niin vaihtuu täällä päittäin vastaavaan PSA:n tuotteeseen vm, kilometrit, polttoaine ja kokoluokka.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 16:57 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Taidettiinkin saada tämä vaihteisto asia päätökseen, joten jos se FSI moottori ei kelpaa, niin voithan aina valita THP:n?


Oliko liian karua luettavaa :lol:

Oikeasti tosin kiinnostaisi noi saksalaiset premiumautot jos niistä löytyisi joku kelvollinen, ikä ei tosin vielä riitä mersun hankintaan, työmaalla on vannoutuneita bemaristeja ja kyyti ei moisessa ole ollenkaan hullumpaa.

Seuraava taulukko on minusta aika huvittava, Mersu on ainoa saksalainen joka pärjää vikatilastossa Lada Samaralle ja sekin vain parilla kalliilla erikoismallilla, Audi jää jälkeen :lol:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1454333520/6d5302bfdb040b7170656d7caaa3ecce/19657-Kov2000_M1_Kv15.pdf



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 17:13 

Viestit: 384
Janne L kirjoitti:
Olen luullut että vag:n tiptronic olisi ihan normaali monentinmuuninvaihteisto?

Olet luullut ihan oikein.Täällä tahtoo vain mennä termit sekaisin.Ja valmistajina on ZF tai Aisin-Warner


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
Xari kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Taidettiinkin saada tämä vaihteisto asia päätökseen, joten jos se FSI moottori ei kelpaa, niin voithan aina valita THP:n?


Oliko liian karua luettavaa :lol:

Oikeasti tosin kiinnostaisi noi saksalaiset premiumautot jos niistä löytyisi joku kelvollinen, ikä ei tosin vielä riitä mersun hankintaan, työmaalla on vannoutuneita bemaristeja ja kyyti ei moisessa ole ollenkaan hullumpaa.

Seuraava taulukko on minusta aika huvittava, Mersu on ainoa saksalainen joka pärjää vikatilastossa Lada Samaralle ja sekin vain parilla kalliilla erikoismallilla, Audi jää jälkeen :lol:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1454333520/6d5302bfdb040b7170656d7caaa3ecce/19657-Kov2000_M1_Kv15.pdf


Kestän sen kuin mies ja tarjoukseni on kaikesta huolimatta voimassa! :D
Pitäydy vain ranskalaisissa, kun luulen ettei saksalaisilla ole mitään tarjottavaa sinulle? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 698
THP on PSA-konsernin BMW:ltä saamalla lahja :lol: aivan huitsin hyvä sellainen :mrgreen: Lainaan vähän Nateroa, "THP on paholaisen (BMW:n avustama) keksintö, pelottavan huono laitos. THP-kirosanan kuullessaan kannattaa kääntyä, juosta kauas ja kovaa". :lol:

"Automaailmasssa on muitakin kirosanoja THP:n lisäksi: TSI, TFSI, DSG jne. Jostain syystä kaikki liittyvät saksalaiseen "insinööritaitoon".
:lol:



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Tuolla toisella kanavalla oikein ylistivät ja suuttuivat kun joku poikkipuolisesti kirjoitti THP motorista, by the way uus volvo ois magee siis S/V 90 eikä oo kai niksmanni ai ......kele oliko siinä kinuskit mukana?



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 25.10.2016 19:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2088
powerage kirjoitti:
THP on PSA-konsernin BMW:ltä saamalla lahja :lol: aivan huitsin hyvä sellainen :mrgreen: Lainaan vähän Nateroa, "THP on paholaisen (BMW:n avustama) keksintö, pelottavan huono laitos. THP-kirosanan kuullessaan kannattaa kääntyä, juosta kauas ja kovaa". :lol:

"Automaailmasssa on muitakin kirosanoja THP:n lisäksi: TSI, TFSI, DSG jne. Jostain syystä kaikki liittyvät saksalaiseen "insinööritaitoon".
:lol:


Kuulinkin Munchenista, että tuli totaalinen epäonnistuminen, mutta onneksi PSA tuli ja osti! :lol: Hullu ei ole se, joka myy, vaan se joka ostaa! Siitä varmaan huikea BMW:n tulos johtuukin!



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 09.01.2017 10:29 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Mulla on ajossa nytkin kaksi kpl dsg laatikolla olevia volkkareita ja hyvinhän nuo toimii....

Pitäisikö olla onnellinen vai pidellä päätään milloinkahan ne hajoaa? tosin ne on vain niitä 6-lovisia malleja ja dieseleiden perässä....mut tykkään ajella niilläkin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 09.01.2017 12:17 

Viestit: 1138
Paikkakunta: Turku
Hujane kirjoitti:
Mulla on ajossa nytkin kaksi kpl dsg laatikolla olevia volkkareita ja hyvinhän nuo toimii....

Pitäisikö olla onnellinen vai pidellä päätään milloinkahan ne hajoaa? tosin ne on vain niitä 6-lovisia malleja ja dieseleiden perässä....mut tykkään ajella niilläkin....


Näinhän se on, että jos 3% moottoreista tai vaihdelaatikoista hajoaa, niin se on pirun paljon ja netti huutaa punaista, mutta jos hajoaa vain 0.3% niin se on käsittämättömän hyvin eikä kukaan huomaa mitään. Samaan aikaan suurin osa ajelee ihan tyytyväisinä toimivilla autoilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 09.01.2017 14:32 

Viestit: 95
Eikös nuo "märät" 6-vaihteiset DSG-laatikot ole käytännössä havaittu kestävämmiksi.



Peugeot 309 1.6 GR -89, Peugeot 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 GL 16V -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf 1.4 92 kW 5-ov. -13, VW Golf Alltrack Variant 132 kW -17.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: