|
Kirjoittaja |
Viesti |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 09.01.2017 17:39 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Itse en tunne ketään, jolta oikeasti olisi DSG porsinut. Niitä, joilta AL4/DP0 on porsinut tunnen kaksi tai kolme. VAG:n vuosituhanteen vaihteen perinteinen automaatti saattoi olla myös VAG:n ihan omaa tekoa. Minulla oli sellainen 1.8T octasian jatkeena.
Mutta nämä rikot saavat ihan liikaa palstatilaa. Ihan sama minkä moottorin/laatikon tyypin kirjoittaa googleen ja perään "problems" niin hakutuloksia tulee aina.
Mielestäni huonoin automaatti on BMC:n mini-matic. Trabantin Hycomat on myös aika upea. Nyt, jos ostaa uuden VAG:n DSG:llä niin 7-pykäläinen on kai parannettu versio jo kaikissa?
Enemmän minulla on viallisia manuaaliaskeja ollut, kuin automaatteja. Kolmen kytkin/kaksoismassapaketin hinnalla ostaa jo tehdaskorjatun automaatin tai kaksi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
|
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 27.01.2017 09:37 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Tuttavapiirissä tiedän kuusi DSG:tä, niistä kolme aika uusia autoja, toimivat hienosti. Sitten kaksi diesel-Tourania vanhempaa mallia ja toisesta hajosi ohjainelektroniikka kokonaan ja reilu puolitoista tonnia laskua, ja toisesta sekosi ohjauselektroniikka ja hukkasi kolmosta isommat pykälät, tuli kuntoon testerillä ja jollakin mukautusajolla, pari sataa kuluja. Sitten on yksi TDI-Octavia jossa yli 400tkm ja ei koskaan ole ollut mitään vikaa ja toimii edelleen oikein hyvin, säännöllisesti ja hyvin huollettu päivittäisessä työajossa oleva auto ja kaupunkiliikenteessä vieläpä. Taitaa ne viat tosiaan keskittyä pienempiin bensamalleihin, nämä kaikki tuttujen autot 2-litraisia ja yhtä lukuunottamatta dieseleitä.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
|
gelupa
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 27.01.2017 13:21 |
Viestit: 147 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Omassa tuttavapiirissä DSG:t ovat olleet mainettaan kestävämpiä. Tiedän ainoastaan yhden tapauksen jossa DSG on porsinut ja sekin alle 1000 kilometrin kohdalla eli siinä on varmaan ollut joku merkittävä valmistusvirhe.
VAG:n moottorit sen sijaan ovat olleet karuja laitoksia. Ihan omassa kaveripiirissä niitä on edellisen 2-3 vuoden aikana räjähtänyt kolmessa autossa, joista kaksi katastrofaalisesti. Toiseen vaihdettiin koko moottori, toisen osalta sitä harkittiin mutta päätyivät kuitenkin korjaamaan (loppulasku olisi ollut ~8ke jos olisi itse pitänyt maksaa). Kaikki edellämainitut hajotessaan muutaman vuoden ikäisiä ja eniten ajetussa kilsoja oli reilu 70tkm mittarissa.
C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
|
|
|
|
|
trasseli
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 09.02.2017 20:48 |
Viestit: 27
|
Läheltä seurannut kun parisen kymmentä DSG:tä lauennut. Jos haluaa ulkoistaa kytkinpolkimen, niin perinteinen tomaatti on ehdottomasti parempi ratkaisu.
|
|
|
|
|
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 10.02.2017 04:26 |
Viestit: 352
|
Kaverilla ollut 2 kappaletta dsg lootaisia ja toinen on edelleenkin käytössä. Ensimmäinen oli -08 golffi 140hp tdi josta porsi se mekatroniikka? noin 35tkm paikkeilla ja tähän nykyiseen 4x4 tdi ocuun meni uusi aski noin 85tkm ajon jälkeen. Onneksi hälle ei näistä kuluja siunaantunut kun on täys autoetu. Kaverillaan ei sitten ollutkaan ihan yhtä hyvä tuuri kun omasta pussista maksoi dsg lootaan ensin kytkimen vaihdon ja sitten mekatroniikan vaihdon. Ei kummastakaan apuja, sitten olivat vielä keksineet huollossa että vika johtuukin jakopäästä? No eipä sekään ollut auttanut joten uusi loota sinnekkin. Kuluttaja-asiamiehen välityksellä olivat sitten kohtuullistaneet korvausta noin viidesosaan alkuperäisestä.
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne Lähetetty: 28.11.2023 22:06 |
Viestit: 5458 Paikkakunta: Lahti
|
Jumsketti, mä oon taas haaveilemassa moisia riesoja, Skoda Kodiaq olis tiloiltaan sellainen että egonikin sopisi, 4x4 2.0D, märkään 7-vaihteiseen tehdas lupaa ainakin 600Nm väännönkestoa, noissakin arvo putoaa siihen tahtiin että köyhempää hirvittää ja -24 tulee uusi joka pudottaa käytettyjen hintoja lisää mut iskenkö käteni (taas) paskaan?
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
|
|