Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Mahtisonni: S65 amg
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=20&t=25677
Sivu 1/3

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 23.05.2017 17:36 ]
Viestin otsikko:  Mahtisonni: S65 amg

Tässä pyynnöstänne videoraporttia, alustajaisiksi. Sain vasta tänään pelin kilpiin julkivirallisesti.

https://youtu.be/zsXOy7woXj0

Kirjoittaja:  retrotuner [ 24.05.2017 15:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Nyt on asiaa, ei tartte enää tytöille rumia jutella. :D

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 25.05.2017 22:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Jonkun on oltava johtatähti. Muut seuraavat johtajaa (hydrauliikkanestevanaa)...
Liitteet:
IMG_492.jpg
IMG_492.jpg [ 100.48 KiB | Katsottu 48559 kertaa ]

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 28.05.2017 23:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

https://youtu.be/dwk9odyG4mM

Olivatko autokoulut väärässä turvaetäisyyksistä puhuessaan. Selviää videolta.

Kirjoittaja:  NOUCIT [ 29.05.2017 09:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Onkos tuon "AMG-sonnin kori" kuppanen, kun ei ole ulkopuolelta videooh? :D

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 31.05.2017 23:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Tänään tuli askarreltua Mersun kanssa enemmänkin, tutustelua... Eihän auto ole oma ellei sitä ole itse korjattu.

Avasin oikean puolen ovipaneelin kokonaisuudessaan, etsin ja löysinkin diskantin toisen piuhan ajoittaisen maakosketuksen joka sammutti koko etupään kaiuttimet bosen vahvistimen suojapiirin puututtua toimeen. Oli muuten vaikea löytää tuo vika kun kaiutinpiuhojen välinen vastus ei muuttunut ollenkaan, ainoastaan yksi piuha maadoitti toisen kaiutinlinjan koriin jota vahvistin kelluvana tuottajana ei kestä. No, korjasin sen diskanttia pyöräyttämällä, oli asennettu väärään asentoon. Kasasin oven.

Sitten purin kattopaneelin, irrotin sen liittimistään ja työpöydällä korjasin kattolämpötila-anturin. Samantyyppinen propelliviritys kuin sitikoissa mutta paljon järeämpi propelli. Tomun peitossa oli propelli ja vastus, lisäksi vastuksen piuha poikki. Ostin 50 sentillä 10kohmin ntc-vastuksen ja juotin sen vanhan tilalle ensin koko härvelin putsattuani. Lähti toimimaan (m-diagilla varmistettu) ja nyt auton ilmastointi toimii oikein. Mersun merkkiliike suositteli vaihtamaan kattopaneelin, a' 1800 euroa. Säästin siis 1799,50 euroa.

Totean nyt tähän pari asiaa. Pari totuutta.

1) Launchin m-diag on nimenomaan mersujen kanssa mahtava peli. Tuntee kaikki ecut ja käyttö on tosi nopeaa, langaton dongle kiinni ja iphonesta sovellus käyntiin. Osaa tehdä esim. ABC-järjestelmän rodeotestin jota ei tähän mennessä ole tehneet muut kuin mersun oma Actia Star.

2) Mersu on suunniteltu korjattavaksi. Kaikki moduulitkin ovat avattavissa ihan ruuveista. Poissa on ranskalaistyyppinen noituminen , poissa on muovinapsujen lentely kappaleina eri puolille pihaa. Poissa ovat ranskalaistyyppiset ultraäänihitsatut muovimoduulit joita ei saa auki kuin räjäyttämällä. Ovipaneelia avatessa yksikään muovinapsu ei hajonnut ja kaikki meni jämptisti takaisin kiinni. Kattopaneelin 84 piuhaa olivat hyvillä liittimillä kiinni, helposti avattavissa ja suljettavissa ja mikä tärkeintä, kaikki johdot oli niputettu ja reititetty niin että moduulin takaisinlaitto ei vaatinut kätilön ja mystikon taitoja, kuten sitikassa. Meni kiinni ja piuhat oikeille paikoilleen kuin itsestään. Minulle lähin vertailukohde eli vastaavan ikäinen Citroen (C6) on kyllä kasattu kuin pikku kekkulissa tuohon mersuun verrattuna. Varmistui se, miksi mersuja voivat korjata vähempilahjaisetkin - sitikoiden korjaukseen tarvitaan näppitaituri.

Kirjoittaja:  Xari [ 01.06.2017 00:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

ds-jekkeri kirjoitti:
Varmistui se, miksi mersuja voivat korjata vähempilahjaisetkin - sitikoiden korjaukseen tarvitaan näppitaituri.


Eikö tämä nyt ole tälläkin palstalla jo monesti tullut esille että mersu on vähempilahjaisten ajopeli :lol:

Kirjoittaja:  kaseva [ 01.06.2017 01:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Mersusta ei ole suuremmin kokemusta, mutta tuon kohdan kaksi (2) voi soveltaa myös Saabiin. Osat on tukevia, järkevillä kiinnitysratkaisuilla (vrt. Citroën) ja menevät nätisti takaisin paikoilleen. Jostain se uuden myyntihinta kai sitten tulee. Tai tuli. :?

Niin.. ja Saabin osia/paneleita olen irroitellut ihan äänentoiston parantelun yhteydessä. Toki em. ominaisuus on kätevä sitten kun pitää alkaa korjata. :D

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 02.06.2017 16:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Artikuloin nyt hieman Mersun 2005-vuoden lippulaivan ajettavuutta. Vertauskohtana toimivat samaa autoluokkaa edustava Jaguar XJ8 X350 ja Citroen C6.

Mersu ei ole uraisella maantiellä kovinkaan suuntavakaa. Auto ei kampea oikein säädettynä mihinkään tiettyyn suuntaan vaan enemmänkin vaatii jatkuvaa paimentamista molempiin suuntiin ratin keskikohdasta. Varmasti erilevyiset renkaat edessä takana edesauttavat ongelmaa. Sivutuuli heiluttelee autoa myöskin. Kulmat ovat tarkasti säädöissään, siitä ei ole kyse, jopa vaikeasti säädettävä Caster ähellettiin kohdalleen tunnin työllä pajalla.

Jousitus on säädetty kovemmaksi kuin Jagessa tai Sitikassa, ei kuitenkaan normaaliauton kovuusasteelle, hydrauliikka pitää huolen siitä. Hydraulijousituksen ominaisuus on myös mersussa se, että laajat heitot menevät hienosti, terävissä tälleissä kuten asvaltin rikoksissa ja kaivonkansien terävissä saumoissa ne tulevat läpi, jopa enemmän kuin C6:ssa. C5:sen pintakovuuteen ei kuitenkaan jouduta. Jagge on tässä suhteessa ylivoimainen, ilmapussijousituksensa siivittämänä se menee terävienkin kuoppien yli kuin pilven päällä.

Mersun hydraulijousitus on sinänsä teknisesti kehittyneempi kuin tuon C6:n H3+ AMVAR. Kallistuksenvaimennustankoja ei ole lainkaan, se tehdään täysin hydraulisesti. Mutkissa auto tuntuu Activalta, mutta kuten mainittu Mersu on jättänyt kuitenkin pienen kallistuksen sinne joka ei täysin poistu sport-napin painalluksellakaan - uskoakseni turvaominaisuus että vauhti tuntuisi mutkissa (vrt. Activan mutkat joita ei ikäänkuin olekaan, ennenkuin ollaan kahtasataa metsässä).

Yleensäkin, Mersun hallintalaitteisiin on selkästi haluttu jättää "mersumaisuus", niitä yli 50-vuotiaita ostajia varten jotka tietävät miltä mersu tuntuu ja miltä sen pitää tuntua. Raskaahko ja keskialueellaan hidas ohjaus, raskas ja tosi pitkäliikkeinen jarrupoljin sekä raskas kaasupoljin muodostavat pyhän kolminaisuuden joka tekee ajamisesta kuin virrenveisuuta - hankalaa ja työlästä eikä svengijalka naputa. Se mersun yksi viiksi josta kaikki tapahtuu, ratin vasemmalla puolella, on myöskin raskakäyttöinen verrattuna esimerkiksi sitikan hipausulla toimiviin viiksiin.

Minulle tämän mersun lumo on tuo teho, nyt alkuviehätyksen mentyä, on tuo teho. 450KW ja 1000NM vääntöä on se mikä kiinnostaa ja kiihottaa. Muista mersumaisuuksista on ole vallan vaikuttunut, tietysti ero peruscorollaan on valtava mutta kyllä nautinnollisessa matka-ajossa niin C6 kuin XJ8 vievät ylivoimaisen voiton.

Kirjoittaja:  Lauri [ 02.06.2017 17:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Tällaisia hyvin perusteltuja "koeajokokemuksia" ja vertailuja on mukava lukea.

Kirjoittaja:  jasu [ 14.06.2017 18:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

ds-jekkeri kirjoitti:
Jonkun on oltava johtatähti. Muut seuraavat johtajaa (hydrauliikkanestevanaa)...
Liitteet:
IMG_492.jpg

Onnistuu se muiltakin, jopa ilman hydraulijousitusta... :roll:

Kuva

Kuva
Joo. Ainoa ns. tavallinen rautajousiauto, ja sekin päätti vuotaa öljyt jousituksesta ruutuun... :lol:

Eipä tällaistakaan ole ennen koettua tullut, että iskari katkeaa ts. alapään kiinnitys repeää irti...

Kirjoittaja:  retrotuner [ 06.08.2017 20:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Pisti silmään, jos osatarvetta mahtisonniin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=186899

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 06.08.2017 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

retrotuner kirjoitti:
Pisti silmään, jos osatarvetta mahtisonniin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=186899


Thx, mutta sonni on nyt 100% kunnossa, jopa vaikeat penkkipneumatiikat hierontoineen on uudelleen putkitettu ja kompurat vaihdettu (hetken aina kerrallaan, heh heh). Lisäksi tässähän on se himoittu 6-litrainen biturbo ja 450KW, tuo purussa oleva on vain 5.5-litraisesta vajaatehoisesta (eli S600 ja S63 AMG) jossa koneen osista oikeastaan yksikään ei passaa tähän 6-litraiseen mahtisonniin.

Olisin vähän sitä mieltä tänään, että nuo S63- ja S600-miehet ovat enemmänkin pyöräilykypärämiehiä. Jos kerran tällaisella lotjalla on pakko ajaa, ainoa valinta tosimiehelle voi olla vain kovin kampe - eli S65. Joo. Näin se on. Sitä mieltä olen tänään, ja todennäköisesti huomennakin. Ainakin oman myyntiin asti. Ehkä ylikin, tosin ei todennäköisesti.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 06.08.2017 21:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 06.08.2017 22:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

betaromeo kirjoitti:
Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!


Ai löytyy tehtaalta tullut tehokkaampi w220-korinen? Voinet valaista minua, en tiennyt sellaista olevan olemassa.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 06.08.2017 22:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!


Ai löytyy tehtaalta tullut tehokkaampi w220-korinen? Voinet valaista minua, en tiennyt sellaista olevan olemassa.


Ai niin tämä olikin museo-ajoneuvo osio. Tuolloinhan ei tainnut olla vielä laatikossakaan, kuin viisi vaihdetta? Palattaisiinko taas vuoteen 2017?

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 07.08.2017 00:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

betaromeo kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!


Ai löytyy tehtaalta tullut tehokkaampi w220-korinen? Voinet valaista minua, en tiennyt sellaista olevan olemassa.


Ai niin tämä olikin museo-ajoneuvo osio. Tuolloinhan ei tainnut olla vielä laatikossakaan, kuin viisi vaihdetta? Palattaisiinko taas vuoteen 2017?


Voidaan vaikka palata tulevaisuuteen, sitä ennen kannattaisi kuitenkin harjoitella luetun ymmärtämistä. Kuten viestissäni erittäin selvästi totesin:

"Jos kerran tällaisella lotjalla on pakko ajaa,"...

Tällaisella = ilmiselvästi W220. Kyllähän nyt hitaampikin ymmärtää että 12 vuotta auton valmistuksen jälkeen on sama valmistaja kehittänyt tehokkaampia malleja, jopa sedan-muodossa. Mielenkiintoista on tietysti havaita että vuoden 2017 S65 on yllättävän marginaalisesti tehokkaampi (15 hv ero ja kiihtyvyys 0-100 täsmälleen sama, https://www.mbusa.com/mercedes/vehicles ... model-S65V) kuin tuo 2005-mahtisonni - se kuvastaa kuinka helvetin kova tuo peli oli aikoinaan, ja vieläkin. SONNI.

Se että vuoden 2005 autosta puhutaan "vanhuksena" ja "museoajoneuvona" kuvastaa perspektiivin lyhyyttä ja kulttuurin puutetta. Tuonne Citroen SM -threadiini voi mennä ällistelemään oikeaan museoautoa ja vanhaa 45-vuotiasta nuorukaista. Mutta että 2005 S-mersu vanhus? O tempora o mores.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 07.08.2017 04:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Ai löytyy tehtaalta tullut tehokkaampi w220-korinen? Voinet valaista minua, en tiennyt sellaista olevan olemassa.[/quote]

Ai niin tämä olikin museo-ajoneuvo osio. Tuolloinhan ei tainnut olla vielä laatikossakaan, kuin viisi vaihdetta? Palattaisiinko taas vuoteen 2017?[/quote]

Voidaan vaikka palata tulevaisuuteen, sitä ennen kannattaisi kuitenkin harjoitella luetun ymmärtämistä. Kuten viestissäni erittäin selvästi totesin:

"Jos kerran tällaisella lotjalla on pakko ajaa,"...

Tällaisella = ilmiselvästi W220. Kyllähän nyt hitaampikin ymmärtää että 12 vuotta auton valmistuksen jälkeen on sama valmistaja kehittänyt tehokkaampia malleja, jopa sedan-muodossa. Mielenkiintoista on tietysti havaita että vuoden 2017 S65 on yllättävän marginaalisesti tehokkaampi (15 hv ero ja kiihtyvyys 0-100 täsmälleen sama, https://www.mbusa.com/mercedes/vehicles ... model-S65V) kuin tuo 2005-mahtisonni - se kuvastaa kuinka helvetin kova tuo peli oli aikoinaan, ja vieläkin. SONNI.

Se että vuoden 2005 autosta puhutaan "vanhuksena" ja "museoajoneuvona" kuvastaa perspektiivin lyhyyttä ja kulttuurin puutetta. Tuonne Citroen SM -threadiini voi mennä ällistelemään oikeaan museoautoa ja vanhaa 45-vuotiasta nuorukaista. Mutta että 2005 S-mersu vanhus? O tempora o mores.[/quote]

Koitan nyt vielä tarkistaa omaa luetun ymmärtämistä. Kuinka tämä NAUTA on muuttunut nyt himoituksi tuolla ongelmallisella V12 6 litraisella twin turbo moottorilla?
Jos näin kerran olisi, niin varmasti jokainen uuden Avensiksen ostaja olisi päätynyt tuollaiseen, koska taloudellisesti se olisi silloin ollut mahdollista.

Se että mielestäni jo 12v vanha auto on jo vanhus, niin se jopa Suomen mittapuun mukaan alkaa olemaan elinkaarensa päässä. Se nyt vaan on valitettava tosi asia.

Ole nyt kuitenkin hiukan varovainen niiden "pyöräilykypärämiesten" kanssa, jotta eivät tule ihan nöyryyttämään NAUTAASI, varsinkin jos ymmärsin tuolla aikaisemmin kirjoittamasi oikein, että tuo sinun on muutettu eko versioksi, kun kulutuskin on alle 10L/100km ja se tehoero vastaan uudempaan on 13 kw ja meillä se on vielä enemmän, kuin 15 hv, jos ruvetaan oikein tarkoiksi.

Auto on aikanaan ollut ihan hieno omassa luokassaan, mutta sinun käyttämää nimitystä "sonni" siitä ei kyllä enää kannata käyttää. Se nimitys happani jo vuonna 2005 uuden mallin tulon myötä.

SM on ulkonäöllisesti todella hieno auto ja kuuluu ehdottomasti kategoriaan museoauto. Kuitenkin kun niin usein kannat huolta Citroenien arvonnoususta, kuten vaikka bensa C6:n kohdalla, niin tuo SM ei edes vielä ole saavuttanut numeroissa uushankinta hinta arvoonsa Suomessa, edes vaikka ne eurot muutettaisiin markoiksi.
Kuka muuten tietää, mitä se uutena maksoi markoissa meillä?

Kirjoittaja:  retrotuner [ 07.08.2017 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

betaromeo kirjoitti:
Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!

Ei sitä kengittäjää tahdo löytyä, kun on kengitettävänä kiimassa oleva vittumaisella luonteella varustettu tamma. Nimimerkillä 20v alalla.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 07.08.2017 21:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

retrotuner kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Olisiko nyt jekkeri kuitenkin niin, ettei tuollaisella vajaa tehoisella kannata edes patongissa hirveästi pullistella? Kas kun jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, jopa samasta merkistä!

Ei sitä kengittäjää tahdo löytyä, kun on kengitettävänä kiimassa oleva vittumaisella luonteella varustettu tamma. Nimimerkillä 20v alalla.


Aina se on kuitenkin jostain löytynyt ja keinot keksitty. Tämä tapaus on kuitenkin niin helppo, tuohon vertaukseesi verrattuna. Luonne kuvaus muuten osuva. ;)

Kirjoittaja:  Xari [ 08.08.2017 13:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

betaromeo kirjoitti:
Aina se on kuitenkin jostain löytynyt ja keinot keksitty. Tämä tapaus on kuitenkin niin helppo, tuohon vertaukseesi verrattuna. Luonne kuvaus muuten osuva. ;)


Todellakin, kumpaa sitten mahdetaan tarkoittaa :lol:

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 08.08.2017 14:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

Tuntuu olevan hevosmiesten tietotoimisto taas asialla. Jos vertauksia halutaan käyttää, kannattaisi kuitenkin olla kielellisesti Matteuksen tasolla vähintään sekä osattava sovittaa kengitysterminsä todellista tilannetta kuvaamaan.

Minä esitänkin seuraavaa: laittakaa omat, mahtisonnia tehtaan vireessä tehokkaammat sedan-autonne tähän ketjuun tai vaikka omaan ketjuunne ja ruvetaan sivistyneesti vertailemaan ominaisuuksia. Mielellään näkisin myös videoraportteja muiltakin kuin itseltäni. Ei mulla ole mitään tarvetta yrittää olla kukkulan kuningas niin naurettavassa teemassa kuin "kenellä on tehokkain tehdassedan", vaikka sellaista manttelia niin mielellään yritetään päälleni sovitella.

Jokaisessa autossa on omat hauskuutensa ja miinuksensa, eikä mitään "parasta" ole olemassakaan. Paitsi Xantia Activa V6 joka on maailman paras auto tavallisille maalaismutkateille (parempi kuin Bugatti Veyron tai mikään Mersu, ja olen verrannut), mutta siitä on juttua eri threadissa. Minulle tämän "vanhusmersun" viehätys on se tolkuton teho, ja minulle se tuntuu mahtisonnilta. Jos jonkun mielestä käytetty auto on jotenkin huonompi heti kun seuraava malli on ilmestynyt, mikäpä siinä - materialistinen ja trendistinen markkinaviesti on mennyt hyvin perille.

Otan vielä loppuun esimerkin kuinka naurettavaa trendiseuraaminen on. Lopuksi kaikki autovalmistajat ovat käsittänneet, että päivävaloledien pitää olla yhteinäisiä valoviivoja, eikä finnimäisiä "pisteitä" auton keulassa. Kuluttajat ovat hanakkana hököllä myös - täysin saman käytetyn auton hinta on TUPLA, jos kärry on vuotta uudempi ja keulalla on valoviiva-päivävalot eikä finnejä. Siis tupla. Esim. 15.000 euroa vs. 30.000 euroa, täysin sama auto, vuoden ikäero, ainoa todellinen muutos päivävaloissa.

Ihminen on erehtyväinen, lehmä märehtiväinen. Mutta poiketen lehmästä nykyihminen on naurettavassa määrin trenditietoinen ja -haluinen.

Kirjoittaja:  betaromeo [ 08.08.2017 21:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

ds-jekkeri kirjoitti:
Tuntuu olevan hevosmiesten tietotoimisto taas asialla. Jos vertauksia halutaan käyttää, kannattaisi kuitenkin olla kielellisesti Matteuksen tasolla vähintään sekä osattava sovittaa kengitysterminsä todellista tilannetta kuvaamaan.

Minä esitänkin seuraavaa: laittakaa omat, mahtisonnia tehtaan vireessä tehokkaammat sedan-autonne tähän ketjuun tai vaikka omaan ketjuunne ja ruvetaan sivistyneesti vertailemaan ominaisuuksia. Mielellään näkisin myös videoraportteja muiltakin kuin itseltäni. Ei mulla ole mitään tarvetta yrittää olla kukkulan kuningas niin naurettavassa teemassa kuin "kenellä on tehokkain tehdassedan", vaikka sellaista manttelia niin mielellään yritetään päälleni sovitella.

Jokaisessa autossa on omat hauskuutensa ja miinuksensa, eikä mitään "parasta" ole olemassakaan. Paitsi Xantia Activa V6 joka on maailman paras auto tavallisille maalaismutkateille (parempi kuin Bugatti Veyron tai mikään Mersu, ja olen verrannut), mutta siitä on juttua eri threadissa. Minulle tämän "vanhusmersun" viehätys on se tolkuton teho, ja minulle se tuntuu mahtisonnilta. Jos jonkun mielestä käytetty auto on jotenkin huonompi heti kun seuraava malli on ilmestynyt, mikäpä siinä - materialistinen ja trendistinen markkinaviesti on mennyt hyvin perille.

Otan vielä loppuun esimerkin kuinka naurettavaa trendiseuraaminen on. Lopuksi kaikki autovalmistajat ovat käsittänneet, että päivävaloledien pitää olla yhteinäisiä valoviivoja, eikä finnimäisiä "pisteitä" auton keulassa. Kuluttajat ovat hanakkana hököllä myös - täysin saman käytetyn auton hinta on TUPLA, jos kärry on vuotta uudempi ja keulalla on valoviiva-päivävalot eikä finnejä. Siis tupla. Esim. 15.000 euroa vs. 30.000 euroa, täysin sama auto, vuoden ikäero, ainoa todellinen muutos päivävaloissa.

Ihminen on erehtyväinen, lehmä märehtiväinen. Mutta poiketen lehmästä nykyihminen on naurettavassa määrin trenditietoinen ja -haluinen.


Ethän voi edes odottaa kaltaiseltani termistön tuntemista, sillä olet niin usein tuonut esille minun kommunikoinnin olevan suoraan Sirola opiston tasoa.
En kuitenkaan edelleenkään ikinä edes vieraillut, saati opiskellut siellä ja ajatus maailmanikin on siitä hyvin poikkeava.
Itseäni kuitenkin kovin kiinnostaisi, missä itse olet opiskellut USA:n politiikan tuntemista, vaikka Trump kommentoitiasi seuranneena? Voisit vaikka siitä laittaa video pläjäytyksen tänne patonkiin? Muuten en videoitasi seuraa, mutta sen lupaan katsoa.

Mitä sitten tulee tähän kuulemma kaikkien himoitsemaan W220 AMG Mercedes autoon ja oletettavasti sinulle edustavaan "elämäsi autoon". Minulla ei valitettavasti sellaista sedania ole ja vaikka olisikin, niin se olisi ainoastaan itseäni varten, enkä kokisi tarpeelliseksi sitä esitellä täällä missään muodossa, mutta kun se sinulle näyttää olevan tärkeää, niin ei se ole minulta pois. Se verran voin kuitenkin sinulle kertoa, että tuolta tallin perältä yksi W220 korinenkin löytyy, mutta sen tyyppi alkaa vain numerolla 5 ja lisäksi sen mittaristossakin se ajettuja kilometrejä osoittava näyttö osoittaa paljon pienempiä lukemia, joten voitat tämän numero leikin joka alueella. ;)

Tästä eri mallien trendiseuraamisesta jokainen muodostakoon oman mielipiteensä, mutta tässä sinun tapauksessa, onko auto ensinnäkin vuonna 2005 valmistunut W220 tai W221, niin ne nyt ovat täysin eri autoja. Tuo sinun W220 korinen on esitelty 1998 ja 221 korinen 2005 ja autoina ne ovat täysin eri autoja. Väitän niiden ensiesittelyn välisenä 7 vuoden aikana on monessa asiassa menty aimo harppauksia eteen päin, eikä pelkästään valojen paikkojen suhteen?

Kuten jo totesin, niin itselläni ei tuollaista sedania ole, mutta eräällä ystävälläni on. En ole edes istunut siinä kyydissä, mutta kun soitin hänelle ja kerroin hänen olevan "pyöräilykypärämies" kun siellä vain perässä lukee C 63 S AMG ja on kuulemma sedan, niin hän on kuulemma valmis kuitenkin lähtemään kokeilemaan asiaa. Radan saat kuulemma valita itse, mutta panoksen määrää hän. Jään mielenkiinnolla odottamaan!

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 08.08.2017 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

En tiennytkään että C 65:sta olisi myös tehty, jos ei niin 63han on sen sarjan kovin malli eli oma sonninsa. Mielenkiintoinen auto myös jonka hankintaa olen kerran punninnut pilahintaan, alusta on kyllä minulle liian jäykkä ja pintakova, ei selkä kestä sitä menoa. Kuitenkin olisi oikeinkin mukavaa nähdä perusteellinen videoraportti autosta, ja tietysti mielellään tällä foorumilla.

Mutta että radalle 2300 kiloa painavalla "vanhuksella" autoa särkemään. "Kokeilemaan asiaa." Niin mitä asiaa? Kaikkea sitä joutuu lukemaan, toisaalta saahan näistä hyvät naurut!

Jokainen foorumilainen joka on Pärnussa päin käymässä on kyllä alati tervetullut samaan kahvipöytään, ja voidaan aivan hyvin käydä Auto24-ringillä ajamassa esimerkiksi sitä niiden Gallardoa. Saa siellä oman autonsakin särkeä jos haluaa eikä maksa paljon, just männä viikolla kaveri laski RS6:taan vaihdelaatikon öljyt sinne radan pintaan. Gallardo sinänsä on ihan hyvä auto jarrutusharjoitteluihin, joka onkin se osa rata-ajoa joka on vaikeimmin omaksuttavissa. Itse olen melko onneton rata-autoilija, minä nautin eniten liikenteessä rauhallisesta lipumisesta.

Mielenkiintoinen pointti tuo Elämäni auto. Onko sellaista? Olen vielä amatööriluokassa noin 50 omistamani auton kanssa, tosin sijoitusta nostaa se että suuri osa näistä on ollut ns.erikoisautoja. Jos yksi automalli pitäisi sellaiseksi nimetä, se olisi Citroen CX Turbo. Sillä on ollut muutaman kerran elämä hiuskarvan varassa...

Kirjoittaja:  betaromeo [ 08.08.2017 22:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Mahtisonni: S65 amg

ds-jekkeri kirjoitti:
En tiennytkään että C 65:sta olisi myös tehty, jos ei niin 63han on sen sarjan kovin malli eli oma sonninsa. Mielenkiintoinen auto myös jonka hankintaa olen kerran punninnut pilahintaan, alusta on kyllä minulle liian jäykkä ja pintakova, ei selkä kestä sitä menoa. Kuitenkin olisi oikeinkin mukavaa nähdä perusteellinen videoraportti autosta, ja tietysti mielellään tällä foorumilla.

Mutta että radalle 2300 kiloa painavalla "vanhuksella" autoa särkemään. "Kokeilemaan asiaa." Niin mitä asiaa? Kaikkea sitä joutuu lukemaan, toisaalta saahan näistä hyvät naurut!

Jokainen foorumilainen joka on Pärnussa päin käymässä on kyllä alati tervetullut samaan kahvipöytään, ja voidaan aivan hyvin käydä Auto24-ringillä ajamassa esimerkiksi sitä niiden Gallardoa. Saa siellä oman autonsakin särkeä jos haluaa eikä maksa paljon, just männä viikolla kaveri laski RS6:taan vaihdelaatikon öljyt sinne radan pintaan. Gallardo sinänsä on ihan hyvä auto jarrutusharjoitteluihin, joka onkin se osa rata-ajoa joka on vaikeimmin omaksuttavissa. Itse olen melko onneton rata-autoilija, minä nautin eniten liikenteessä rauhallisesta lipumisesta.

Mielenkiintoinen pointti tuo Elämäni auto. Onko sellaista? Olen vielä amatööriluokassa noin 50 omistamani auton kanssa, tosin sijoitusta nostaa se että suuri osa näistä on ollut ns.erikoisautoja. Jos yksi automalli pitäisi sellaiseksi nimetä, se olisi Citroen CX Turbo. Sillä on ollut muutaman kerran elämä hiuskarvan varassa...


Mielestäni et ole missään sanonut muuta, kuin pitää olla sedan ja 63 on pyöräilykypärämiesten auto,vai olenko taas ymmärtänyt lukemani väärin?

Pysytään nyt kuitenkin ihan tässä aiheessa ja jätetään ne Gallardot sinun haaveiluusi.
Kumpi nyt on sitten se totuus tässä asiassa, eikö tuo sinun nimeämäsi "sonni" sittenkään kestä, vai onko kuitenkin niin, ettei sillä kerkiä edes alitehoiselle C:lle

Mielestäni tämä vaatiin nyt muutakin tuekseen, kuin kahvittelua ja epämääräistä selittelyä, kuinka jonkun öljyt tulleet pihalle, eikö totta?

Sivu 1/3 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/