Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 01:10 
Käyttäjän avatar

No... Oikeastaan lienee hieman kiusallista tunnustaa tätä mutta erittäin mukavasti.

Olen kipuillut tämän aiheen kanssa nyt hetken. Itselleni Citroënistina ei ole ollut mikään yllätys, että muutkin osaavat tehdä ja tekevät hyviä autoja. Erilaisia autoja juu, mutta omalla tavallaan hyviä ja osin tai usein paremmin kuin Citroën. Jokainen Citroënisti tämän asian tietää ja hyväksyy, vaikka toiset sen välillä haluaa kyseenalaistaa. Citroënisti ei ole tyhmä, dille tai pelle. Citroënisti on liberaali. Citroënisti on realisti.

Eihän se oikeasti ole mikään salaisuus, että Citroënilla ajavat ihmiset ajavat Citroënilla koska haluavat ajaa Citroënilla. Niin minäkin tein yli kaksikymmentä vuotta. CX, XM, Xantia. Sitten ajoin Saabilla (ja olin tyytyväinen) kun ei Citroënilla ollut mitään tarjota. Sitten taas Citroënilla. X7. Nyt tuli taas se hetki, ettei Citroënilla ole mitä tarjota. Edes varaosia. heh. Tosin Saabilla ei ole tarjota kuin lentokoneita, joten se (kiito)tie on ajettu loppuun.

Talouteen oli hankittu muutama vuosi sitten toisen Saabin korvikkeeksi Volvo, joka varsin onnistuneesti pärjää toimessaan. Mutta siitä puuttuu se jokin. Niin hieno tuote kuin se onkin.

Aikanaan kävin kahvittelemassa BMW-myymälässä kyselemässä heidän näkemyksiään mitä kannattaisi hankkia tilalle kun alkaa talouden Saabien (järkevä) käyttöikä tulla täyteen. Minulle kerrottiin, että silloin kun SAAB meni lopullisesti konkurssiin heille tuli tukuittain asiakkaita, jotka etsivät uutta autoa. Nämä ihmiset (myyjän mukaan) ostivat itselleen/yritykselleen/tms. uuden BMW:n. Olin hieman skeptinen ja laitoin puheet myyntikategoriaan. Nyttemmin en ole niin skeptinen, oikeastaan uskon myyjän olleen ihan suora kertoessaan asiasta.

Nyt kaksi kuukautta ja vajaa kymppitonni takana pappamallin 5-sarjan BMW:n penkillä istuneena olen hämmentynyt. Tai oikeastaan iloisesti huojentunut. Citroënin siirryttyä valmistamaan muovisia kauppakasseja seka muka-innovatiivisia city-autoja ja Saabin lakattua olemasta olen löytänyt uudelleen auton jolla oikeasti haluan ajaa. Pappamallin vitonen on hyvin tehty ja mukava auto, jolla haluaa ajaa vielä vähän lisää vaikka olisi jo oikeastaan perillä.

Tätä ei ole helppo tunnustaa, sen verran sakeaa on se vihreä liemi, joka suonissa virtaa. Tunnustan tämän kuitenkin ilomielin ja toivon, että tämän lukee joku sellainen ihminen kenellä on mahdollisuus vaikuttaa Citroënin tulevaisuuteen. Ainahan voi toivoa...

Meitä on siis olemassa. Autoilijoita, jotka haluavat uusia nykyaikaisia isoja mukavia matka-autoja. Vaikkapa Citroënilta. Mielellään herrasmieskorilla eli pliis — ei farkkuja. 8-) :lol: :P :mrgreen:

Viestin otsikko: Re: Miten istuu Citroën-mies BMW:n penkillä?
ViestiLähetetty: 01.12.2020 01:44 

Kortin saatuani 1979 ostin, BMW 2000 vm 1969, silloin en tiennyt citikasta mitään.

Liitteet:
bmw 2000.jpg
bmw 2000.jpg [ 71.74 KiB | Katsottu 204 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2020 09:18 
Käyttäjän avatar

Mielenkiintoista.. kerrotko kaseva tarkemmin, miltä Bemu tuntuu ajolleen kun vertaat sitä C5 X7 niin kaupungi- kuin haiweiajossakin??

C5 X7 140 HDi Tourer -09, Dyane -68 (ikurojekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2020 19:50 
Käyttäjän avatar

kaseva kirjoitti:
Nyt kaksi kuukautta ja vajaa kymppitonni takana pappamallin 5-sarjan BMW:n penkillä istuneena olen hämmentynyt. Tai oikeastaan iloisesti huojentunut. Citroënin siirryttyä valmistamaan muovisia kauppakasseja seka muka-innovatiivisia city-autoja ja Saabin lakattua olemasta olen löytänyt uudelleen auton jolla oikeasti haluan ajaa. Pappamallin vitonen on hyvin tehty ja mukava auto, jolla haluaa ajaa vielä vähän lisää vaikka olisi jo oikeastaan perillä.
Koeajon perusteella wanhakin 5-sarjalainen vaikutti ihan kelvolliselta kulkineelta. Oikeastaan itsellä kaatui hankinta sellaisen osalta ensisijaisesti turhan pieneen ja turhan suureen, nimittäin tavaratilaan ja kulutukseen. Jotenkin vaikutelma tavaratilan koosta oli pieni, vaikka ei se kenties sitä oikeasti ollut. Kulutus sen sijaan oli suuri. Löpöä kun olisi mennyt tuommoisessa F60 530 xDA Touringissa vähintään riittävästi missä vaan ajossa :?. Sitten kun on taas kulkineen vaihto ajankohtainen, niin eiköhän sitä tule kuitenkin vitosiakin käytyä katsomassa E:n ja neljännekseen taitetun kopiopaperin lisäksi.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2020 21:26 
Käyttäjän avatar

Minunkin perhepiirissäni on yksi 5-bemari. Näin sitikkamiehenä tuntuu hämmästyttävältä, että KAIKKI laitteet toimivat vielä yli 20-vuotiaassa autossa. Katsastuksestakin heittämällä läpi, vaikka kilometrejä on takana enemmän, kuin kolmella pikkuautolla romutukseen mennessä. Toki narinahelat takana joskus hoitavat nimensä velvoittavaa tehtävää.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]