Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ensikosketus Nubiran tekniikkaan
ViestiLähetetty: 17.11.2013 17:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Emännälle ostettiin -05 Chevrolet Nubira 1.8cdx käyttöautoksi noin viikko sitten. Tänä viikonloppuna tapahtui sitten ensikosketus tekniikkaan pienen huollon merkeissä. Tuossahan on Vectra 95-00 käytössä ollut tekniikka. Harmaita hiuksia tuotti öljysuodattimen löytäminen. Vectrassa öljysuti on patruunamallinen ja sijantikin aika näkyvä. Nubirassa suti oli perinteinen metallinen ja kätketty todella vaikeasti löydettävään paikkaan. Suodatin löytyi kun otti vänkärin puolen renkaan sekä sisälokasuojasta pienen osan niin siinähän se olikin täysin näkyvillä ja todella hyvässä paikassa moottorin kyljessä sivulla. Sijainti oli niin hyvä että suodattimesta sai erinomaisen otteen molemmin käsin.
Koneeseen tehtiin moottorinpesu sekä laitettiin uudet öljyt.

Sittenpä olikin vuorossa vänkärin puoleinen lähivalopolttimo. Mallia h7 eli palanutta vaihdettiin. Edestä piti purkaa ilmansuodattimen kotelo ja näin tuli tilaa. Tosin eipä sinne juurikaan nähnyt eli sitikkamaisesti puolisokkona piti vaihdella polttimoa. Suodatinkotelon kun otti pois niin paljastui että jakohihnan vaihdolle sekä moniurahihnan vaihdolle on suorastaan ruhtinaalliset tilat,koneelle tuki ja moottorikiinnike auki ja tilaa on eikä tarvitse edes monttua ko.operaatioon.

Laturit ja muutkin on helposti saavutettavissa,tilaa meinaan löytyy. Vähemmän perkeleitä ja verisiä rystysiä tämän laitteen kanssa.

Mikä tuossa autossa onkin sitten parasta. Moottori. Ei se taloudellisin bensakone mutta ihan mieletön alavääntö. Paikaltaan voi lähteä kakkosella luistattamatta kytkintä eikä kone jurnuta vaikka kierrokset onki todella alhaalla. Kaupunkialueella voi käyttää nelosta rasittamatta konetta,sekä liikenneympyrät mennä kolmosella huoletta. Ei tule sellaista hetkeä et täytyisi hakea lisää rundia koneeseen vaihtamalla pienelle vaihteelle.
Aivan loistavat ominaisuudet tuolla moottorilla,se onkin parasta tässä korean letukassa. kiihtyykin suorataan mainiosti. Ajettavuus on ihan ok,kuten rautajouselta voikin odottaa,ei voi hidastekorokkeisiin ajaa yhtä huolettomasti kuin sitikalla.

Kerrassaan mainio peli hinta-laatusuhteeltaan sekä ihan asiallinen kehonsiirrin. Kyllähän tuolla kauppareissut tekee sekä ihan mielellään ajelee. En mä täysin sitikoista luopuisi mut nyt on hyvä sauma vertailla kulkemista. Luulen vahvasti että Nubira kulkee paljon vähemmillä remonteilla mitä sitikka mutta mukavuus on kuitenkin ranskalaisen puolella vahvasti.
Jos sitikkaa ja letukkaa vertaisin niin ehdottomasti ennemmin nubira kuin zx tai xsara. tuossa kategoriassa letukka pesee samanluokan rautajousisitikat mennen tullen ja palatenkin.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ensikosketus Nubiran tekniikkaan
ViestiLähetetty: 25.07.2017 12:05 

Viestit: 199
Paikkakunta: Nummela
Nyt kun on jokunen vuosi kulunut, niin miten Nubira pärjäsi? Etsin pojalle inttiautoa ja tuommoinen on yhtenä ehdokkaana.



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: