Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 15.04.2017 16:50 

Viestit: 352
Talouteen ajautui ilimatteeksi -97 s-kortti 1.4 litrasella, laadukkaalla cvh johdannais koneella (pte) Pari juttua askarruttaa kummastuttaa pientä autoilijaa:

-rumpujarrut takana, onkohan käsijarrun vipstaakeissa kengille jokin säätö? automaattinen/manuaali jota voisi jostain rööristä säätää?

-jäähdytysnesteen lämpömittari kipuaa ajossa NORMAL-tekstin N-kirjaimeen ja tyhjäkäynnillä kipuaa ylemmäksi. Sisälle tulee lämpöä mutta ylävesiletkukin lämpenee kohtuu nopsaan mielestäni. Termari vaihtoon vai termarin kotelo? Jotain selkis termarikopasta foorti-foorumilta liittyen johonkin kuulaan?

-missäs lämpömittarin asennossa flektin kuuluisi hyrähtää päälle? Ollaanko jo punaisella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 15.04.2017 20:56 
Käsijarruvivustossa rummun sisällä räikkäsysteemi, joka hukkaa hampaansa helposti. Rautasahan terän kulmalla voi tehdä uudet.
Termostaattikopan päällä on tulppa, jonka alta pitäisi löytyä muovinen kuulaventtiili. Jos ei löydy, sopiva pultti kuulan paikalle ja tulppa takaisin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 16.04.2017 01:18 

Viestit: 352
Eli säätö rummun sisällä on zx:n viritystä vastaava. Ja termarin koppa tarkasteluun. Kiitos näistä. Liekö tuolle koneelle tai kulutukselle väliä ajaako 95:lla vai 98:lla? Nyt on kyllä 95 tankissa ja kulutus ensimmäisellä tankillisella lähentelee 10/100 eli pikkasen liikaa vaikka farkku onkin. Vieläpä niin että 300km oli maantietä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 02.02.2018 15:10 

Viestit: 352
Matka tällä taivaspaikan varmentimella on jatkunut. Pieni ikävä lisävaiva alkaa toki iäkästä kuljetinta vaivaamaan. Nimittäin heikko kaasuun vastaaminen, puutuminen ja hento nykiminen vaivaa pintakaasulla/kaasupoljin puoleenväliin painettuna. Esim. 4. vaihde ja vauhtia ~60, kaasua painettaessa puutumista ja vapinaa, 3. vaihde sisään ja kiihtyy normaalisti. Tai 100km/h ja 5. vaihde päällä alkaa hento nykiminen eikä lähde kiihtymään edes kaasu pohjassa, kun vaihtaa 4. silmään ja kaasun pohjaan niin toimii kuten pitää.

Arvailuja ja päätelmiä saa esittää. Itse mietin kaasun asentotunnistinta mutta parkissa kaasutellessa toimii normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 02.02.2018 18:20 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
pekka karvonen kirjoitti:
Liekö tuolle koneelle tai kulutukselle väliä ajaako 95:lla vai 98:lla? Nyt on kyllä 95 tankissa ja kulutus ensimmäisellä tankillisella lähentelee 10/100 eli pikkasen liikaa vaikka farkku onkin. Vieläpä niin että 300km oli maantietä.


Mulla oli joskus -89 1.4 Fiesta ja se vaati 98, sen olis saanut menemään 95 sytkää myöhentämällä, uudemmissa noissa tuo on käsittääkseni tehty jo tehtaalla eli pitäisi mennä 95, paljonkohan enemmän siitä vain sais potkua 98 ja oikeilla säädöillä??



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ford Escort kymysyksiä
ViestiLähetetty: 02.02.2018 22:53 

Viestit: 352
Pitääpä kokeilla 98:kin. Nyt kotimatkalla hokasin että unehtu mainita että ongelma ilmenee lämpösellä koneella. Kylmänä ei.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: