Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 15.08.2017 13:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Moi. Tutun Jeep Patriot CRD-koneella jäi kiinni katsastuksessa k-arvon ylityksestä. Käsittääkseni voi johtua karstoittuneesta koneesta tai hiukkassuodattimesta (liekö tässä ees sitä) tahi tukkoisesta ilmasuodattimesta, oliko muita syitä?

Jossain oli tutulle sanottu että osta "diisselin lisäainetta", laita tankkiin ja aja puolen tunnin lenkki. Jos neuvo asiallinen, mitähän lisäainetta??

Ensiapuna ajattelin neuvoa ajamaan pienellä vaihteella kierrokset punarajalla esim. 10 km motaria, voi olla että konetta ei oo poljettu kunnolla...

Mitäpä kollegio on mieltä??



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 15.08.2017 14:10 

Viestit: 5127
Jos ei isommin heittänyt lopuksi, niin motarikeikka riittää yleensä vallan mainiosti, eikä varmaan tarvitse ihan punarajallakaan vedellä, voi toki päästölapun ottaa jostain korjaamostakin etukäteen varuiksi.
Itsellä on jiukkasloukuton ja erot ovat eri vuosina olleet aika isoja, Luulen että syynä vain miten ajettu ennen katsastusta. (No ei ole kuin kerran hylätty ja sekin johtui että katsuri oli silloin ottanut jostain syystä paljon uudempien autojen raja-arvot, ihmettelin kun edellisenä vuonna oli hyväksytty vaikka oli isompi k-arvo...)

Ilmeisesti jotkut biodieselit tuottavat myös pienempiä nokipäästöjä, mutta niitä ei taida helposti saada mistään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 15.08.2017 14:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
olli__o kirjoitti:
Ilmeisesti jotkut biodieselit tuottavat myös pienempiä nokipäästöjä, mutta niitä ei taida helposti saada mistään?

Nesteen My on varsin puhdasta, mutta jopa yleisemmin myynnissä oleva Nesteen Pro pudottaa nokipäästöjä jonkun verran 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 15.08.2017 18:17 

Viestit: 287
Ilmansuodatin ainakin vanhemmissa dieseleissä vaikuttaa. Aikoinaan neuvottiin mittauksen ajaksi jättämään jopa pois LT Volkkarissa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 15.08.2017 19:11 

Viestit: 5127
HiTec kirjoitti:
...
Nesteen My on varsin puhdasta,...

Olikin minulle ihan uusi tuote, näemmä saa ainakin joiltain asemilta Helsinki/Tampere/Turku.
Tractor pullingissa muistan että ainakin joku kokeili joskus pienen mittakaavan tuotannolla tehtyä biodieseliä (esteröity metanolilla vanhoista paistirasvoista pienprosessissa)
Tekeeköhän ihmeitä muillekin merkeille:
https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my ... swagenille


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 16.08.2017 11:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
sitikkaporo kirjoitti:
Moi. Tutun Jeep Patriot CRD-koneella jäi kiinni katsastuksessa k-arvon ylityksestä. Käsittääkseni voi johtua karstoittuneesta koneesta tai hiukkassuodattimesta (liekö tässä ees sitä) tahi tukkoisesta ilmasuodattimesta, oliko muita syitä?

Jossain oli tutulle sanottu että osta "diisselin lisäainetta", laita tankkiin ja aja puolen tunnin lenkki. Jos neuvo asiallinen, mitähän lisäainetta??

Ensiapuna ajattelin neuvoa ajamaan pienellä vaihteella kierrokset punarajalla esim. 10 km motaria, voi olla että konetta ei oo poljettu kunnolla...

Mitäpä kollegio on mieltä??
Ekana luonnollisestiuusi ilmansuodatin. Lisäaineista ei ole kauheasti hyötyä, mutta sekin voi auttaa hieman, eli nykyiseen tankilliseen jotain suutinkärjistä karstaa puhdistavaa ainetta. Esim. Forten Diesel Injector Cleaner tai jotain vastaavaa.
Seuraavaksi mahdollisimman tyhjään tankkiin Nesteen Pro dieseliä. Sitten sitä ajoa pienellä vaihteella muutaman kerran rajoittimeen kierrättäen.
Jos näistä ei ole apua, niin seuraavaksi auto diesel-pajalle suutinremonttiin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikakyssäri - k-arvo liian korkea!!
ViestiLähetetty: 16.08.2017 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Kiitokset, näitä ohjeita välitän eteenpäin..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: