sitikkaporo kirjoitti:
Moi. Tutun Jeep Patriot CRD-koneella jäi kiinni katsastuksessa k-arvon ylityksestä. Käsittääkseni voi johtua karstoittuneesta koneesta tai hiukkassuodattimesta (liekö tässä ees sitä) tahi tukkoisesta ilmasuodattimesta, oliko muita syitä?
Jossain oli tutulle sanottu että osta "diisselin lisäainetta", laita tankkiin ja aja puolen tunnin lenkki. Jos neuvo asiallinen, mitähän lisäainetta??
Ensiapuna ajattelin neuvoa ajamaan pienellä vaihteella kierrokset punarajalla esim. 10 km motaria, voi olla että konetta ei oo poljettu kunnolla...
Mitäpä kollegio on mieltä??
Ekana luonnollisestiuusi ilmansuodatin. Lisäaineista ei ole kauheasti hyötyä, mutta sekin voi auttaa hieman, eli nykyiseen tankilliseen jotain suutinkärjistä karstaa puhdistavaa ainetta. Esim. Forten Diesel Injector Cleaner tai jotain vastaavaa.
Seuraavaksi mahdollisimman tyhjään tankkiin Nesteen Pro dieseliä. Sitten sitä ajoa pienellä vaihteella muutaman kerran rajoittimeen kierrättäen.
Jos näistä ei ole apua, niin seuraavaksi auto diesel-pajalle suutinremonttiin.