Aapeli kirjoitti:
Tutulla on -79 Trans Am, moottorina 455 H.O. 70-luvun alkupuolelta. Käytiin ajelulla. Aivan hillitön se väännön määrä

Että vähän kun nilkkaa ojentaa kadunkulmassa, niin heti ollaan kylki edellä. Tuollaista näköjään on se brutaali voima ilman mitään turboviiveitä.
Sama kokemus; autona oli Chevrolet Chevelle Malibu vm. 1965 ja moottorina viritetty 427 + manuaalilaatikko. Ajettiin Kehä III:sta takatuuppari-Skodan perässä (tämä tapahtui siis vuonna 1992), vauhtina noin 70 km/h ja rajoitus oli 80 km/h. Pieni kaasujalan ojennus + vaihde neloselta kolmoselle -> takarenkaat alkoivat samantien ujeltaa eli jauhamaan tyhjää ja Skodan ohi mentiin pian aika haipakkaa lievässä sivuluisussa

Autossa ei tuolloin ollut turvavöitä eikä turvakaaria... myöhemmin oli, kun autosta tuli virallinen katukilpuri, mutta se onkin jo sitten eri tarina
Eipä ole tarvinnut hakea samaa extremeä elämään sittemmin --- ainakaan Citroenin ratissa
