Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Honda CDI boksi
ViestiLähetetty: 21.06.2022 17:42 
Käyttäjän avatar

Ongelmana on honda 350 mönkijästä (1989?) katosi kipinä ja ongelma lienee CDI boksissa. Millä saa pois sen pehmeän mustan massan hajottamatta komponentteja? Uuta/käytettyä boksia ei löydy koko universumista.

C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa

Viestin otsikko: Re: Honda CDI boksi
ViestiLähetetty: 21.06.2022 20:24 

Sama vika Yamaha Majestyssä (MBK:n tekemä Espanjasssa). Olen tekemässä Arduino-pohjaista sytkää, mihin tulee oma kartta. Kuvissa on se mun CDI:n ongelma; signaali nousee ja laskee, nousun ja laskun välinen aika säätää ennakkoa. Laitoin pick-up kelan kauemmaksi ja liimasin kestomagneetin magneeton rummun pintaan. Kone käy kiinanmopon kytkennöillä, mutta sytkä ei men myöhäiselle starttimoottorin pyöriessä eikä siirry aikaisemmalle, kun kierrokset nousee. Tässä on hyvä sepustus sun aikakauden CDI:stä (Honda mainittu) ja se mun boksin piirilevy kokonaan raputettuna paljaaksi. Näillä voisi olla sulle valmis CDI; https://transmic.fr/2016/07/14/yamaha/

Tästä ajattelin alkaa; https://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm. Toisessa kuvassa (kaavio) olis eväät kiinanmonkeyn CDI:llä ajeluun. Jos kelpaa ihan yhdessä ennakossa jököttävä kipinä.

Liitteet:
6+2 CDI.JPG
6+2 CDI.JPG [ 32.67 KiB | Katsottu 11463 kertaa ]
CDI mopo hyvä.JPG
CDI mopo hyvä.JPG [ 67.74 KiB | Katsottu 11463 kertaa ]
Yamaha_1.jpg
Yamaha_1.jpg [ 42.63 KiB | Katsottu 11463 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]