Testasin aamun valjettua (tai siis puolen päivän maissa herättyäni) apulaitehihnan pyörimisen ja kyllä se pyörii startissa. Edelleenkään ei käynnistynyt normaali starteilla.
Mutta Pösö foorumilla Timppa nimimerkki neuvoi starttaamaan kaasupohjassa kunnes käynnistyy. Toisella n. 30 s. käynnistysyrityksellä ryntäsikin kone käyntiin ja jäi normaalisti tyhjäkäynnille.
Lämmittelytyhjäkäynnin jälkeen sammutin auton ja käynnistin uudelleen, eikä mitään ongelmia ollut.
Tuo on kuulemma ominaisuus mikä ko. moottorimallissa välillä esiintyy. Ilmeisesti moottorinohjaus menee sekaisin kun aiemmin on auto käynnistetty ja sammutettu hyvin pian ilman että käynti ehtii tasaantumaan.
Näin minäkin tuolla oli aiemmin eilen päivällä tehnyt, kun siirsin auton 10 m eri paikkaan. En antanut tyhjäkäynnin tasaantua.
Jos kyse olisi ollut vanhasta kaasarikoneisesta Nissanista tai Opelista tuo kaasupohjassa starttaaminen olisi tullut omaankin pieneen mieleen, mutta jotenkin näissä moderneissa olen kuvitellut että moista pitäisi välttää... Tallin ylisillä odotteleva Kadett vaati kaasupohja + pumppaus startin aina kun oli kostea keli
