Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Peugeot 607 havaintoja
ViestiLähetetty: 11.08.2019 08:22 

Viestit: 1442
Tuli eilinen päivä harrastettua tuon 7v seisseen 607:n parissa ja verrattua sitä lähinnä C5:een.
Autohan on huomattavasti laadukkaammin tehty, kuin esim. C5. Verhoilun materiaalit aivan eri luokkaa, äänieristeet ja vaikka moottorin pohjamuovi ei pelkkä muovilevy, vaan ääntä vaimentava ja sen saa takaisin paikalleen kuten pitää. Missään paikassa ei ole älyttömiä kikkailuita, vaan toimivaksi havaittuja rakenteita.

Tulihan sillä käytyä katsastuskonttorillakin ja siellä kaikki OK, joskin omat havainnot oli toinen takapyöränlaakeri ääntää, koiranluut vaihtoa vaille ja renkaat menetetty seisomisen johdosta.

Yksi pa-suutin meni laakista mykäksi, mutta laitettiin EW10 suutintukki kokonaisuudessaan ja taas toimii. Noilla EW koneiden suuttimilla on varmaan eri litra määrät syötössä väririnkuloiden mukaan? Onko kenelläkään tietoa, miten suuret erot esim. EW7 vihreillä, EW10 valkoisilla ja EW12 punaisilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 607 havaintoja
ViestiLähetetty: 11.08.2019 11:59 

Viestit: 631
Paikkakunta: Helsinki
Kävin kans kattomassa yhtä projektiyksilöä käytettyjä myyvässä liikkeessä.

Sisusta oli tosiaan laadukas, mikä oli yllätys, koska olen törmännyt vain huonokuntoisiin 607:iin aiemmin. Ei natinoita, hyvin tilaa ja materiaalit ehjiä.

Äänimaailma, jousitus ja ajettavuus oikein hyvää tasoa, poislukien kyseisen koeajoyksilön puutteet siltä osin.

Autossa ollut bensa-V6 vaan oli käsittämätön lussu. En hauku edes automaattia, koska tein pari kaasu pohjassa -mittausta bussipysäkiltä tielle 0-60km/h sekä Pösöllä että omalla C5:lla ja kummatkin automaatit kiihtyivät yhtä huonosti. Kutonen kiekaisi korkeammilla kierroksilla ärjymmin, mutta jopa kaksilitrainen vitonen tuntui taajama-ajossa lähtevän reippaammin. Lienee jotain vikaa, rajoittikohan tehoja muiden vikojen takia.

Arvelisin, että V6-dieselillä tuo olisi varsin makea peli.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 607 havaintoja
ViestiLähetetty: 11.08.2019 20:48 

Viestit: 119
yason kirjoitti:
Autossa ollut bensa-V6 vaan oli käsittämätön lussu. En hauku edes automaattia, koska tein pari kaasu pohjassa -mittausta bussipysäkiltä tielle 0-60km/h sekä Pösöllä että omalla C5:lla ja kummatkin automaatit kiihtyivät yhtä huonosti. Kutonen kiekaisi korkeammilla kierroksilla ärjymmin, mutta jopa kaksilitrainen vitonen tuntui taajama-ajossa lähtevän reippaammin. Lienee jotain vikaa, rajoittikohan tehoja muiden vikojen takia.

Varmaan se VVT-sakarapyörä päässyt lipsahtamaan pois asennostaan ja sen takia tehot puuttuu.

607:n paras puoli on nimenomaan tuo äänimaailma, V6 ykköskoppaisena on todella hiljainen. Kakkoskoppainen vissiin on vähän meluisampi, mutta mielestäni silti hiljaisempi kuin C6 samalla moottorilla (bensa ja diesel v6 kokemusta kummastakin).



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 607 havaintoja
ViestiLähetetty: 11.08.2019 22:14 

Viestit: 631
Paikkakunta: Helsinki
Akseli kirjoitti:
Varmaan se VVT-sakarapyörä päässyt lipsahtamaan pois asennostaan ja sen takia tehot puuttuu.


Olikos 2000-vuoden PSA:n kuukassa jo VVT?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 607 havaintoja
ViestiLähetetty: 11.08.2019 22:27 

Viestit: 119
yason kirjoitti:
Akseli kirjoitti:
Varmaan se VVT-sakarapyörä päässyt lipsahtamaan pois asennostaan ja sen takia tehot puuttuu.


Olikos 2000-vuoden PSA:n kuukassa jo VVT?

Eipä tuota ole kai saanut kuin ES9J4S ja ES9A koneilla joissa molemmissa on VVT.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: