Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 307 SW 1,6 16V 2002 moottorin vaihto
ViestiLähetetty: 30.09.2019 20:20 

Viestit: 657
Tällainen homma tuli eteen. Meinaan korjata hammashihnan porsineen 307:n samanlaisen auton ehjällä koneella ja laatikolla. Haluasin tietää pari juttua:
- Meinaan vaihtaa kone+laatikko -paketin kokonaisena, se näyttäisi putoavan alas?
- Mitkä sähköosat tunnistavat auton avaimen ajonestosirun ja ajoneston, eli mitkä sähköosat tulee säilyttää rikkinäisestä moottorista?
- Fiat-henkinen toiveajattelukyssäri; 16V pata (se , missä on kaksi mustaa venttiilikantta ja puolakansi leijonemerkillä niiden välissä) niin siinä venttiilit nyrjähtää, kun hihna katkeaa? Vai?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307 SW 1,6 16V 2002 moottorin vaihto
ViestiLähetetty: 01.10.2019 07:48 

Viestit: 657
Kone on TU5JP.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307 SW 1,6 16V 2002 moottorin vaihto
ViestiLähetetty: 01.10.2019 07:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5688
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tarvitset ECU:n, BSI:n ja avaimen sirun samasta autosta. Sillä ei sinänsä ole väliä kummasta ne otat.
Jos on jotain eri varusteita, niin pitää Lexialla ohjelmoida tai valita boksit varusteiden mukaan.

Asensin juuri faceliftiin vakkarin. Femmasta limitterillinen viiksi irti, tökkäsin kiinni ja vaihdoin pari valintaa Lexialla. Limiteriä ei saanut aktivoitua koska kaasupolkimessa ei ollut kickdown-kytkintä.
Lopuksi vielä kolo ratin ympärysmuoviin viikselle.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 307 SW 1,6 16V 2002 moottorin vaihto
ViestiLähetetty: 01.10.2019 08:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1214
Paikkakunta: The City of Häijää
Olen kerran tehnyt vastaavan vaihdon 206:een ja samasta syystä. Kone ei ole vapaasti pyörivä eli venttiilit menee solmuun hihnan katketessa. Miksi vaihteisto pitää vaihtaa myös? Mielestäni pelkän moottorin vaihtaminen yläkautta on helpompaa. Sähköjen osalta on yksinkertaisinta, että jätät auton alkuperäisen ecun kiinni ja kytket vain uuden moottorin johtosarjan siihen. Auto ei "tiedä" että kone on vaihtunut.



DS 21 Pallas BVH 1966, BX 14 TGE BVM 1990, Xantia 2.0 SX BVA 1997, C6 3.0 Exclusive BVA 2006
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: