Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/6 [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 20.08.2022 15:24 

Viestit: 1163
Olisko ollut Fiatin Fire 1000-moottori mikä edusti sellaista uudenlaista moottorien konstruktiota, ajalle tyypillistä osien lukumäärän minimointia? Olen kulkenut varsin monen vannoutuneen merkkiharrastajan pajassa näkemässä ja kuuntelemassa monista merkkikohtaisista vuosimallimuutoksista, vaikeuksista saada rakkineet kokoon uuvuttavien, jalostuttavien, karatekidmäisen zenisti hoidettujen vaikeamerkkisen auton laiton lobotomisten vitutusten jälkeen. Kertomuksia osien löytymisiä milloin mistäkin saaresta; Iso-Britanniasta, Kemiöstä tai Kuubasta. Sitä pohtiessa ollaan päästy kohtuullisen vähällä. PSA:n osat ja ratkaisut käy toisiinsa eikä vuosikymmenen vaihtuminen, saatikka kevään kääntyminen syksyksi vaihda vesipumpun pyörimissuuntaa tai laturin paikkaa tehtaan suunnittelupöydän suurimman neron näytöllä. "V...u, ranskalaiseen en koskisi...!" No, tuota, oletko joskus ajatellut vaihtaa kalkkunan oikeeseen naiseen....? Eihän se kyyti meillä ole yhtä hurjaa, mutta jotain ihmisläheisempää on 406:n konepellin alla verrattuna vaikka D11 Audiin.

Tuohon kaikki käy kaikkeen. Vaimo. Mainio tapaus kaikin puolin. Mennään vaatekauppaan ja voi kauhistus, kokomerkintä vaatteessa näyttää lihoamista tapahtuneen tusinan naulan verran. Eipä hätäillä! Kiinalainen ompelutehdas on ollut Touloisen autotehtaan Jan-Lucin ja Nadirin linjoilla; Sanotaan pomolle, että me pannan kaikkiin lohkoihin kaikki reijät, ei tartte ylitöinä koneistaa Ruotsiin tilattujen autojen lohkoja. Ruotsiin näet (kuulemma, siis paino sanalla kuulemma) joudutaan laittamaan isompi laturi, kun perseenlämmittimiä on on kolme takapenkilläkin ja huurteenpoisto kolme varttia päällä aina kun pysäköidään pimeään aikaan. Onko muka totta? 900 Saabissa oli laturinhihnoja tasan kaksi, ei siis syytä epäillä?

Niin, siis se mainio tapaus. No, hän lopulta suostuu sovittamaan oikean kokoista vaatetta välittämättä onko se 38 vai 44. Kun on hyvä ja istuu nätisti, mikä kaikin puolin tämän mainion ihmisen päällä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Kiinalaiset, nuo avaruudessa kiitävän sinisen pallomme pikku muura-muura-haiset, ovat keksineet ommella ja ommella ja ommella ja lopuksi, kun tilaus tulee, surauttaa tilausten mukaiset kokoa ilmoittavat lipareet nuttuihin, isoja numeroita oikeapuoleisesta kasasta otettuihin ja pienemmät numerot vasemmanpuoleisesta pinosta kaadettuihin. Mitäs tähän sanotte, Jan-Luc ja Nadir? Eikö ookin kekseliäitä? Tikkaavat kahta kokoa, isoa ja pientä. Teilläkin painettiin vuosituhannen alussa itäsiiven taajahyllyn hämärään kajoon vain kahta kokoa, TU3 ja TU5 !


Liitteet:
Kiesi40.JPG
Kiesi40.JPG [ 25.02 KiB | Katsottu 3315 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 21.08.2022 19:52 

Viestit: 1163
Kurkkasin Kiovan sitikkamiesten tohuja, Hiljaista viime aikoina. Firma "Fetus" liimailee äänieristeitä ja koristepanelointeja ja ompelee nahkasiustuksia. Silmään pisti teksti Xsaran taka-akselin kitinästä; "Kuten tiedämme, monet taka-akselinsa kanssa tuskailevat tekevät ns. viimeisen voitelun hitsauskoneella. Auton takasillan kumeiksi vaihdetaan paksut Kamaz:in korinalustyynyt ja hitsataan takakynkät jäykiksi oikeaan korkeuteen. Ajomukavuudesta ei voi puhua, mutta auto lakkaa kiemurtelemasta välittömästi...

Linkissä hiljaisemmaksi liimailtu Citroën C4.

https://fetus.kiev.ua/photo/noise/citroen_c4



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 01.09.2022 20:27 

Viestit: 1163
Jännitys kohoaa. UPS toimitti puolalaisen firman korjaaman taka-akselin Xsaraan, toimitus kotiin olisi huomenna, Liuttu kuljettaa ovelle. Oli varmaan ihan hyvä ratkaisu, ulkona alkaa olla kylmä ja kohta pimeäkin. Xsaran takapää parkuu jo aikalailla, jousto on melko sporttista. Kun ja jos projekti tässä pääsee alkuun, nakkan muutamat kuvat vaihtotyöstä ja kaikkein mielenkiintoisimmat on ne avatut kynkän laakerit, onko neulaholkit puhki vai ei?

Kuten tarkkavaiset lukijat on huomanneet, myös kotimaista Xsaran taka-akselitarjontaa on "myydään" -osiossa. Näin pääsi käymään, minulle tulee vain se keskeinen osa jousineen ilman korinpuoleisia kannakkeita.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 02.09.2022 08:57 

Viestit: 4612
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Xsaran takapää parkuu jo aikalailla, jousto on melko sporttista.


Valmiiksi teinimallia oleva takapää, etujousista vaan vähän pois kanssa..



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 02.10.2022 17:36 

Viestit: 1163
Putkivuoto on päivän sana. Darlingon kabiinissa on makea mahorkkaminen haju, kuin Narvan taksiaseman ajurinkopissa marraskuisena aamuyönä 1987. Tulee pikkasen hikikin, kun salonkiin painaa saunaneteisen malliin nihkeetä hönkää. Lämppärin vuoto on mitä todennäköisemmin ollut juurisyy, miksi kone kilahti edellisellä omistajalla. Siinä välivaiheena on ollut sen paisarin korkin tiivisteen siirtyminen (sabotaasia?) pois paikaltaan kierteen loppupäästä suoraan korkin kannen alapuolelle. Mihin se ei kuulu. Ellei ole myymässä pahvivikaista autoa. Nestettä vajuu Birkaland-Nyland välillä n. desin verran, joten parissa kuukaudessa ihan kauppareissujakin ajamalla sai näköjään edellinen omistaja kansipahvin mukavasti kuivaksi.

Kun ei nyt heittäisi koville pakkasille. Berlingoa oon alustavasti purkanut kojelaudan poistoa varten. Koneessa on pelkkää vettä, jonka tiedetään olevan hyvin jäätyvää ja kohtuullisen ruostuttavaa. Ei kerkee. Katotaan nyt.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 10.10.2022 09:57 

Viestit: 1163
Erittäin jännittävää ... sanoisi YLE:n selostaja kyykän olympialaisten varsin verkkaisessa väliottelussa. Kohta on tämän talouden varallisuusluettelon TU3JP-moottorivarallisuus 3,5. Yksi Darlingossa, yksi pressun alla pihalla, irtokansi 206CC:stä varastokopissa. Missä se yksi? Pirkanmaan pääkaupungissa, Tampesterissa. Haetaan se Hänen kanssa iltasella. Ai kenen? No, sen mainion tapauksen, joka sanoi jo parikymmentä vuotta sitten, "ettei tähän taloon tule enää yhtään Saabia". Eikö ollutkin hyvin sanottu?

Pistän lähiaikoina kuvia uudesta hankinnasta. Sillävälin voitte päästä mun viimeyön märkään kuvamaailmaan tästä;
https://www.youtube.com/watch?v=b9igLCNkNco



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 11.10.2022 14:50 

Viestit: 1163
Tommone! 134tkm, TU3JP bensa 1,4 manuaali, 2008, ilmastoinnin kaasut melkein kaikki karanneet. Tämän kun ajoin kotiin alkoi kaduttaa moni asia. Xsara, Berlingo ja varsinkin se Expert-vainaa. Haloo? Eikö ihminen koskaan opi? 2% väestöllä oli ollut korona 2021 lopussa. Kuinka monella on PSA pihalla? Nii...siis mitä...? Pikkasen ajatus karkasi, mutta sitä vaan, että olis taas totellu Häntä kuin labbis, että osta kerrankin ehjä ja yli tonnin auto. Ai koska muka? Sillon kesällä, kun mä lesosoin teillekin, rakkaat ystävät, niistä huippuostoksista.

Ootteko muuten, toverit, nähneet kun koira kiehnää jonkun paskassa selällään? Nyt on sellanen olo. Ruoskii itteään ja kiehnää täsä keskeneräisten ranskisten kuopassa. Otin pientä lohtua netistä. Tehkää tekin niin;

https://www.tiktok.com/@mb_mononen/vide ... 8186114310


Liitteet:
C3_1.jpg
C3_1.jpg [ 70.22 KiB | Katsottu 1869 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 19.10.2022 20:33 

Viestit: 1163
Ei perse! Kaksi autoa kilahti puolen tunnin sisään. Klaara, safarimallinen espanjantuonti-kia oireili starttimoottoriaan jo vuoden verran ja nyt otettiin eka mäkistartti. Kierrätyskeskusen pihassa, paljon pahempaa nähneen yleisön silmäillessä ylähuuli tiukkana, lähteekö. Lähti. Eikun auto vaihtoon kotipihalla ja junalle nöösipoikaa vastaan. Heitän samalla jätepaperit kaupalle keräysastiaan, maailma pelastuu.

Darlingo ei kiihdy, ei rullaa, nyt on jokin isompi vika. Ei kestä heittää kakkosta silmään. Eikun kioskin pihaan parkkiin. Vikaa on jarruissa, perä nousee pakittaessa ihan pystyyn, eikä auto muutenkaan halua liikkua. Mikä helvetti sitä nyt vaivaa? Yöllä oli pakkasta, Patonki tiesi takajarrukenkien kitkapintojen irtoamisesta. Ei Hayneskään osannut sanoa mitään - vihjaisi vaan pääsylinterin vikaan. Savottaa tiedossa, ei tarttis juuri nyt, kun toinenkin auto tilttas juuri. Nyt oli rankasti mysteeri jarruvika, ihan uusi kuvio.

Selvis. En kerro kenellekään, mikä jarruja vaivas. Ite oot! Ei tartte nimitellä...


Liitteet:
Kassi1.jpg
Kassi1.jpg [ 89.92 KiB | Katsottu 1544 kertaa ]
kassi2.jpg
kassi2.jpg [ 87.48 KiB | Katsottu 1544 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 04.11.2022 19:41 

Viestit: 1163
Vanhassa vara parempi. Kaikki vanha korjataan. Kukaan ei oo seppä syntyessään. Kolmas kerta toden sanoo. Olis mulla muutama ihan tuorekin, pari tuntia vanha, muttei painokelpoinen v...un viisaus. Berlingon lämppärin kenno vaihtui kolmen tunnin äpöstelyn jälkeen. Työ olisi sujunut kahteen pekkaan yli tuntia nopeammin, eikä olis tullut taktisia halkeamia. Mitä ne on? Ne on merkitty keltaisella. Niitä pääs paukahtelemaan, kun ei oo kuin kaksi kättä; haban joutuu säätämään vastaamaan neljää kättä, kahta ukkoa, mikä tässä työssä olisi oikea hoitajamitoitus. Ehdottomasti näin. Tarvitaan hiljaista tietoa ja itsehillintää, päälle käyvän ahdistavaa tilannetajua rajaavaa aivosumua, muutama torx-ruuvari ja 10/13 hylsyt. Lisäksi, ottakaa ratti irti aluksi, siinä on oma tunteroinen työtä tarjolla, ellei sitä ole ennen tehnyt. Ensin nettiin katselelemaan portugalilaista seppää ja sitten tiukkaa ratin kääntöä turvatyynyn hakasten avaamiseksi pienellä talttapääruuvarilla.

Rakkaat lukijat! Homma on isohko eikä sovi talvella ulkona tehtäväksi. Siihen on hyvä varata koko päivä, oikotietä ei ole ja joku apulainen kojelaudan nosteluun pois ja takaisin paikalleen olisi hyvä. Ihan sellainen pitkätukka kitaristikin, kun toi nöösipoka, sellainenkin käy. Jos vain kölvi olis huudeilla, mutta ei. Se olis saanut tehdä hienon urotyön aukomalla parikymmentä M6 mutteria konehuoneen puolelta. Työ nimittäin edellyttää kaiken muun jeremiaadin lisäksi tuulilasin pyyhkijämekanismin irroittamista ja saman verran T20 torxien avaamista salongin puolelta. Yhtään ruuvia tai mutteria ei saa jäädä huomaammatta. Vähän niinkuin keräisi naapurilta lainattua, sen isänpäivälahjaksi saatua tuhatosaisen työkalusalkun osasia lattialta - kaikki on kerättävä ja kun kaikki on koloissaan, alkaa taas veri kiertää muullakin kuin otsalohkossa.

Uusi kenno meni kerralla paikalleen, mutta kojelauta on menossa takaisin kiinni jo kolmatta kertaa. Ensimmäisellä ei puhallin enää pelannut. Toisella luulin hukanneeni yhden rattiviiksien johdoista. Jatkuu huomenna. Nice. Ai millaiset fiilikset? No ...


Liitteet:
Klauta1.jpg
Klauta1.jpg [ 107.62 KiB | Katsottu 1198 kertaa ]
Klauta2.jpg
Klauta2.jpg [ 105.02 KiB | Katsottu 1198 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 08.11.2022 22:09 

Viestit: 1163
Pitää käydä sytyttämässä kynttilä pihalle;

"Up go the flaps, down go the wheels
I hope you got your heat turned on baby
I hope they finally fixed your automobile
I hope it's better when we meet again baby"


RIP Dan McCafferty



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 10.11.2022 22:33 

Viestit: 1163
Mitä meinaatte tehdä ensi kesänä? Kesällä, siis kenties ensi kesänä, näille hiluille pitäis löytää paikka Berlingon kojelaudan sisällä. Ehei, ei oikein inspiroi. Saattaapi olla, että ensi suvena alkaa se-sitten-joskus. Pitkään ja hartaasti toivottu aika, kun kiiltävän rasvaisisssa näpeissä olevassa muovipullossa ei lue Swarfega, vaan Coop, Euroshopper, Rainbow, Pirkka ja mitaniitänyt oli. Nääs kato sen kerran kun arinalle eksyy oikein isommanpuoleinen kuolleen elukan takatukivarsi, ruikin sen kiiltäväksi, sanotaan vaikka vallan Poppamiehellä!


Liitteet:
L_overs.jpg
L_overs.jpg [ 62.89 KiB | Katsottu 871 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Että tällästä tänne kuuluu...
ViestiLähetetty: 16.11.2022 13:41 

Viestit: 1163
Juurikin eilen - kuinka ollakaan - tuli kansainvälisten polttopisteiden akseli ruuvatuksi kulkemaan myös Southwest Birkalandin kautta. Juurikin täällä kiinnitettiin kansainvälisesti hotspottien maiden teollisuustuotteita ottamaan vastaan kylmenevät, kohta Siperian hyytävän henkäyksen ja Atlantin lumi-infernojen kurittamat Väyläviraston tiet. Venäläiset kumit sai kaverikseen taiwanilaiset kapselit ja korealainen katuohjus puolalaiset zimowa oponat. Saa nähdä, kenellä suuntimat edelleen säilyy ja kenellä ei, päivän suurin kysymys maailmalla.

Millä me sitten ajetaan, jos ei oo muuta kuin ISKO:t eikä niitäkään liikene just tälle kaudelle enää ... ei nuita ennee suapi, ku eiouu hyvvee runkua, eijouu gummia mualimala piälle paistoo...


Liitteet:
PKapseli.jpg
PKapseli.jpg [ 48.83 KiB | Katsottu 577 kertaa ]
Ruskumit.jpg
Ruskumit.jpg [ 80.43 KiB | Katsottu 577 kertaa ]
Jaruzelskit.jpg
Jaruzelskit.jpg [ 67.77 KiB | Katsottu 577 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/6 [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: