2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Jouko
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 14.07.2009 20:24
Todella tyylikkään näköinen auto.
piippumies
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 14.07.2009 23:35
Viestit: 143
Mistähän tuo Panhardin puskuri on kopioitu..
kokemjne
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 00:07
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sitä voi vaan arvailla ,mutta miettikääpäs noita pyyhkijöitä siinä klasilla ?
Jouko
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 06:03
kokemjne kirjoitti:
sitä voi vaan arvailla ,mutta miettikääpäs noita pyyhkijöitä siinä klasilla ?
Ei parane pyyhkijöiden mennä yhtään yli tai on varret solmussa. Aika oudosti ovat laittaneet.
Ilmari
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 09:11
Viestit: 132
Tosi hieno ilmestys, tuskin Suomessa näitä on edes nähty. Pyyhkijäthän ovat niinkuin ennenvanhaan kuuluikin olla
Lemon
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 09:31
On kuin jonkun hyönteisen tuntosarvet
Palloidiootti
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 09:42
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
Hieno ja varmasti harvinainen, mutta tuolla rahalla saisi jo useamman kivan viiksilaitteen.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
2cvkimmo
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 10:00
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
Panhardin ja samalla myös 24:n tarina on loppuaikoinaan aika surkeaa kuultavaa. Citroën omisti Panhardista 25% jo 1955, Panhardin Ivryn tehtaita tarvittiin osittain myös 2CV-pakun valmistusta varten. Kuorma-autoissa yhteistyö oli vieläkin vahvempaa.
60-luvulle tultaessa 24:aa kehitettiin täysillä, C/CT oli Coupé, BA/BT oli 2-ovinen Berline. Valmiudet olivat myös 4-ovisen, Breakin ja Cabrion valmistamiseen, mutta tekemättä jäi. Inssit väsäsivät täysillä 4-pyttyistä bokseria korvaamaan jo vanhentuneen 850cc 2-pyttybokserin - taas Citroën kielsi lanseerauksen, koska Project C:tä varten viriteltiin 1130cc bokseria. Yllättäen 4-pyttyinen ilmestyi sitten 1970 - GS:ään ...
1965 Citroën sai täyden määräysvallan Panhardista ja lopulta tuotantokapasiteetteihin vedoten oli tehtävä lopullinen päätös minkälaista vaunua Panhardilla tehdään: 24:sta vai sitten 2CV-pakua ... Samoihin aikoihin Citroën valmisteli "Project F"-julkaisua, joka meni puihin Renault 16:n patenttien vuoksi. Project F on teknisesti Project C:n eli Citroën C60:n jälkeläinen. C60:n keula muistuttaa kovin pitkälle - Panhardia ...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Tulsku
Viestin otsikko: Re: Panhard
Lähetetty: 15.07.2009 12:42
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
Heh, tuo C60 näyttää Panhardin ja Ami 6:n risteytykseltä - mitä se varmaan aika pitkälti onkin.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.