Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

XU9M
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=21&t=15840
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.08.2013 15:38 ]
Viestin otsikko:  XU9M

heps. arvon pösönistit, löytyykö tai onko tietoo mistä löytys moottori XU9M , mielellään irrallaan . sais olla ehjä. ei ole tarvis oheislaitteille . kilometrejäkin saa olla takana ,kunhan kansi pahveineen olis ehjä. tommonen moottori löyty aikoinaan Peugeot 405 GLi malleista.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.08.2013 19:13 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

tai sitikka puolelta vois löytyä tyypillä DDZ

Kirjoittaja:  xmfani [ 28.08.2013 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Missä citikassa,bx zx mx ax vai missä kaikkiin löytyy
0400842497
Loimaa

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 28.08.2013 23:21 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Ainakin BX farkku 4WD:ssä moinen on ja joissakin 309:ssä. Yksipisteruiskutettu Solexin järjestelmä. Kokemon moisesta ja yksi kone on tallessa mutta "jos joskus tarttis", eli en uskalla vielä luopua. Lohko varmaan eroaa josko se on peräisin nelivedosta tai vajaavedosta..

Kirjoittaja:  laakeri [ 29.08.2013 19:55 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Kaapelimies kirjoitti:
Yksipisteruiskutettu Solexin järjestelmä.
Eli ihan normaalista 19-beksin ruiskumoottorista (esim. 19 TZI berline) puhuttaneen.

Kirjoittaja:  svc [ 29.08.2013 21:26 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Lainaa:
DDZ (XU9MZ) BX 19 TRI, 4x4 (89—) for Austria, Sweden and Switzerland
Bore × stroke: 83 × 88 mm
Compression ratio: 9.2 : 1
Maximum power: 120 hp at 6,000 rpm
Maximum torque: 158 Nm at 3,000 rpm

http://citroen.tramontana.co.hu/engines ... variations
http://www.sehlin.com/bildata/peugeot/

Kirjoittaja:  jasu [ 29.08.2013 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Mistäs se kiinnostus moottorin tyyppikilpeen nyt on tullut? Yleensähän Koke opastaa vaihtamaan vaan moottorin, ja olemaan metelöimättä siitä tyyppikilvestä... :roll:

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 29.08.2013 22:01 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

SVC:n tieto on oikein DDZ-koneelle (nelipisteruisku), se vaan ei ole sama kuin XU9M. ..muistais itsekin sen koodin, vaan on tuolla ulkona Juopon muovin alla se..

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 29.08.2013 22:04 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

Eikun joo taitaa se olla, tuo ilmoitettu teho ja moottorityyppi on vaan väärä, pitäisi olla 109 hv. Nelipisteruiskussa on se 120, tai 122.

Tässä yksi kattavan oloinen luettelo lisää, jossa ainakin tämä kyseinen moottori on oikein listattu.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 30.08.2013 14:20 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

joo , on samantekevää onko DDZ tai DKZ , kunhan molemmat ovat suunniteltu ykspisteruiskulle katillisena.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 30.08.2013 14:21 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

tarkotin tuota DFZ:taa

Kirjoittaja:  citroen for ever [ 31.08.2013 01:21 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

sehlin.com lista oli pikaisesti oikein, tuosta yhdistelälistasta jonka kaapeli linkitti puuttuu pugin 1,6 Gti sekä 205 että 309 ja lisäksi listalla ei ole visaa eikä beksin 1,6 Gti ja taramontanan listassa beksin 1,6 GTI:stä puuttuu myyntialue suomi

Kirjoittaja:  svc [ 31.08.2013 09:39 ]
Viestin otsikko:  Re: XU9M

citroen for ever kirjoitti:
taramontanan listassa beksin 1,6 GTI:stä puuttuu myyntialue suomi
Nuo myyntialueeet ovat itseasiassa 70-, 80- luvuilla voimassa olleita erilaisia pakokaasupäästövaatimusten voimassaoloalueita. Niissä oli pieniä maakohtaisia eroja, kun ei ollut vielä mitään yhtenäistä eurooppalaista vaatimustasoa. Suomessa oli tuohon aikaan vielä lievemmät vaatimukset, eli jos auto täytti esim Itävallan, Sveitsin tai Ruotsin vaatimukset, se kelpasi sellaisenaan myös Suomeen.

Vasta Euro1 päästötaso vuodelta -88 pisti useimmat Euroopan maat samalle viivalle. Suomessa tämä vaadittiin vasta 1.1.1992 alkaen, joskin autoveron 5000 mk "katalysaattorialennus" toi vähäpäästöiset autot myyntiin jo loppuvuodesta 1990.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/