Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

406 automatig gear fault: Luistoa(Kytkin/Jarrut)
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=21&t=17541
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jiipee62 [ 13.03.2014 01:56 ]
Viestin otsikko:  406 automatig gear fault: Luistoa(Kytkin/Jarrut)

Pöso 406 2.0 HDI -03 antaa laatikosta vikakoodin 02, Hetkellinen vika. Luistoa(Kytkin/Jarrut). Saattaa vaan piipata ja koodi löytyy tai sitten maantienopeuksissa lyö pakkokolmosen ja s + hiutale vilkkumaan. Tuo ei vissiin ole niiden venttiilien aiheuttamaa? Eli ehdotuksia mistä aiheutuu moinen ja onko korjattavissa halvalla/helpolla :? . Öljyt jo tilasin ja vaihtelen heti kun saksanmaalta saapuvat. Eilinen ostos, eli ei tietoa miten kauan vaivannut ja mitä on tehty.

Kirjoittaja:  Hessu [ 13.03.2014 08:33 ]
Viestin otsikko:  Re: 406 automatig gear fault: Luistoa(Kytkin/Jarrut)

Voi se olla solenoidivika. Jos linjapaineen säätö ei toimi, öljynpainetta ei välttämättä saada riittävästi että se jaksaisi puristaa kytkinpakkoja kunnolla. Leksialla näkisi mikä on linjapaineen pyynti ja mikä toteuma.

Kirjoittaja:  jiipee62 [ 13.03.2014 22:17 ]
Viestin otsikko:  Re: 406 automatig gear fault: Luistoa(Kytkin/Jarrut)

Ajelin tänään läppäri kiinni, ainakin näytti että pyynti ja toteutunut olisi linjassa. Kaappausohjelmana koitin camstudiota, lyhyt video tallentuu hienosti, pitempiä ei avaa? Vaikuttaisi että kylmä laatikko tekee tuota häiriölle menoa, lämpöisenä ei ainakaa tänne töihin ajellessa tänään päätynyt häiriöön, aamulla piippasi kerran ja väläytti valoja sekä tallensi tuon samaisen koodin, sitä ennen luisti ihan huolella ylämäkeen lähtiessä muttei vikaa... Ei ymmärtä. Koitetaan taas kotiin ajellessa jos saisi tallennettua vikatilanteen pösöplaneetan näytöltä. Pahus kun tuon öljymäärän tarkastuskin on tehty niin hankalaksi, vajaa öljymäärähän voisi moisen kai aiheuttaa.

Tutkitaan sano tohtori.

Kirjoittaja:  jiipee62 [ 14.03.2014 00:40 ]
Viestin otsikko:  Re: 406 automatig gear fault: Luistoa(Kytkin/Jarrut)

No nyt sain häiriölle menon videokaapattua, just ennen näyttäis olevan aikalailla luistoa, ylin on koneen kierrosluku ja toka, öö en muista missä järjestyksessä noi oli, momentinmuuntimen, laatikon ulostulon plus joku muu, painepyynti 5,7 ja oloarvo 5,75.
Kuva
Kierrokset pomppas ja painepyynti myös 21,0, oloarvo 11,25. Tässä kohtaa pakkokolmonen ja s plus hiutale vilkkumaan.
Kuva
Nuo kaappaukset on siis saman sekunnin sisällä. Vaikkei aski saavutakkaan tuota 21,0 bar painetta näyttäisi siltä että luistelee ennen häiriötä vaikka paineet halutussa. Itse veikkaisin palaneita öljyjä(toiveajattelua :roll: ), viallista paineanturia tai pilalle poltettua laatikkoa. Liian pieni öljymäärä kai näkyisi paineen laskuna, vai saisiko pumpattua ilmansekaista jolloin voisi olla sekin. Venttilivika kai näyttäisi erilaiselta? Ehdotuksia?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/