Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Panhard
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=21&t=1831
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 14.07.2009 17:44 ]
Viestin otsikko:  Panhard

Onko Suomessa yhtään Panhardin 24 C/CT-mallia (1964-1967)?

Ohessa linkki aika herkullisesta yksilöstä

http://www.leboncoin.fr/vi/53745288.htm?ca=7_s

edit: ohessa vielä etupääkuvat BT-versiosta (25 cm pidempi sedan). Mihinköhän nuo etuvalot kopioitiinkaan...? ;)

http://www.leboncoin.fr/vi/53122359.htm?ca=3_s

Kirjoittaja:  Jouko [ 14.07.2009 20:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Todella tyylikkään näköinen auto.

Kirjoittaja:  piippumies [ 14.07.2009 23:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Mistähän tuo Panhardin puskuri on kopioitu..

Kirjoittaja:  kokemjne [ 15.07.2009 00:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

:shock: sitä voi vaan arvailla ,mutta miettikääpäs noita pyyhkijöitä siinä klasilla ? :roll:

Kirjoittaja:  Jouko [ 15.07.2009 06:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

kokemjne kirjoitti:
:shock: sitä voi vaan arvailla ,mutta miettikääpäs noita pyyhkijöitä siinä klasilla ? :roll:

Ei parane pyyhkijöiden mennä yhtään yli tai on varret solmussa. Aika oudosti ovat laittaneet. :o

Kirjoittaja:  Ilmari [ 15.07.2009 09:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Tosi hieno ilmestys, tuskin Suomessa näitä on edes nähty. :roll:
Pyyhkijäthän ovat niinkuin ennenvanhaan kuuluikin olla :lol:

Kirjoittaja:  Lemon [ 15.07.2009 09:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

On kuin jonkun hyönteisen tuntosarvet :o

Kirjoittaja:  Palloidiootti [ 15.07.2009 09:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Hieno ja varmasti harvinainen, mutta tuolla rahalla saisi jo useamman kivan viiksilaitteen.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 15.07.2009 10:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Panhardin ja samalla myös 24:n tarina on loppuaikoinaan aika surkeaa kuultavaa. Citroën omisti Panhardista 25% jo 1955, Panhardin Ivryn tehtaita tarvittiin osittain myös 2CV-pakun valmistusta varten. Kuorma-autoissa yhteistyö oli vieläkin vahvempaa.

60-luvulle tultaessa 24:aa kehitettiin täysillä, C/CT oli Coupé, BA/BT oli 2-ovinen Berline. Valmiudet olivat myös 4-ovisen, Breakin ja Cabrion valmistamiseen, mutta tekemättä jäi. Inssit väsäsivät täysillä 4-pyttyistä bokseria korvaamaan jo vanhentuneen 850cc 2-pyttybokserin - taas Citroën kielsi lanseerauksen, koska Project C:tä varten viriteltiin 1130cc bokseria. Yllättäen 4-pyttyinen ilmestyi sitten 1970 - GS:ään ...

1965 Citroën sai täyden määräysvallan Panhardista ja lopulta tuotantokapasiteetteihin vedoten oli tehtävä lopullinen päätös minkälaista vaunua Panhardilla tehdään: 24:sta vai sitten 2CV-pakua ... Samoihin aikoihin Citroën valmisteli "Project F"-julkaisua, joka meni puihin Renault 16:n patenttien vuoksi. Project F on teknisesti Project C:n eli Citroën C60:n jälkeläinen. C60:n keula muistuttaa kovin pitkälle - Panhardia ...

Kirjoittaja:  Tulsku [ 15.07.2009 12:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Heh, tuo C60 näyttää Panhardin ja Ami 6:n risteytykseltä - mitä se varmaan aika pitkälti onkin. ;)

Kirjoittaja:  Oldis [ 15.07.2009 13:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Kukas sen tietää koska citroen kaivaa Panhard nimen naftaliinistä

Kirjoittaja:  Jouko [ 15.07.2009 14:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Panhard

Tulsku kirjoitti:
Heh, tuo C60 näyttää Panhardin ja Ami 6:n risteytykseltä - mitä se varmaan aika pitkälti onkin. ;)

Sitähän se on, varustettuna hydejousituksella.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/