Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Panhard http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=21&t=1831 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 14.07.2009 17:44 ] |
Viestin otsikko: | Panhard |
Onko Suomessa yhtään Panhardin 24 C/CT-mallia (1964-1967)? Ohessa linkki aika herkullisesta yksilöstä http://www.leboncoin.fr/vi/53745288.htm?ca=7_s edit: ohessa vielä etupääkuvat BT-versiosta (25 cm pidempi sedan). Mihinköhän nuo etuvalot kopioitiinkaan...? ![]() http://www.leboncoin.fr/vi/53122359.htm?ca=3_s |
Kirjoittaja: | Jouko [ 14.07.2009 20:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Todella tyylikkään näköinen auto. |
Kirjoittaja: | piippumies [ 14.07.2009 23:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Mistähän tuo Panhardin puskuri on kopioitu.. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 15.07.2009 00:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 15.07.2009 06:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
kokemjne kirjoitti: ![]() ![]() Ei parane pyyhkijöiden mennä yhtään yli tai on varret solmussa. Aika oudosti ovat laittaneet. ![]() |
Kirjoittaja: | Ilmari [ 15.07.2009 09:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Tosi hieno ilmestys, tuskin Suomessa näitä on edes nähty. ![]() Pyyhkijäthän ovat niinkuin ennenvanhaan kuuluikin olla ![]() |
Kirjoittaja: | Lemon [ 15.07.2009 09:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
On kuin jonkun hyönteisen tuntosarvet ![]() |
Kirjoittaja: | Palloidiootti [ 15.07.2009 09:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Hieno ja varmasti harvinainen, mutta tuolla rahalla saisi jo useamman kivan viiksilaitteen. |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 15.07.2009 10:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Panhardin ja samalla myös 24:n tarina on loppuaikoinaan aika surkeaa kuultavaa. Citroën omisti Panhardista 25% jo 1955, Panhardin Ivryn tehtaita tarvittiin osittain myös 2CV-pakun valmistusta varten. Kuorma-autoissa yhteistyö oli vieläkin vahvempaa. 60-luvulle tultaessa 24:aa kehitettiin täysillä, C/CT oli Coupé, BA/BT oli 2-ovinen Berline. Valmiudet olivat myös 4-ovisen, Breakin ja Cabrion valmistamiseen, mutta tekemättä jäi. Inssit väsäsivät täysillä 4-pyttyistä bokseria korvaamaan jo vanhentuneen 850cc 2-pyttybokserin - taas Citroën kielsi lanseerauksen, koska Project C:tä varten viriteltiin 1130cc bokseria. Yllättäen 4-pyttyinen ilmestyi sitten 1970 - GS:ään ... 1965 Citroën sai täyden määräysvallan Panhardista ja lopulta tuotantokapasiteetteihin vedoten oli tehtävä lopullinen päätös minkälaista vaunua Panhardilla tehdään: 24:sta vai sitten 2CV-pakua ... Samoihin aikoihin Citroën valmisteli "Project F"-julkaisua, joka meni puihin Renault 16:n patenttien vuoksi. Project F on teknisesti Project C:n eli Citroën C60:n jälkeläinen. C60:n keula muistuttaa kovin pitkälle - Panhardia ... |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 15.07.2009 12:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Heh, tuo C60 näyttää Panhardin ja Ami 6:n risteytykseltä - mitä se varmaan aika pitkälti onkin. ![]() |
Kirjoittaja: | Oldis [ 15.07.2009 13:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Kukas sen tietää koska citroen kaivaa Panhard nimen naftaliinistä |
Kirjoittaja: | Jouko [ 15.07.2009 14:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Panhard |
Tulsku kirjoitti: Heh, tuo C60 näyttää Panhardin ja Ami 6:n risteytykseltä - mitä se varmaan aika pitkälti onkin. ![]() Sitähän se on, varustettuna hydejousituksella. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |