Ihmetyksen aiheena 407 EW12 moottorilla.
Onko kellään kokemusta rikkinäisestä MAP-anturista? Tässä meidän uusimmassa kokelaassa oli MAP anturi rikki näyttäen normaali-ilmanpainetta ja sen takia meinasi tulla jo hermojen kiristymistä

Oireili suhteellisen normaalistikin, mutta aika erikoisestikin. Eli pieniltä kierroksilta kaasuun vastaavuus hidasta, ei haitannut automaatin kanssa erityisesti. Mutta sitten kun antoi enemmän kierroksia ja pumppaili kaasua niin kone sammui eikä millään käymään. Vikakoodeja löytyi kaikista antureista viitaten oikosulkuun maihin tai jännitteeseen ilman mitään logiikkaa. Eli olin ihan varma että vika on johtosarjassa mutta pienen mittaussession aikana ei mitään kummallista toimintaa vaikka vian sai päälle.
Onneksi aloin pohtia tuota hidasta kaasuun vastaamista ja tutkin MAP-anturin toiminnan testerillä. Vian todettuani suoraan C5:n konepellin alle hakemaan toimiva anturi, kaasuun vastaavuus oikein hyvä, eikä pienintäkään ongelmaa missään tilanteessa...
Toimiiko kaikki EW-moottorit, joissa sähköinen kaasuläppä, vastaavalla tavalla?
Sähkösäätöiset penkitkin tässä on mutta ei kuitenkaan kai muistia? Ohjekirjan mukaan napit pitäisi olla ovenkahvan pielessä? Onko muistipenkit erilaiset vai saisiko nämä muutettua muistillisiksi nappien lisäämisellä (en kylläkään usko)?