Eli potilas on vuoden 2000 HDI tila-auto, automaatti-ilmastoinnilla. Vaikka laittaa lämpötilapyynnin täpölle ja puhalluksen jaloille ja keskelle, saa ajaa parikymmentä kilometriä ennen kun kopissa alkaa tarkenemaan näin yli 10 asteen pakkasilla. Tätä ennen on Binar 5kW lämmitin lämmittänyt koneen n. 70 asteiseksi, josta neula tippuu heti ajoon lähdettyä hieman alemmmas vaikka lämmittimen jättäisi päällekkin. Lämmitin siirtyy puoliteholle 75 asteen kohdalla, jonne lämpö nousee tuon 20 km matkalla. Termari on ehjä, syylärin letku pysyy kylmänä ja keulan säleikkö on kokonaan tukittu Armacellin eristeillä. Olisiko pohjamuovista mitään apua vai onko hidas lämpeneminen todettava vaan ominaisuudeksi? Mikäli autolla ajaa pitempään, silloin kyllä tarkenee pakkasellakin koneen lämmön noustua 85 asteen kieppeille. Onko tuossa automaatti-ilmastoinnissa mitään kalibrointimahdollisuutta näppäinyhdistelmällä?
|