Hienoa et joku on jaksanut vääntään moisen klassikon hyvään kuntoon. Harmi että motivaatio loppunut. Toivottavasti arvostus alkaa kasvamaan aihioiden kadotessa Kuusakosken sulattamoon ja moottorit jokkikseen...
Itsellä tallessa tuo suunnilleen ensimmäinen oma "kunnon" auto, eli Mimmi kanssa. Onneksi itsellä on talli, missä säilyttää tuota, muuten täysin orkkikseksi tehty kaikki, jarrut, alusta päivitetty, lisäksi remmiahdin eksynyt kylkeen. Viimeksi katsastettu melkein 10-vuotta sitten, yhteistä eloa yli 20-vuotta kuitenkin. Puuhakilvillä ajeltu tarvittavat "nautinnot". Kaikki vakio osat tallella, että voi tarvittaessa kohta laittaa museorekkariin.
Itse en ainakaan ihan helpolla tule tästä ruosteettomasta ja täysin vuosien varrella uusiksi rakennetusta helmestä luopumaan. Yli maalaus täytyy kohta tehdä, muuten koko auto on kuin suoraan tehtaan hihnalta.
Mahtuu perhe kyytiin ja kulkuja löytyy...

Kiva aina välillä ajella, vaikka perheessä onkin mikroautomainen Xsara VTS, nyttemmin emännän kulkineena toimiva, itsellä täysin vastakohta noille, eli 4-veto Dacia Duster pikku bensaturbolla mökkikulkineena.
Eli pidä tallessa, jos pystyt hilloamaan jonnekin suojaan. Veikkaan et joku joskus maksa hyvin, tai sitten voi elvistellä mallilla miiteissä...
