Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Pösö 307 tyyppiviat http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=21&t=29551 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.09.2019 08:58 ] |
Viestin otsikko: | Pösö 307 tyyppiviat |
Onko 307:n lämmityslaite sukua C5 II / 407:lle? Onko niissä siis läppävikoja? Onko eroa vanhan ja faceliftin välillä? Onko noissa jotain muuta erikoista joka pitäisi huomioida? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.09.2019 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
No sellainen tuli nyt sitten daamille löydettyä. Facelifti ja paikalle saavuttuna positiivisena yllätyksenä 7-paikkainen lasikatolla ![]() Lisäpenkit puuttuu, kuulemma myös 7-paikkaisen normaalit takasivupenkit sopii... |
Kirjoittaja: | SamiT [ 21.09.2019 20:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Lämmityslaitteen tyyppivikana näissä on etuvastus, ensin häviää kakkosnopeus ja sitten muitakin. Monesti vastus kuitenkin ehjä ja auton johtosarjan puolisen liittimen sisään muodostuu hapettumaa jonka voi raapia pois ja nopeudet taas löytyy. Monesti toki etuvastuskin rikki ja joskus on sulanut liittimiäkin. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 21.09.2019 23:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Eipä noissa sen kummempia juttuja ole, perus PSA-auto. Sinänsä hyvä auto tee-se-itse miehelle, koska keskimäärin kaikki remontit on helppoja ja halpoja. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 22.09.2019 11:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Eli Wagon-mallia lähdettiin katsomaan mutta olikin sitten SW. No, se on tietysti hyvä. Vaikka SW:t on rekisteröity 7:lle niin niitä lisäpenkkejä ei auton mukana tullut ilman lisähintaa. Meillä laitettiin joskus penkit keskirivistä taakse niin muksut ei ylettyneet potkimaan kuskin selkänojaa ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 22.09.2019 13:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
SW on siis aina 7-paikkainen ja normi 307 kaksiosaisella takapenkillä? Hyvä tietää, kiitos. Tulikin ihmeteltyä että miksi takapenkeissä on vyön lukot ovienkin puolella. Ilmeisesti erillisiä takalisäpenkkejä ei ole olemassakaan ja kaikissa 5-paikkaisissa SW:ssä on nuo ylimääräiset lukot? Oli tosiaan juuri tullut liikkeeseen, eivät olleet ehtineet siivoamaankaan vielä joten ei tainnut olla siellä tiedossakaan tuo 7-paikkaisuus. Hyvän oloinen auto tuo kyllä on, lisäkorkeus tekee heti perusfarkkua tilavamman tuntuiseksi. Vaihtoehtona oli C5 II mutta kaikissa tuntui olevan läppävaivaa ja se on vika, johon jo kauan sitten olen päättänyt olla sekaantumatta. Tällä kertaa oli vaihteeksi muutenkin haussa heti toimiva peli toisin kuin yleensä ![]() Sinänsä sääli ettei C4:stä ollut farmaria aikanaan. Tuo 307 on kyllä paljon kivirekinelkkua miellyttävämpi ajaa... |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 08.12.2019 19:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Suzuki myyty ja otsikkoon viitaten haluaisin tietää onko 1.6 diesel vikaisempi kuin 1.6 bensa? Sovitaan kilometreiksi vaikka 250 tkm. Vuodessa tulisi kilsoja ehkä 10tkm, joten polttoaine+vero on aika lähellä toisiaan molemmilla versioilla. PSA:n tu5 oli ainakin toimivan tuntuinen peli, mutta tästä uudemmasta ei ole mitään kokemusta. Jos se on lähelläkään kestossa tu5:sta, niin tod.näk. vähemmän kalliita remontteja tiedossa kuin dieselissä. Lisäksi lämpenisi nopeammin. Että että, kyselenköhän tässä ihan turhaan ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 08.12.2019 20:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Molempia huolettomasti omistaneena mutta muiden kokemuksiin pohjaavana "luotettava moottori" - listauksessa nuo on kyllä ihan eri ääripäissä ![]() VTi taitaa sitten olla vasta 308:ssa? Se onkin asia erikseen... |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 08.12.2019 20:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Nyyyytpä olin väärässä. Jos 1.6-bensasta puhutaan, niin TU:n jälkeen mentiinkin siis THP-/VTi-osastolle. Luulin että tuossa välissä oli joku, kun kerran hevosvoimat ei täsmää esim. Xsarassa olevan 1.6:n kanssa. No, olivat vain trimmanneet vanhasta kunnon myllystä enemmän tehoja. Pikaisen wikittämisen lopputuloksena kyseessä ilmeisesti 8-venttiilinen mylly edelleen 307:ssa. Noita TU-koneisia pelejä mulla on ollut useita ja hienosti ovat toimineet. |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 08.12.2019 20:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Nyt ei ole viasta kyse, mutta kysytään kuitenkin. Saako näihin jälkiasennettuna kuin kätevästi vakionopeudensäädintä? Otetaan esimerkiksi vaikka faceliftattu 307 bensakoneella. |
Kirjoittaja: | sulo [ 08.12.2019 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Kiinasta kympillä kapula tai hajottamolta ja pp:llä pariin kohtaan täppä, siinä se. |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 08.12.2019 21:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Näissäkö on kaikissa liittimet valmiina? Muistelisin, että Evasioniin olisi ollut isompi savotta vakkarin laitto. Laittamatta jäi. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 08.12.2019 21:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Pistin '06 faceliftiin, 1.6 bensa, limitterillisen viiksen kakkoskoppaisesta femmasta. Liitin oli mutta muoveissa ei koloa. Diagboxilla piti ohjelmoida käyttöön, tiedot tulee mittariston matkamittaron näytölle. Limitteriä ei saanut ohjelmoitua koska ko. aurossa ei ollut "kickdown" - kytkimellä olevaa kaasupoljinta. Sen tuntee pienenä naksahduksena kun painaa polkimen pohjaan. |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 08.12.2019 22:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Ok, kiitos Teuski tiedosta. |
Kirjoittaja: | Pasi A S [ 22.12.2020 15:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
307 1.6 -03, sisälämppärin puhallinmoottorin vaihto, onkohan isosti purettava kojelautaa? Toinen riesa on avaimen tunnistuksessa, ei starttaa aina ja ei mene keskuskukkoon avaimella, patteri on uusittu. |
Kirjoittaja: | jukkanen [ 29.12.2020 11:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Pösö 307 tyyppiviat |
Jos nyt muistan oikein, muinaisessa omassa 02:sessa, jossa oli manuaali-ilmastointi, kojelautaa ei juurikaan tarvinnut purkaa, mutta rattiakselin joutui "katkaisemaan", eli pultin tms. irroittamaan että putken sai pois vaihdon tieltä. Vähän ahdas homma mutta onnistui muistaakseni kuskin puolelta. Johtosarjan liittimen korjaus taasen onnistui apukuskin puolelta, oli liitinsökötys päässyt kuumenemaan ja tein vain uudet abikoliitokset korvikkeeksi. Huolellisesti tehtynä ei tuottanut enää ongelmia sen muutaman vuoden aikana mitä auto oli sen jälkeen käytössä. Tähän käsiksi pääsemiseen piti ainakin hansikaslokero ottaa pois tieltä. Vakkariviiksen tilasin jostain kaukaa, eikä kyseiseen yksilöön (SW 2.0 HDi) tarvinnut lisätä mitään muuta, vain vuolla puukolla ratinsuojuskoteloon paikka, tökätä odottamassa ollut liitin paikalleen ja laittaa pp:llä toimintaan. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |