Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 29.12.2021 19:12 

Viestit: 138
Ei pyöri puhallin. Toimi Lahteen päin, mut ei Kouvolaan päin. Onko syy Kouvolassa?

- Sulakkeet ehjät, katkaisija purettiin / putsattiin / mitattiin ja se toimii.
- Puhallin toimii suoralla sähköllä.
- Johdon keskimmäiseen tulee katkaisijan mukaan vaihtuva (ohjaus)virta ~4V max, paksuun punaiseen ei tuu koskaan mitään.

Mitä seuraavaks? Ei oo kytkentäkaavaa tms…

Kiitos!

Nep


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 29.12.2021 21:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ilmastointi vai ei? Portaaton säätö vai naksut 1-4?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 29.12.2021 21:35 

Viestit: 138
Ainii, sori.

Ei ilmastointia ja ”portaaton” liukukytkin.

Mitä on kytkimen ja puhaltimen välissä? Onks siellä joku rele tms jossain ja missä se / ne sijaitsee? Kuskin jaloista löyty jotain… mihis puhaltimen asiat maadottuu?

Näissä taitaa olla samasta hammastikusta tehty johdot ku saman aikakauden Xantiassa? Ja miksipä ei! Näkyy olevan jonki verran putki-Apikoja siellä ja tuossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 29.12.2021 21:57 

Viestit: 138
Nii ja siis 2001, 2,0 bensa, manuaali


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 30.12.2021 00:31 

Viestit: 138
Itse itselleni vastaten…

On rele. Kuskin vasemman polven edessä on puhaltimen rele. Se ja sen kanta on palanu ja tarvii vähän herkistelyä. ;)

Jos ei sillä tokene ni sit



koitan jotain muuta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 02.01.2022 09:38 

Viestit: 1242
Mun mielestäni puhaltimen ilmavirrassa jossain siellä kotelossa on nopeussäädinpalikka. Se on samaa sukua, kuin akkuporakoneen liipaisimessa, vastuksella (tai hakkurilla) ajetaan tyristoriin jännitettä. Vein kaverille irrotetun PSA-auton puhaltimen ja siinä räpylöissäni pyöritellessäni havaitsin palikan. Siihen tulisi 5 johtoa; puhaltimen +ja -, säätimen + ja - sekä signaali kojelaudan potikasta (säätövipu). Tämän neuvon paikkansa pitävyys on ... noin ...no, sanotaan 65%.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 02.01.2022 21:18 

Viestit: 138
Ainii! Tietenki unohdin päivityksen. Tämä tuli siis kuntoon releen ja relekannan vaihdolla!

Puhallin tosin pyörii hiljakseen vaikka kytkin on nollassa. Liekkö vika vai ominaisuus. Voihan olla et virtakytkimen kontaktijutska tuli takas paikoilleen väärinpäin. Ei se mua haittaa…


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 806 lämppäri kaputt
ViestiLähetetty: 18.01.2022 17:18 

Viestit: 1242
NEPPI ON ÄIJÄ!



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: