Moottorin vaihdossa on aina ongelmia. Mutta mitäs tästä voi tulla?
Ostin jakohihnansa katkaiseen/tai pompahtaneen 2006 vuosimalllin kolmelitraisen 607, en ole siihen vielä yhtään tutustunut. Mutta luulisin että jakohihna kun pomppii tai menee poikki niin venttiiliremonttiin on varauduttava. Tässä autossa semmoinen on lienee hyvin kallista hupia. Hihna on katkennut/pompahtanut, mutta vaihtomoottorina miulla olisi vanhemman -01 laatikkovikaisen pököttimeni moottori. Uudempi XFV moottori olisi siis vaihdettava vanhempi koppaisen XFX moottoriin. Näissähän on erilaiset vaihdelaatikotkin mutta moottorissakin on jotain päivitystä tapahtunut, miten lie sähköjen laita?.
Osaako joku kertoa mihin on varauduttava?
Niinhän mie uskosin ja toivon että menee kuin strömsöössä eli letkut ja sähköjohdot irti, muutama pultti ja mutteri irti ja kone kainaloon ja uusvanha moottori paikalleen, käyntiin ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

Näin uuden karheisiin autoihin en ole ennen moottoreita vaihtanutkaan.