Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: OSTETTU C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 04.12.2017 11:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Tarttisin mukavan auton jolla voipi satunnaisesti vetää hevoskärryä ja josku käydä jakamassa sanomalehtiä. Hinnan pitäsi olla alle kolme tuhatta euroa.
Pari C5:ta kerkesi mennä ku ei ollu tarpeeksi rahaa. Orpo lähettää sitä kuitenkin kohta lisää.

C5 II, diesel, automaatti ois mieluisin vaihtoehto. Muitakin voisi harkita, poislukien robottivaihteiset. Vetokoukku tarttis olla ja kykyä min 1500 kg

Raahessa asustelen, mutta voin käydä muuallakin.

nolla neljäsataa 582 922


Viimeksi muokannut pieniapina päivämäärä 12.12.2017 17:39, muokattu yhteensä 1 kerran


C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 04.12.2017 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 142
Paikkakunta: Oulu
Automaatilla saa vetää vain 1300kg



Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 04.12.2017 17:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1614
Paikkakunta: Päijät-Häme
Mun kakkoskoppasessa dieseliautomaatissa on kyllä vetopainona otteessa 1700kg, että äläs yleistä :lol: .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 04.12.2017 18:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 142
Paikkakunta: Oulu
No hitto! Miten tuon saa muutettua 1300-> 1700kg ? Eihän tässä sitten tarvikaan V70 Volvoa ostaa ;)



Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 04.12.2017 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2539
Paikkakunta: Jyväskylä

Profiili WWW
Olisko syynä AL4 vs. AM6..?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 142
Paikkakunta: Oulu
AL4:stahan ei enää kakkoskoppaisissa ole kuin bensamalleissa, mutta ZF:n nelivaihteista kyllä. Eli onko 2,2HDi:n ja ZF4 vetopaino sitten suurempi kuin AM6-vaihteisen?

Ja onhan noita sitten muutama tuplaturbokin vissiin Suomessa?

Mikäs auto Kaapelimiehellä on?



Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Nettiauton ilmoituksissa vetopainot vaihtelee kovasti. Olen katsellut 2-koppasta 2l dieseliä ja yleensä niissä on 1500, joskus 1600 ja jopa 1700 kg. Hujasen autossa oli 1300 kg ja toisessa ihan samanlaisessa vehkeessä 1500 kg.

Itse olen käsittänyt noissa 2-kopan 2l dieseleissä kaikissa olevan saman laatikon.

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9182942 1400kg
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9254951 1700kg
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/8878859 1300kg
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9262566 1600kg



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Onko kaikki C4 picasso automaatit "robottivaihteisia" vai onko niitä myös momentinmuuntimella?



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1614
Paikkakunta: Päijät-Häme
Japa kirjoitti:
Mikäs auto Kaapelimiehellä on?

Tommonen mitä on muutama Suomessa ;) .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4039
Paikkakunta: Eteläkärki
pieniapina kirjoitti:
Nettiauton ilmoituksissa vetopainot vaihtelee kovasti. Olen katsellut 2-koppasta 2l dieseliä ja yleensä niissä on 1500, joskus 1600 ja jopa 1700 kg. Hujasen autossa oli 1300 kg ja toisessa ihan samanlaisessa vehkeessä 1500 kg.

Itse olen käsittänyt noissa 2-kopan 2l dieseleissä kaikissa olevan saman laatikon.
Kakkoskorisessa 100 kW hodarissa automaatti on aina Aisinin AM6.

Valmistajan sallimat vetomassat eivät sitten olekaan ihan yksinkertainen juttu

Jarrullisen kärryn vetomassaksi tarjotaan ohjekirjassa eri massoja mäen jyrkkyydestä riippuen. Esim minun autolla (2.0 HDi 100 kW automaatti) saa ohjekirjan mukaan vetää 8 % mäessä 1 200 kg, 10 % mäessä 1 150 kg ja 12 % mäessä 1 100 kg jarrullista. 1 400 kg saa vetää, kunhan yhdistelmämassa ei ylitä 3 140 kg.

Rekisteriotteeseen on merkitty jarrulliselle perävaunulle 1 400 kg.

Auton omamassa on 1 629 kg ja sallittu kokonaismassa 2 040 kg, joten kantavuus on 411 kg. Jos siis auto on kuormattu täyteen, saa vaunu painaa enintään 1 100 kg. Tämän ylittävältä osalta pitää alkaa keventää auton kuormaa. Eli jos vaunu painaa 1 400 kg, jää auton sallituksi kuormaksi enää 111 kg.

Nämä ovat siis PSA:n sallimat rakenteeliset rajat. Oikeastihan näitä ei poliisi ala tien päällä mittailemaan ellei kuorma näytä aivan älyttömältä. (Ja kuskihan tietää aina auton valmistajaa paremmin, mitä auto kestää... :lol: )

Manuaalivaihteiselle 100 kW HDi:lle valmistaja sallii 1 900 kg jarrullisen vaunun ja yhdistelmämassaksi 3 518 kg.

Kuvat ohjekirjan sivuista:
Berline ja Break
Kannattaa lukea ajatuksella myös ne oikean reunan viitteet.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -08, C5 2.0 16V -06, Xsara Break 1.6 16V -03.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 23:23 

Viestit: 592
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
pieniapina kirjoitti:
Onko kaikki C4 picasso automaatit "robottivaihteisia" vai onko niitä myös momentinmuuntimella?


on,ainakin itsellä oikealla automaagilla ja 2.0hdi vai onko se nyt bluehdi koneella,vetopaino ilmoitettu 1600kg


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 23:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
svc kirjoitti:
...
Nämä ovat siis PSA:n sallimat rakenteeliset rajat. Oikeastihan näitä ei poliisi ala tien päällä mittailemaan ellei kuorma näytä aivan älyttömältä. (Ja kuskihan tietää aina auton valmistajaa paremmin, mitä auto kestää... :lol: )
...


Kiitos informaatiopläjäyksestä!

Avopuolison mielestä on tärkeää noudattaa rekisteriotteen merkintöjä - siksi tuo 1500kg toive. Kärry (800kg) ja yks hevonen(550kg)/kaks ponia(a350kg) menis tuohon lukemaan.
Itse olen hieman suurpiirteisempi. Meillä on tasaista ja vetomatkat kohtuullisen lyhyitä. Ja mun autoa käytettäisiin vain hätätilanteessa.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 05.12.2017 23:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4039
Paikkakunta: Eteläkärki
Tuo 1 500 kg vaatimus karsii kyllä automaatti-hodarin pois vaihtoehdoista.
Manuaalivaihteisella päästäänkin sitten jo BE-kortin (tai B/96-kortin) vaativiin lukemiin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -08, C5 2.0 16V -06, Xsara Break 1.6 16V -03.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 15:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Hujane kirjoitti:
pieniapina kirjoitti:
Onko kaikki C4 picasso automaatit "robottivaihteisia" vai onko niitä myös momentinmuuntimella?


on,ainakin itsellä oikealla automaagilla ja 2.0hdi vai onko se nyt bluehdi koneella,vetopaino ilmoitettu 1600kg


Voiko tuon jotenkin nähdä päällepäin kumpi laatikko on kyseessä? Nettiauton ilmoituksissa ei aina ole mainittu tuota bmp -vaihteistoa.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4039
Paikkakunta: Eteläkärki
Pikaisella selauksella löytyy nämä automaattivaihtoehdot:
C4 Picasso
2006: 1,6 HDi ja 2,0 HDi = MCP-vaihteisto. (Eli 6-vaihteinen BMP, Boite de vitesses Manuelle Pilotée)
2007: 1,6 HDi ja 2,0 HDi (RHJ) = MCP, 2,0 HDi (RHR) = AM6C
2008: 1,6 HDi ja 2,0 HDi (RHR) = MCP

Tuota uudemmista en löytänyt tietoja, mutta veikkaan, että päästövaatimuksilla olisi jotain tekemestä BMP:n eduksi.
RHJ ja RHR ovat molemmat 100 kW DW10BTED4 moottorin eri versioita. Aihe vaatii selvästi lisätutkimusta.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -08, C5 2.0 16V -06, Xsara Break 1.6 16V -03.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4039
Paikkakunta: Eteläkärki
Näköjään RHJ-moottorilla maksimvääntö on 270 Nm ja RHR 320 Nm. Olisikohan tuo AM6 ollut väliaikaisratkaisu kunnes MCP-vaihteisto saatiin vahvistettua RHR-moottorille?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -08, C5 2.0 16V -06, Xsara Break 1.6 16V -03.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4976
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
pieniapina kirjoitti:
Voiko tuon jotenkin nähdä päällepäin kumpi laatikko on kyseessä? Nettiauton ilmoituksissa ei aina ole mainittu tuota bmp -vaihteistoa.

Vaihteenvalitsimesta erottaa, automaatissa PRND ja BMPssä RNAM.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 I 2.2 HDi break AT '03|C5 I 1.8 16V break '03|Xsara II 1.6 16V break '00|Xsara 1.6i '99|Renault Safrane 2.5 '96=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 22:33 

Viestit: 592
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Ja tuossa mun automaagissa taitaa lukea PRNDM (C4GP vm 2014)

Edit: ja on kuin robotissakin läpykät ratin takana mistä voi vaihteita vaihdella...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 06.12.2017 23:24 

Viestit: 513
Kaapelimies kirjoitti:
Mun kakkoskoppasessa dieseliautomaatissa on kyllä vetopainona otteessa 1700kg, että äläs yleistä :lol: .

Meilläpä taasen 2,0HDI AM6 136hp oli 1600kg? Ihan niinkuin ostomaassakin (ruotsi).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 07.12.2017 12:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Melko mystisiä vehkeitä - sekä automaatit, että tuo Trafin Nettiautolle dataa jakeleva systeemi.
Soittelin 2 -koppasen myyjälle ja vetomassa tosiaan putos 1700->1300 kg kun kurkkasi rekisteriotteeseen.
C4 Grand Picassossa taas vetomassa oli 1500kg vaikka sama(?) laatikko ja C5 III 1560 kg.

Luovun tuosta automaattitoiveesta, C5 II manuaalejakin saa tarjota - diesel ja vetokyky min 1500 kg.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 07.12.2017 19:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6600
Paikkakunta: Taipalsaari
pieniapina kirjoitti:
Luovun tuosta automaattitoiveesta, C5 II manuaalejakin saa tarjota - diesel ja vetokyky min 1500 kg.
Jos ihan oikeasti haluaa 1500 kg kärryä vetää, niin saa olla kyllä melkoisen painava vetoauto tai sellainen malli, josta eivät ole takavetoakselit unohtuneet tehtaalle. Koneessakin saa olla potkua jonkin verran, etenkin jos ilman momentinmuunninta meinaa lähteä liikkeelle. Toki jos vain kuivalla asfaltilla vetää aina ja liikkeellelähdöt aina tasamaalta tai alamäestä, niin pärjäähän sitten millä vaan. Sinänsä robottivaihteistot tuntuvat hieman oudolta idealta, kun juuri sitä momentinmuunninta kaipaisi usein, mutta ei se vaihdekepin heiluttelu ahdista... laittaisivat ennemmin niitä muuntimia manuaalin jatkoksi siis, jos jotain pitää perinteisestä automaatista jättää pois.

Itsellä kun usein on ollut Adolfin koston perässä 1500-1600 kg kärry, niin täytyy sanoa ettei pieni kone manuaalin kanssa ole todellakaan kovin optimaalinen ratkaisu (bensa 1.8T 120 kW). Ylämäkeen liikkeelle lähtiessä saa olla melkoisen tarkkana, ettei sammu kun turbo ei kuitenkaan ole heti pelissä. Ehkä auttaisi siltä osin hieman jos jaksaisi sutia, mutta ei noilla tehoilla. Tosin kerran moisella kuormalla hieman sutaisi sateen jälkeen nurmikkoista mäkeä ylös lähtiessä. Momentinmuuntimen kanssa homma helpottuisi kummasti. Toisaalta kyllä noin tehottomassa on mkärryn kanssa voimanpuutetta maantielläkin.



0,5*XM Break Y4 | Audi A4 Avant B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 07.12.2017 20:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
laakeri kirjoitti:
pieniapina kirjoitti:
...Jos ihan oikeasti haluaa 1500 kg kärryä vetää, niin saa olla kyllä melkoisen painava vetoauto tai sellainen malli, josta eivät ole takavetoakselit unohtuneet tehtaalle...


Joo, kyllä tuo ajelu vaati joskus suunnittelua. Täälläpäin on onneksi tasaista. Edellinen perheen vetoauto oli Opel Omega ilman tasauspyörästön lukkoa. Silläkin pärjättiin. Nykyisin vaimo vetelee Mitsun Outlanderilla, 2l diesel. Vaikka tuossa ei ole alennusvaihdetta ja ykkönen on mielestäni välitetty turhan pitkäksi, niin se on käypä peli näillä lakeuksilla. Yleensä pysähtymispaikat on tasamaalla, mutta kerran jouduin ahtaan tallin pihalla peruuttamaan loivaan vastamäkeen (kärryn jarrut laittoi kätevästi vastaan). Olin ihan varma, että kytkin on sen peruutuksen jälkeen entinen. Matka on kuitenkin jatkunut.

Mun autolla vetoja tulisi todella harvoin. Joskus jos vaimo on omallaan reissussa, niin tarttis tytöt viedä maneesille. Vetotarvetta vähentää sekin, ettei vaimo suostu ajamaan mun vanhoilla ranskalaisilla. Epäilee niiden luotettavuutta. Kummallista, enhän ole viimeisen vuoden aikana kuin kolmesti joutunut ajamaan ilman jousitusnesteitä kotiin.

Oikeestaan tuo alhainen 1300kg raja voisi olla hyväksikin. Eivätpähän ahnehtisi minua kuskiksi reissuillensa, mutta hätätapauksessa voisin yhden hevosen vetää.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 08.12.2017 08:50 

Viestit: 592
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9297573

hopi,hopi,ostohousut jalkaan ja siitähän sitte...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 08.12.2017 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Hujane kirjoitti:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9297573

hopi,hopi,ostohousut jalkaan ja siitähän sitte...


Hyvän värinen, mutta: "Myydään kunnostettavaksi "
Tätä oon katsellu ja vähän soitellutkin: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9278941 . Myyjäliike valikoiman perusteella ranskisorientoitunut . Noilla on momentinmuuntimella varustettu Grand Picassokin. Siihen ei kyllä investointikyky riitä.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: OSTETTU C5 II, diesel, automaatti tai vastaava
ViestiLähetetty: 12.12.2017 17:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 72
Paikkakunta: Raahe
Kiitos kaikille ostohommissa auttaneille ja autoja tarjonneille.

Hommassa kävi silleen, että hain Seinäjoelta C4 Grand Picasson, automaatti diisselin. Myyjälle kehuja.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: