puuhapete kirjoitti:
Joopajoo, rouvan Xsaraan vaihdetiin rempattu taka-akseli ja laitteen pers on nyt niin korkealla että vanhat Kerava-kollitkin ovat kateellisia.
Tiedän periaatteessa miten tuo tehdään, mutta kaipaisin silti jeesiä asian toteuttamiseen.
Laite asuu Järvenpäässä, voidaan ajella järkevän matkan päähän tuota tiputtamaan, tai voidaan tehdä remppaa myös tässä omalla pihalla.
Apuja?
Onko rouvan Xsara berline vai farkku? Jos berlineen vaihtaa farkun taka-akselin paksummilla jousisauvoilla niin perä nousee kyllä.
Tässä Juutuubin videossa on Pösön vastaava perä onnistuttu alentamaan Keravan-kollien madallussarjan tasolle, olisko tästä apuja itsenäisesti suorittaa ko operaatio? Luulis vastarempatusta akselista sauvat irtoavan vielä suht pienellä lekalla.
https://www.youtube.com/watch?v=x9q7ygph70oPasi-75 kirjoitti:
Moi, apuja minulla ei ole tähän neuvoa, mutta huomasin ketjuavauksesi. Minulla tehtiin Xsara farkkuun sama homma pari vuotta sitten, eli akselin vaihto, ja perä jäi korkealle. Tuliko sinulla siitä hommasta mitään seurauksia pakoputkelle? Minulla pakoputki kolahtelee kaasuttaessa pohjassa olevaan peltiin takaänkkärin kohdalta. En ole varma mistä johtuu, olisiko llut tekemistä tuon perän nousun kanssa vai ihanko vain tarvikeputkesta itsestään johtuvaa. Kolina alkoi samoihin aikoihin kun tuo akseli vaihdettiin.
Akselinvaihdolla ei itsellään ole vaikutusta pakoputken kolinaan, mutta jos pakoputki asennetaan paikoilleen hiukan eri asennossa kuin aiemmin, niin silloin voi se alkaa kolisemaan. Ja jos kannatinkumeista joku on katkennut niin silloin kyllä kolisee..