Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 16.07.2009 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Olis tuon voinut vähän aikaisemminkin tehdä, vaan kun on aina ollut olevinaan jotain tärkeämpää.

http://www.rmattila.com/images/remontit/bx_takakynkan_laakerointi/



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 17.07.2009 07:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Kiitoksia loistavasta kertomuksesta ja hyvistä kuvista. :) Itsellä olisi sama operaatio tiedossa Xsaraan, ja jos siinä on yhtään samanlainen rakenne, niin vähän jänskättää jo nyt, että miten saan nuo ulkokoolit irti kynkästä... Noh, ei pidä antaa sen masentaa (vielä). 8-)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 17.07.2009 11:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Tulsku kirjoitti:
vähän jänskättää jo nyt, että miten saan nuo ulkokoolit irti kynkästä...

Minä sain kyllä BX:n kynkistä ihan lyömällä. On siellä pieni kynnys kuitenkin mutta se muovitörttelö on tiellä. Poishan se lähti ihan helposti kun hieman antoi lämpöä että se pehmeni.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 17.07.2009 12:20 

Viestit: 66
Lainaa:
Itsellä olisi sama operaatio tiedossa Xsaraan, ja jos siinä on yhtään samanlainen rakenne


No ei ole kyllä yhtään samanlainen rakenne Xsarassa ja Bx:ssä keskenään. Jos Xsaran akselistossa on väljää tai pyörät vinossa niin se ei mene enää pelkillä laakereiden vaihdolla. Tukivarren laakerointi akselitapin joutuu yleensä (aina) vaihtamaan ja pahimmassa tapauksessa koko emäputken. Jouset on yleensä niin pirun piukassa ettei tukivartta meinaa saada pois. Kallituksen vakaajakin saattaa pistää raskaasti hanttiin joskus. Sitten kootessa pitää laittaa uudet tiivisteet ja olla tarkka eikä vain huiskia sitä sinnepäin. Moni akselistoremontti on pilattu sillä että se on koottu "kaisehyväon" mentaliteetilla... Sitten onkin vuoden päästä laitettu uudestaan samat kalliit osat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 17.07.2009 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Mites Riku Knipexit toimi putkien irroituksessa??



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 17.07.2009 14:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Teme kirjoitti:
Mites Riku Knipexit toimi putkien irroituksessa??


Et suotta kehunut. Takaisin laitossa niistä on melkein vielä enemmän iloa, kun saa helposti samaan aikaan sekä painettua että kierrettyä juntturia => löytää jenkansa paremmin kuin pelkästään pyörittämällä.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 19.07.2009 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
costanza kirjoitti:
No ei ole kyllä yhtään samanlainen rakenne Xsarassa ja Bx:ssä keskenään. Jos Xsaran akselistossa on väljää tai pyörät vinossa niin se ei mene enää pelkillä laakereiden vaihdolla.

Jaha, taitaapi siis mennä koko akselin vaihdoksi siis, ei taida kärsivällisyys ja osaaminen riittää moiseen... Kiitoksia informaatiosta. :) (vaikkakin tämä tieto korpeaa tällä hetkellä aika mukavasti)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 19.07.2009 18:14 

Viestit: 2699
Teme kirjoitti:
Mites Riku Knipexit toimi putkien irroituksessa?

rmattila kirjoitti:
Et suotta kehunut. Takaisin laitossa niistä on melkein vielä enemmän iloa, kun saa helposti samaan aikaan sekä painettua että kierrettyä juntturia => löytää jenkansa paremmin kuin pelkästään pyörittämällä.

No mimmoset pihdit ne sitten oikein on? Paljastakaahan nyt muillekin, kuinka hienoilla vekkailla oikein Vanin putkiremontteja tehdään.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 19.07.2009 18:29 
Suuri kiitos rmattila otsikosta. Olen salaa ihmetellyt josko tuo "kynkkä" tarkoitaisi tukivartta, mutta en oo kehdannut julkisesti kysyä ja paljastaa tyhmyyttäni vattuilijoille :mrgreen: Kaipailen jonkunlaista ammattislangi-suomi-sanakirjaa...


   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:n takakynkän ( takatukivarren ) laakerointi
ViestiLähetetty: 19.07.2009 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
r_a_n_u kirjoitti:
No mimmoset pihdit ne sitten oikein on? Paljastakaahan nyt muillekin, kuinka hienoilla vekkailla oikein Vanin putkiremontteja tehdään.


Kyllä ne tuossa kuvassa oli tyrkyllä nähtäväksi, viitatun kehumisen sisältävä keskustelu puolestaan löytyy täältä.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: