Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
On tästä tainnut olla vanhassa Patongissa juttua, mutta nyt olisi taas homma ajankohtainen. Minä kun olen tällainen lyhyehkö kaveri (193cm), niin tuppaa tuo pää hipomaan kattoa XM:ssä, koska sähkösäätöiset istuimet ovat vähän korkeammat, kuin mekaaniset. Lisäksi kattoluukku vähentää entisestään pääntilaa.

Onkos kukana siis onnistunut pudottamaan XM:n sähkökäyttöisiä istuimia alemmas? Kuuleman mukaan korkeussäädön poistamisella voisi jakkaraa saada vähän alemmas.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1517
Paikkakunta: The City of Häijää
Itselleni tämä aihe on tuttu monista autoista (vaikkakaan ei juuri XM:stä). Tilanne lienee melko paha jos noin lyhyt henkilökin tarvitsee jo lisätilaa :D Itselläni on mittaa 205cm ja täytyy sanoa että ainakaan kattoluukku ei ole mikään lisämeriitti autoa ostettaessa... Samaten on tullut huomattua että auton ulkomitoilla ei ole mitään tekemistä kuljettajan tilojen kanssa. Esim. Ford Ka on oivallinen peli, Audi V8:lla ei voi ajaa ollenkaan.

Täytyy sanoa, että harvoin on osunut kohdalle penkki josta saisi helposti ilman rälläköintiä ja hitsailua korkeutta pois. Joskus siirtokiskojen ja penkin rungon välillä on "ylimääräinen" osa, mutta turvavyön vastakappale voi olla kiinnitetty juuri siihen. Pituusäädön lisääminen tai säätöalueen siirto taaemmas on tavallisesti astetta helpompaa. Xantian penkki tippui pari senttiä kun korkeussäädön mekanismin kasasi "väärin". Peugeot 205:ssä en keksinyt muuta konstia kuin istuintyynyn ohentamisen. Penkki sinänsä oli jo aika matala mutta auton lattiassa on kohoumat kiinnityspisteissä ja niiden madaltaminen olisikin sitten jo melkoinen talkoo. Istuintyyny oli persauksen kohdalta melkein 15cm paksu joten pieni siivu ei vielä vaikuttanut mukavuuteen. Mk1 Golfissa oli penkin takaosassa pyöreät pystysuorat tangot, joista lähti rälläköimällä pätkä pois välistä. Sinänsä yksinkertainen modi, joskin tulityöt ovat aina ikäviä.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 18:48 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Avaa se kattoluukku aina kun ajat niin ei tarvii tehdä mitään muutoksia :lol:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 21:27 

Viestit: 66
En tiedä onko muissa automerkeissä sama juttu, mutta ainakin XM:n kohdalla kattoluukkuisissa malleissa katto on jostain syystä matalemmalla kuin kattoluukuttomissa malleissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 21:41 

Viestit: 287
Niin se tahtoo olla kaikissa. Ainut poikkeus taitaa olla nämä Finlandia kattoluukulliset, mutta en oikein ainakaan itse sanoisi että se on mikään kattoluukku...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 09.02.2009 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Horde-Herde kirjoitti:
ainakin XM:n kohdalla kattoluukkuisissa malleissa katto on jostain syystä matalemmalla kuin kattoluukuttomissa malleissa.

Onhan se oltava jonkinverran matalammalla, kun se luukku vaatii oman tilansa verhoilun sisällä mahtuakseen liikkumaan..! Vajaan viitisen senttiä se taitaa alemmaksi tulla, kyllä sen eron huomaa kun vertaamaan pääsee luukuttoman kanssa. Itselläni ei tuota hätää vielä ollut, ei tällaisella 180cm "hukkakepillä" vielä rajat vastaan tulleet...

Vaan eikös tuo vertailu jakkaroiden eroavaisuuksien kesken ole varsin kätevää, kun ottaa molemmat etujakkarat irti ja aloittaa ihmettelyn..? Näin sen itse tekisin jos tuollaiseen ryhtyisin... Yllyttää tietenkin voisin aloittamaan tuota, voisin sitten lunastaa poispuretun korkeussäädön jotta voisin sen asentaa tuohon omaani vänkärin penkkiin... Tuohon kun pitää lisätä kaikki mahdolliset ja mahdottomat optiot mitä vain mieleen tulla voi...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Vaan eikös tuo vertailu jakkaroiden eroavaisuuksien kesken ole varsin kätevää, kun ottaa molemmat etujakkarat irti ja aloittaa ihmettelyn..?

Näinhän se varmaan tehdä täytyy. Silti sitä aina toivoo, josko joku muukin olisi saman ongelman kanssa paininut.

Yksi vaihtoehto tietty olisi vaihtaa kokonaan manuaalinen jakkara autoon. Mutta se olisi kuitenkin ehkä liian helppo ratkaisu ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 09:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Jos haluat testailla rauhassa niin voin myydä sulle todella edullisesti sähköjakkaroiden rungot. On niissä verhoilutkin mutta istuinosat pitäisi parsia kuntoon. Jäi itselläni ylimääräiseksi kun ei verhoilu sattunut loppu autoon ja selkänojien vaihto tuntui liian isolta hommalta ;) Istuinosathan irtoaa hyvin helposti rungoista.

Tiedä vaikka sattuisi suoraan sun verhoiluun: http://sitruuna.unk.fi/gallery/d/7470-2/XMverhoilu.JPG



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 10:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kenguru kirjoitti:
Jos haluat testailla rauhassa niin voin myydä sulle todella edullisesti sähköjakkaroiden rungot.

Pistäs mulle hintapyyntö jollain viestimellä. Jos on riittävän halpa, niin aletaan miettiä kuljetusta ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Valitsin tuon yv:n niin muiden ei tarvitse kauhistella naurettavaa hintapyyntöä..



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Minäpä sitten vastaan näin julkisesti kauhistelleeni hintapyyntöä... Näin se homma etenee ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 10:43 
Horde-Herde kirjoitti:
En tiedä onko muissa automerkeissä sama juttu, mutta ainakin XM:n kohdalla kattoluukkuisissa malleissa katto on jostain syystä matalemmalla kuin kattoluukuttomissa malleissa.

OT: Kattoluukullisessa Xantiassa jo tällaisen 1820 mm ottaa pää kattoon kiinni jos istuupi ihan ryhdikkäästi ja lakkia ei voi pitää päässä ollenkaan. 8-)


   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
quai_de_javel kirjoitti:
Horde-Herde kirjoitti:
En tiedä onko muissa automerkeissä sama juttu, mutta ainakin XM:n kohdalla kattoluukkuisissa malleissa katto on jostain syystä matalemmalla kuin kattoluukuttomissa malleissa.

OT: Kattoluukullisessa Xantiassa jo tällaisen 1820 mm ottaa pää kattoon kiinni jos istuupi ihan ryhdikkäästi ja lakkia ei voi pitää päässä ollenkaan. 8-)

Jatketaan sit OT linjalla..: Tässä sen sitten huomaa taas huomaamatta Xm:n suuruuden, vaikka se onkin onnistuttu piilottamaan muotoiluosastolla varsin loistavasti... Varsinkaan sisätilojen kokoa ei ymmärrä ennenkuin on niitä oikeasti verrannut johonkin ns. isoon autoon ja huomannut vertailukohteen kovin ahtaaksi..!

Itse järkytyin Xm:n sisätilojen suuruuden suhteen viimeksi tuon lämppärin kennorempan aikaan, oli vänkärin etupenkki irroitettuna niin siinä tilassa olisi pystynyt ihan huoletta vaikka asumaan... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähkötuolin laskeminen
ViestiLähetetty: 10.02.2009 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Itse järkytyin Xm:n sisätilojen suuruuden suhteen viimeksi tuon lämppärin kennorempan aikaan, oli vänkärin etupenkki irroitettuna niin siinä tilassa olisi pystynyt ihan huoletta vaikka asumaan... :lol:


Juu ja jos vielä lisäksi on takapenkin istuinosa irti niin sisätila vaikuttaa jo oikeasti pieneltä yksiöltä.
Mulla oli kerran kaikki penkit XM:stä pihalla ja tuntui siltä että siellä olis alkanut kaikumaan jos kattoverhoilun olisi vielä pudottanut :D



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: