|
Kirjoittaja |
Viesti |
Hessu
|
Viestin otsikko: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 06.10.2015 08:40 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Terve,
Olen penkonut katalookeja, ja olen löytänyt 1.9D/2.0HDi termostaatteja vain 83C versiona. Onkohan saatavissa "talvimallia" jossa olisi 89 luokkaa olevaa aukenemislämpötila? Sopiva osa varmasti on olemassa mutta kun mittojen perusteella noita on aika vaikea hakea, pitäisi tietää käyttökohde.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 06.10.2015 11:08 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Vastaan itselleni: Löytyi Vernet Calorstat TH5130.89J Mitoiltaan sama kuin normaali 83-asteinen.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 06.10.2015 16:02 |
Viestit: 2589 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Juu ainakin Auto-Artikkeli osaa aina oikean myydä, juurikin ilmeisesti tuo kyseinen.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 27.10.2015 21:26 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Soittelin pariinkin paikkaan, mutta sain vain kuunneltavakseni luennon että nykyään ei talvitermareita enää käytetä ja että "väärä" termostaatti sekoittaa moottorin toiminnan. Kyseistä osaa ei sitä paitsi ollut saatavissa. Tilasin sitten virolaisesta nettikaupasta kyseisen Vernetin termarin, oli edullinen eikä tullut mitään luentoja kylkiäisenä.
Kiitosmaininta tälle moottorityypille, ei ole tullut vastaan toista nykyautoa johon termarin vaihto olisi yhtä helppo homma. Tarvitsee tasan yhden työkalun ja nesteitä laskematta lirahtaa korkeintaan desi tai kaksi pihalle kun kotelo on auki.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 27.10.2015 23:33 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Vaikuttaneeko kovinkaan paljoa hdi koneeseen lämmön kannalta,sillä itse kone lämpeää suht hitaasti ja ainakin näin äkkiä ajateltuna tuskin korkeampi aukeamislämpötila kovin isoa roolia näyttelee? Onko tässä kyse alkupään hdi koneista (8v)?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 28.10.2015 04:17 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
Ainakin 306 hdi:ssä vaikutus oli todella kova kun eihän se muuten meinannut lämmettä ollenkaan...se 5-6 astetta lämpölaitteen puhalluksessa tekee eetvarttia jos muuten on kuin lehmänhenkäys....sama huomattu esim scudossa vaikka olisikin se väliseinä syömässä lämmitystilaa...
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 28.10.2015 10:18 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Kyllä, 2.0 HDi 90 (RHY). Työmatka on 30km suuntaansa joten kyllä siinä jo kone käyntilämpöön ennättää. Huomasin, että nyt sai lämmönsäätöä jo vähän hellittää puolimatkassa. Viimeksi kun oli vastaavia pakkaslukemia niin ihan rauhassa sai ajella lämmöt täysillä koko matkan. Lämpömittarista katsottuna ero ei ole itse asiassa kovin suuri, ehkä ajoviima jäähdyttää konetta niin paljon ettei termari pääse kunnolla edes aukenemaan. Seuraaviin pakkasiin mennessä voisi sitten sovitella pahvia jäähdyttimen eteen.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: 2.0 HDi talvitermostaatti Lähetetty: 28.10.2015 13:00 |
Viestit: 1114
|
Ja kun tukit konetilan alaosan öljypohjan alta, lämpenee öljytkin eri tavalla eikä kerää kosteutta niin pahasti (etua jos konetyypissä on vaarana huohottimen jäätyminen).
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
|