Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 12:51 

Viestit: 65
Paikkakunta: Kouvola
Onko kellään kokemusta, millainen lämmitin XM 3.0 V6.een käy/kannattaa laittaa ?? Lohko/letku/säteilylämmitin ??
ja auto siis -92 , liekö koneissa eroja....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 13:23 

Viestit: 200
Paikkakunta: Hämeenlinna
Lohkolämmitin ilmanmuuta .Letkulämmittimet ja erioten säteilylämmittimet hukkaavat käytettävää energiaa.


Liitteet:
defa.JPG
defa.JPG [ 57.13 KiB | Katsottu 12406 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
^Saako tuota Defaa oikeasti vielä..? Olen antanut itselleni kertoa ettei olisi enää vuosiin ollut tarjolla...

Pumpullisen letkulämmittimen meinasin omaani laittaa, kunhan tuo lohkolämmitin poistuu keskuudesta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 13:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Miten se letkulämmitin sitä energiaa hukkaa lohkolämmittimeen verrattuna?

Pumpullisena vesi kiertää kunnolla ja moottori lämpiää kauttaaltaan, lisäksi sisälle saa heti haaleaa ilmaa joten ei tartte tyhjäkäynnillä sulatella niin kauan.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:28 

Viestit: 200
Paikkakunta: Hämeenlinna
Letkulämmitimet ovat tehoiltaan suurempia ja sitä lämpöä hukkuu letkujen lämmittämiseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:34 

Viestit: 200
Paikkakunta: Hämeenlinna
>^Saako tuota Defaa oikeasti vielä..? Olen antanut itselleni kertoa ettei olisi enää vuosiin ollut tarjolla...


http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/autol ... ammittimet


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:46 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Reino Ranskanleipä kirjoitti:
Letkulämmitimet ovat tehoiltaan suurempia ja sitä lämpöä hukkuu letkujen lämmittämiseen.


Itsellä noin kilowattinen pumpullinen.

Hyvin ja nopeasti lämpenee 2.0 Hdi. :D Ja tasaisesti ;)

Ja säästöä tulee, kun ei tarvitse sisätilalämmitintä :mrgreen:

Eiköhän tuo "hukka" tule kaikilla lämmittimillä, jos lämmittää pitkään.
Ja tavanomaisilla pitää "hehkuttaa" pitkään, jos haluaa saada moottorin tasaisesti lämpenemään

Säteilylämmittimet ei oikein enää jaksa lämmittää tasaisesti yli 20-asteen pakkasissa pitkälläkään lämmitysajalla


Viimeksi muokannut XM Break päivämäärä 24.02.2018 14:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mulla 2.2 HDissä 550W pumpullinen Timco ja hukkaa hillitsee termostaatti. 1



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:49 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Termostaatti löytyy tuosta minunkin lämmittimestä. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 14:50 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Ja kiertää se lohkolämmittimenkin lämmittämä vesi letkuissa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 15:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Reino Ranskanleipä kirjoitti:
>^Saako tuota Defaa oikeasti vielä..? Olen antanut itselleni kertoa ettei olisi enää vuosiin ollut tarjolla...


http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/autol ... ammittimet

Ei ole tuolla, ainakaan listalla olevan numeron 411546 mukaan, saatavilla. Tuntee kyllä moottorin, ja numeron lämmittimelle sekä sille asennussarjan, mutta isosti ei lämmitä jos itse lämmitin puuttuu...

Toivon että olisin väärässä tuon saatavuuden kohdallam mutta tuokin listaus vain vahvistaa käsitystä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
XM Break kirjoitti:
Ja kiertää se lohkolämmittimenkin lämmittämä vesi letkuissa :lol:

Kiertäähän se, vähän samaan tapaan kuin säteilylämmitin lämmittää moottoria ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 16:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Letkulämmitin pumpulla on toki ykkösvalinta. Itsellä nykyisessä kulkineessa on moinen ja vaikkakin on pienitehoisin vaihtoehto, niin hyvin lämmittää. Jos lämmittää vain sellaisissa paikoissa, joissa on tehoa käytettävissä riittävästi, kannattaa laittaa vaikka parin kilowatin malli, kaveriksi akkulaturi ja askarrella sisätilan puhallin pyörimään lämmityksen aikana, vaikkapa vielä jonkinmoisen viiveen tai jopa lämpöerotarkkailun kera.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 24.02.2018 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Korpilahti
MustaKuukassa (koneena ZPJ) on perinteinen lohkolämmitin etummaisen sylinteriryhmän päässä, ja se on ongelmallinen, lämmittää etummaisen kannen ja siinä vieressä olevan lämpö-anturin, takimmaiselle sylinteriryhmälle ei tunnu riittävän lämpöä, käyntiinlähtö on välillä vaikeaa ( kylmänä lähtisi paremmin), kun ecu ei saa selvää koneen lämmöistä, anturit eripuolella mootoria antaa erilaisia lukemia.

Hommasin juuri kiertovesipumpullisen termostaatti-ohjatun letkulämmittimen tarkoituksena laittaa se lämmityslaitteen kennolta turbiinikopan päältä kansien väliin tulevaan letkuun. Discossa on jo paritalvea ollut samanmoinen, ja hienosti lämmittää koko moottorin, kun neste kiertää lämmittäen moottorin tasaisesti.
1kW tehoisia nuo. Defa-liittimillä, niin saa virtakaapelit wanhasta järjestelmästä, eikä tarvitse muutella sisätilan pistorasialle meneviä kaapeleita / haaroituksia.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 25.02.2018 13:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
cxtb2 kirjoitti:
1kW tehoisia nuo. Defa-liittimillä, niin saa virtakaapelit wanhasta järjestelmästä, eikä tarvitse muutella sisätilan pistorasialle meneviä kaapeleita / haaroituksia.
Jos ei ole vanhoja piuhoja vaikuttamassa päätökseen, niin Calixiltahan löytyy laaja skaala tuotteita: sekä CVH-nimellä olevat kahdella eri letkuliitäntäkoolla löytyvät PTC-mallit että nuo PH-nimellä olevat: https://www.calix.se/files/29a4ed51bd360eb7ace4287652170a96.pdf/2015_Calix%20PH-heaterpdf .



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 26.02.2018 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Virtasenkauppa.fi tarjoaa Calixin lämmitintä:
ZP moottorille: Lämmitintyyppi: RE 216
Miten sitten lie tuollainen toiseen kanteen tuleva elementti mahtaa lämmittää?

ES moottorille: Lämmitintyyppi: RE 566
Näyttää olevan 300 W "silitysrauta", eli ei kauhean tehokas.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 26.02.2018 13:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ainakin Porin Hintakaari kauppaa tarjouksessa Arctic Auto 1500W pumpullista letkulämmitintä 69,90€.
Näyttää samalta kuin Timcon vastaava, mutta tossa on defa-liitännän sijaan schukotulppa.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6
ViestiLähetetty: 26.02.2018 14:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
svc kirjoitti:
Virtasenkauppa.fi tarjoaa Calixin lämmitintä:
ZP moottorille: Lämmitintyyppi: RE 216
Miten sitten lie tuollainen toiseen kanteen tuleva elementti mahtaa lämmittää?

Listoilla monessakin paikassa on, mutta saatavuus sitten on ollut olematonta. Tosin itsellä ei (vielä) ole tarvetta uudelle, niin jätän kysymättä... Nykyinen kun toimii, ja parissa moottorissa ainakin yleismittarin mukaan on vielä ehjät lämmittimet. Toisaalta, voisihan sitä laittaa lämmittimen toiseenkin kanteen, tai sitten sen kiertovesipumpun joka on odottanut asentumistaan jo kolmatta Xm:ää eli useamman vuoden...

Epätasaisesti se moottorin lämmittää, ainakin jos lyhyen aikaa ehtii lämmittämään. Käynnissä kyllä huomaa, kun puoli moottoria käy hyvin ja toinen puoli sitten sekä-että eli hyvin huonosti. Tasainen käynti kyllä aika nopeaan löytyy, varsinkin jos vähän kaasulla auttaa. Sitten kun on enemmän aikaa lämmittänyt, niin en ainakaan äskeiselläkään käynnistyksellä mitään huomannut, oli jäänyt lämmittimen piuha sellaiseen kellokytkimeen joka ei pyöri eli sähköt oli lämppäreissä puolitoista vuorokautta -oli kyllä ehtinyt jo vaihteistonkin lämmittää kun niin mukavasti toimi heti alusta lähtien ja ilman kylmän aiheuttamia vaihtojen venymisiä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: