|
Kirjoittaja |
Viesti |
Millesime-91
|
Viestin otsikko: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 12:51 |
Viestit: 65 Paikkakunta: Kouvola
|
Onko kellään kokemusta, millainen lämmitin XM 3.0 V6.een käy/kannattaa laittaa ?? Lohko/letku/säteilylämmitin ?? ja auto siis -92 , liekö koneissa eroja....
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 13:23 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Lohkolämmitin ilmanmuuta .Letkulämmittimet ja erioten säteilylämmittimet hukkaavat käytettävää energiaa.
Liitteet: |

defa.JPG [ 57.13 KiB | Katsottu 12406 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 13:42 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
^Saako tuota Defaa oikeasti vielä..? Olen antanut itselleni kertoa ettei olisi enää vuosiin ollut tarjolla...
Pumpullisen letkulämmittimen meinasin omaani laittaa, kunhan tuo lohkolämmitin poistuu keskuudesta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 13:57 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
Miten se letkulämmitin sitä energiaa hukkaa lohkolämmittimeen verrattuna?
Pumpullisena vesi kiertää kunnolla ja moottori lämpiää kauttaaltaan, lisäksi sisälle saa heti haaleaa ilmaa joten ei tartte tyhjäkäynnillä sulatella niin kauan.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:28 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Letkulämmitimet ovat tehoiltaan suurempia ja sitä lämpöä hukkuu letkujen lämmittämiseen.
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:34 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:46 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Reino Ranskanleipä kirjoitti: Letkulämmitimet ovat tehoiltaan suurempia ja sitä lämpöä hukkuu letkujen lämmittämiseen. Itsellä noin kilowattinen pumpullinen. Hyvin ja nopeasti lämpenee 2.0 Hdi.  Ja tasaisesti Ja säästöä tulee, kun ei tarvitse sisätilalämmitintä Eiköhän tuo "hukka" tule kaikilla lämmittimillä, jos lämmittää pitkään. Ja tavanomaisilla pitää "hehkuttaa" pitkään, jos haluaa saada moottorin tasaisesti lämpenemään Säteilylämmittimet ei oikein enää jaksa lämmittää tasaisesti yli 20-asteen pakkasissa pitkälläkään lämmitysajalla
Viimeksi muokannut XM Break päivämäärä 24.02.2018 14:47, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:47 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mulla 2.2 HDissä 550W pumpullinen Timco ja hukkaa hillitsee termostaatti. 1
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:49 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Termostaatti löytyy tuosta minunkin lämmittimestä. 
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 14:50 |
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
|
Ja kiertää se lohkolämmittimenkin lämmittämä vesi letkuissa 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 15:08 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Reino Ranskanleipä kirjoitti: >^Saako tuota Defaa oikeasti vielä..? Olen antanut itselleni kertoa ettei olisi enää vuosiin ollut tarjolla... http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/autol ... ammittimetEi ole tuolla, ainakaan listalla olevan numeron 411546 mukaan, saatavilla. Tuntee kyllä moottorin, ja numeron lämmittimelle sekä sille asennussarjan, mutta isosti ei lämmitä jos itse lämmitin puuttuu... Toivon että olisin väärässä tuon saatavuuden kohdallam mutta tuokin listaus vain vahvistaa käsitystä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 15:16 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
XM Break kirjoitti: Ja kiertää se lohkolämmittimenkin lämmittämä vesi letkuissa  Kiertäähän se, vähän samaan tapaan kuin säteilylämmitin lämmittää moottoria 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 16:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Letkulämmitin pumpulla on toki ykkösvalinta. Itsellä nykyisessä kulkineessa on moinen ja vaikkakin on pienitehoisin vaihtoehto, niin hyvin lämmittää. Jos lämmittää vain sellaisissa paikoissa, joissa on tehoa käytettävissä riittävästi, kannattaa laittaa vaikka parin kilowatin malli, kaveriksi akkulaturi ja askarrella sisätilan puhallin pyörimään lämmityksen aikana, vaikkapa vielä jonkinmoisen viiveen tai jopa lämpöerotarkkailun kera.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 24.02.2018 19:02 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
MustaKuukassa (koneena ZPJ) on perinteinen lohkolämmitin etummaisen sylinteriryhmän päässä, ja se on ongelmallinen, lämmittää etummaisen kannen ja siinä vieressä olevan lämpö-anturin, takimmaiselle sylinteriryhmälle ei tunnu riittävän lämpöä, käyntiinlähtö on välillä vaikeaa ( kylmänä lähtisi paremmin), kun ecu ei saa selvää koneen lämmöistä, anturit eripuolella mootoria antaa erilaisia lukemia.
Hommasin juuri kiertovesipumpullisen termostaatti-ohjatun letkulämmittimen tarkoituksena laittaa se lämmityslaitteen kennolta turbiinikopan päältä kansien väliin tulevaan letkuun. Discossa on jo paritalvea ollut samanmoinen, ja hienosti lämmittää koko moottorin, kun neste kiertää lämmittäen moottorin tasaisesti. 1kW tehoisia nuo. Defa-liittimillä, niin saa virtakaapelit wanhasta järjestelmästä, eikä tarvitse muutella sisätilan pistorasialle meneviä kaapeleita / haaroituksia.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 25.02.2018 13:38 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
cxtb2 kirjoitti: 1kW tehoisia nuo. Defa-liittimillä, niin saa virtakaapelit wanhasta järjestelmästä, eikä tarvitse muutella sisätilan pistorasialle meneviä kaapeleita / haaroituksia. Jos ei ole vanhoja piuhoja vaikuttamassa päätökseen, niin Calixiltahan löytyy laaja skaala tuotteita: sekä CVH-nimellä olevat kahdella eri letkuliitäntäkoolla löytyvät PTC-mallit että nuo PH-nimellä olevat: https://www.calix.se/files/29a4ed51bd360eb7ace4287652170a96.pdf/2015_Calix%20PH-heaterpdf .
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 26.02.2018 13:07 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Virtasenkauppa.fi tarjoaa Calixin lämmitintä: ZP moottorille: Lämmitintyyppi: RE 216 Miten sitten lie tuollainen toiseen kanteen tuleva elementti mahtaa lämmittää? ES moottorille: Lämmitintyyppi: RE 566 Näyttää olevan 300 W "silitysrauta", eli ei kauhean tehokas.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 26.02.2018 13:09 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ainakin Porin Hintakaari kauppaa tarjouksessa Arctic Auto 1500W pumpullista letkulämmitintä 69,90€. Näyttää samalta kuin Timcon vastaava, mutta tossa on defa-liitännän sijaan schukotulppa.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Moottorilämmitin XM 3.0 V6 Lähetetty: 26.02.2018 14:36 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
svc kirjoitti: Virtasenkauppa.fi tarjoaa Calixin lämmitintä: ZP moottorille: Lämmitintyyppi: RE 216 Miten sitten lie tuollainen toiseen kanteen tuleva elementti mahtaa lämmittää? Listoilla monessakin paikassa on, mutta saatavuus sitten on ollut olematonta. Tosin itsellä ei (vielä) ole tarvetta uudelle, niin jätän kysymättä... Nykyinen kun toimii, ja parissa moottorissa ainakin yleismittarin mukaan on vielä ehjät lämmittimet. Toisaalta, voisihan sitä laittaa lämmittimen toiseenkin kanteen, tai sitten sen kiertovesipumpun joka on odottanut asentumistaan jo kolmatta Xm:ää eli useamman vuoden... Epätasaisesti se moottorin lämmittää, ainakin jos lyhyen aikaa ehtii lämmittämään. Käynnissä kyllä huomaa, kun puoli moottoria käy hyvin ja toinen puoli sitten sekä-että eli hyvin huonosti. Tasainen käynti kyllä aika nopeaan löytyy, varsinkin jos vähän kaasulla auttaa. Sitten kun on enemmän aikaa lämmittänyt, niin en ainakaan äskeiselläkään käynnistyksellä mitään huomannut, oli jäänyt lämmittimen piuha sellaiseen kellokytkimeen joka ei pyöri eli sähköt oli lämppäreissä puolitoista vuorokautta -oli kyllä ehtinyt jo vaihteistonkin lämmittää kun niin mukavasti toimi heti alusta lähtien ja ilman kylmän aiheuttamia vaihtojen venymisiä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|