Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 10:35 

Viestit: 4
Tervehdys. Mystinen vika vaivaa ko autoa. Vikaa on nyt metsästetty jo tovin, mutta mikään ei tunnu auttavan. Eli aina starttauksen jälkeen auto pelaa aivan normaalisti noin 10 s ajan jonka jälkeen tapahtuu pieni nykäys käynnissä ja tehot sekä kierrosherkkyys häviävät. Auto alkaa myös käymään todella rikkaalla ainakin pakokaasujen hajusta ja väristä päätellen.Mitään vikakoodeja ei anna lukijoilla?? Kaikki anturit tähän mennessä jo vaihdettu? Loppuu ymmärrys.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5209
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tokeneeko kun käyttää lämpimäksi?

Etulambda tai sen lämmitys?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 I 2.2 HDi break AT '03|C4 1.6 16V berline '06|Xsara 1.6i '99=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 464
Tarjoaisin tähän ajatusta toisen ECU:n kokeilusta. Ajoneston takia saattaa olla vähän hankalampi kokeilla, kuin vanhemmilla vehkeillä.

Itsellä takana kolme ranskanrautaa, joissa ollut epämääräisiä käyntihäiriöitä. Syyksi noissa paljastunut viallinen ECU. Yksikään noista ei siis ollut täysin mykkä vaan nimenomaan epämääräisiä käyntiongelmia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 13:51 

Viestit: 4
Ei vaikutusta onko kylmä tai kuuma. Lambdakin on kyllä jo kokeiltu..Tänään kaveri tulossa tarjoamaan Lexiaa jos sillä jotain löytyisi? Kertooko sekään jos vika ecussa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 16:17 

Viestit: 1174
Paikkakunta: Jokioinen
Tuo käyntiaika viittaa tosiaan lambdaan, eli tuossa ajassa menisi closed looppiin ja vian takia rikkaalle.

Vika on niin systemaattinen että tuskin on ecuvika.



307SW 1.6hdi, C5 Break 2.2HDI A, Ducato 2.3jtd maxi.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 16:50 

Viestit: 694
Paikkakunta: Jyväskylä
Lambdan johto kokeeksi irti. Jossain moodissahan moottori toimii ilman koko anturia. Pitäisi toimia ainakin paremmin kuin millaiseksi aloittaja käyntia kuvaa.



Evasion 2.0 c.t. -99, Dodge Dart -73, Peugeot 306 1.6 -97, Honda fr-v 2.2d -07, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 17:51 

Viestit: 244
Paikkakunta: Porvoo
Onko katsottu testerillä myös mitta-arvot?Silloinhan voi tarkistaa todelliset arvot ohjainlaitteelta.Antureiden vaihto ei auto jos katkoksia..
Tulee myös mieleen nokka-akselin säätöyksikkö..Katin sisukset irti...



"Give jesus a try..If no,the devil will always take you back"
Redneck Yachtclub
I prefer dangerous Freedom to peaceful slavery.
Jefferson
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 04.10.2018 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 464
Jankos kirjoitti:
Tuo käyntiaika viittaa tosiaan lambdaan, eli tuossa ajassa menisi closed looppiin ja vian takia rikkaalle.

Vika on niin systemaattinen että tuskin on ecuvika.


Edelleen tarjoan ajatusta mahdollisesta ECU viasta. Missään muualla siinä autossa ei ole käyntiin vaikuttavia ajastimia kuin nimenomaan siinä ECU:ssa. No tietty lambdan lämmityspiiri on semmoinen, mutta toista lambdaahan tässä oli jo kokeiltu. Johdot jos on poikki, niin ranskalainen auto on kyllä sen verran fiksu, että huomaa sen ja ilmoittaa siitä.

Itsellä oli Rellussa vähän vastaava vika. Esiintyi todella säännöllisesti aina käynnistyksen jälkeen. Hävisi ECU:n vaihdolla. Eka tietty kannattaa katsoa sen syöttö ja maadoitus...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 09.10.2018 17:59 

Viestit: 4
No niin. Flunssan kourista selvitty ja Lexaa kokeiltu. Ei mitään mullistavia herjoja löytynyt. Radion antennia ja ilmastointia valitteli. Lambdan liitin irti kokeiltu eikä mitään vaikutusta? Eli varmaan seuraavaksi sit ecun kimppuun. Kuinka on helpoin tapa selvittää sen syöttö/maa kun niitä liittimiä on kolme ja piuhoja miljoona ja onko hyviä suosituksia mihin se kannattaa lähettää tsekattavaksi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 09.10.2018 22:55 

Viestit: 244
Paikkakunta: Porvoo
Rajako kirjoitti:
No niin. Flunssan kourista selvitty ja Lexaa kokeiltu. Ei mitään mullistavia herjoja löytynyt. Radion antennia ja ilmastointia valitteli. Lambdan liitin irti kokeiltu eikä mitään vaikutusta? Eli varmaan seuraavaksi sit ecun kimppuun. Kuinka on helpoin tapa selvittää sen syöttö/maa kun niitä liittimiä on kolme ja piuhoja miljoona ja onko hyviä suosituksia mihin se kannattaa lähettää tsekattavaksi?

Katsottiinko sillä Lexialla ne mitta-kentät?Eli mitä arvoja esim.lambda antoi?Yhä edelleen olen sitä mieltä että ojainlaiteviat harvinaisia..



"Give jesus a try..If no,the devil will always take you back"
Redneck Yachtclub
I prefer dangerous Freedom to peaceful slavery.
Jefferson
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara 2.0 16v vts 2002
ViestiLähetetty: 11.10.2018 18:49 

Viestit: 4
No nyt katottiin lambda arvotkin. Upstream vaihtelee 20-800mv ja downstream menee suht samoissa arvoissa?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron