|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 06.11.2018 07:30 |
Viestit: 2154
|
Onko kukaan törmännyt seikkailessaan netin ihmeellisessä maailmassa tarinoihin, missä olisi perehdytty C5 II korisen ja lähinnä dieselien sähköjen sekoamiseen? Näitä alkaa enenevissä määrissä kertyä tänne pihalle, jotka polttavat BSI:n, joko kokonaan tai osittain. Kaikille on yhteistä,että ovat dieseleitä, lähes poikkeuksetta taksi taustalla ja joissa Webasto. Se tyypillinen ohjaustehostajan pumpulle menevä johdotus kuitenkin ehjä. On syntynyt epäilys, että joku korin johtosarjoista hankaa koriin, tai johdot hankautuvat keskenään ja menevät oikosulkuun? Vika on hankala ja ärsyttävä, kun kaikkiaan toimivat autot joutuu paaliin moisen syyn takia. Viimeinen pihaan tullut 2.2 Hdi, oli täysin virraton, kun avaimesta käänsi, mutta kun laittoi jo valmiiksi osittain rikkinäisen BSI:n paikalle, niin virrat palautui, eli oma BSI totaalisen kuollut. Tuntuu turhalta mennä laittamaan sinne toista ehjää BSI:tä, Ecu:a ja avainsirua, kun tuloksen tietää jo etukäteen, että palaa heti, tai viikon päästä. Tuossa 2.2 Hdi:ssä on jo näköjään moinen operaatio tehty kertaalleen, kun ECU:sta löytyi toisen auton VIN tussilla kirjoitettuna. Villejä veikkauksiakin saa esittää! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 06.11.2018 09:34 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Voisi olla hyvä ensin tsekata häiritsevät tekijät pois. Kuten mm. akun maadoitukset. Omassakin oli toosan maadoituskontaktissa hyvää häikkää. Liitos auki, skrapataan kontaktipinnat kirkkaiksi, miel. uusi pultti, prikat ja suojausaineet. Jos vielä kierteen tapilla kävisi läpi. Maadoitus-/johtavuusviat löytyy yleismittarilla, millivolttialueillakin, jos liitokset ovat ok. Mittaukset kone käyden, kaikki sähkökuorma kytkettynä. Mitata voi akun napa-kenkä, kenkä-kaapelit, kaapelit-toosa esim. Tai ensin -napa-toosa, jos siinä jännite vain muutamia kym. mV:ja, ok. Näin ja vastaavasti mitattuna on löytynyt useampi vika. Xantiassa oli tyypillistä plus-kengän kaapelien puristusliitosongelmat.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 06.11.2018 09:34 |
Viestit: 1496
|
Mainitsit, että monet ovat vanhoja takseja? Jos taksilaitteiden asennuksessa/poistossa on sotkettu tai tehty huolimattomasti jotain?
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 06.11.2018 09:45 |
Viestit: 2154
|
Lauri kirjoitti: Mainitsit, että monet ovat vanhoja takseja? Jos taksilaitteiden asennuksessa/poistossa on sotkettu tai tehty huolimattomasti jotain? Tuo juuri se yksi ongelma. Selvästi BSI:n luota otettu virtoja lisälaitteille ja ne on olleet enemmän tai vähemmän surkeita ilmestyksiä, kuten myös Webaston kaukosäätimet, tai kellot sisäohjauksineen. Koittanut rapsia kaikkea ylimääräistä sieltä pois ja siellä sitten on ollut ryöstäjiä, suojaamattomia johtoja yms. Noista kaikista oireilevista tuntuu tulevan joskus hetkellisiä piikkejä, jotka sotkee älyn. Yksi noista tekee noin viikon välein, kun sammuttaa, niin valot jää palamaan ja pyyhkijät alkaa pyyhkimään ja loppuu vasta, kun ottaa akunkaapelin irti, palautuu kyllä sillä. COM viiksipaketti vaihdettu, mutta ei vaikutusta?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 06.11.2018 09:46 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Omasta C5II-kärsimysnäytelmästä jäi käteen käsitys, että niihin lähes kaikkiin on webaston kellon kytkennät räpelletty jälkikäteen vaihtelevanlaatuisilla virityksillä.
Omassa katkeili moottorinohjauksen sulakkeelta sähköt, liittyi vaan webastoon sillä tavalla että lämmityslaitteen kello-ohjauksen sähkö oli otettu samaa kautta...
Se oli ihan käsittämätön härveli, virtojen kytkemisen jälkeen moottorinohjauksen sähköt räpsähti poikki 4 sekunnin välein 7 kertaa, jonka jälkeen sähköjä ei enää ollut.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 21.12.2018 15:36 |
Viestit: 2154
|
Ainakin yksi selkeä syy löytynyt, joka saa näiden sähköt sekoamaan. Täällä yksi, joka laittoi pyyhkijät päälle, sisävalot räpsyi ja kaikkea muutakin mahdollista, tämä kaikki autosta poistuessa. Syyllinen istuinlämmitin oikosulussa, ei tarkemmin selvitetty mistä, mutta toisella istuimella ongelmat loppuivat ja ennen sitä pistokkeen irroituksella istuinlämmitykseltä. Toinen mikä askarruttanut, kun BSI:ssä mennyt bitti poikittain ja autot hävittänyt kaikki tiedot itsestään ja saatu Lexialla ne uudelleen syötettyä, niin lähivalojen merkkivalo jäänyt vilkkumaan. BSI mennyt tilaan, missä luulee autossa olevan kääntyvät xenonit ja tämän kun poistanut käytöstä, niin sekin alkanut pelittämään. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 21.12.2018 23:46 |
Viestit: 142
|
ealab kirjoitti: Voisi olla hyvä ensin tsekata häiritsevät tekijät pois. Kuten mm. akun maadoitukset. Omassakin oli toosan maadoituskontaktissa hyvää häikkää. Toosa? Hyvä suunnitelma eliminoida viat. Millivolttimittaus perustuu ylimenovastukseen. Jos jännite putoaa 14 voltista 12 Volttiin ja kuorma on 100 A, niin ylimenovastus R=U/I >>> 2 /100 >>> 0,02 ohmia.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 22.12.2018 10:01 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Omassa C5II:ssa en vastuksia mittaillut. Vain toosan maadoituskontaktissa voltin jännitehäviö. Samoin Xantian akun plus-kengän kaapelien puristusliitoksessa jännitehäviötä(3 xantiaa korjattu) sen verran, ettei käynnistynyt. Mutta mitäs siitä, mitään ajattelematta, paskajuttujahan nämä.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 22.12.2018 10:36 |
Viestit: 1319 Paikkakunta: Järvenpää
|
Olisiko yksi syy nimenomaan dieselien ongelmiin fapissa? Eikös se kytke mahdollisimman paljon sähkökyormaa päälle polton aikana ja siten lisäkuormittaisi bsi:tä ?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 22.12.2018 12:23 |
Viestit: 142
|
Ok. Monen muun auton ongelma myös on akku, akkukengät, yms. Mikä on suomennos sanalle "toosa"? Sorry eylab
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 22.12.2018 13:11 |
Viestit: 708
|
betaromeo kirjoitti: Ainakin yksi selkeä syy löytynyt, joka saa näiden sähköt sekoamaan. Täällä yksi, joka laittoi pyyhkijät päälle, sisävalot räpsyi ja kaikkea muutakin mahdollista, tämä kaikki autosta poistuessa. Syyllinen istuinlämmitin oikosulussa, ei tarkemmin selvitetty mistä, mutta toisella istuimella ongelmat loppuivat ja ennen sitä pistokkeen irroituksella istuinlämmitykseltä. ) Penkinlämppäristä aiheutuvaa sekoilua löytyy foorumin puolelta: https://citroen-foorumi.com/index.php?t ... #msg195384
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5 II korisen sähköt Lähetetty: 22.12.2018 19:30 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei se mitään. Toosa, laatikko, lodju, ym. synonyymejä, vaihdelaatikollekin.
|
|
|
|
 |
|
|