Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 13.01.2019 03:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1488
Paikkakunta: Parainen
Onko joku sattunut huomaamaan jossain sivustolla täysin triviaalia tietoa, paljonko C25 ambulanssin hydejousitetussa takapäässä mahtaa olla pallopaineet? Palloja on kaksi/ jousisylinteri, ilmeisesti ihan varoiksi jos toinen kajahtaa. J5 pösöä löytyy myös samalla jousituksella Kiitos jo etukäteen tiedosta.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 881
Paikkakunta: Järvenpää
Paineita en tiedä mutta muuten kiinnostaa tuo rakenne. Onko jotain kuvaa siitä? Millainen sylinteri kahdelle pallolle vai onko putkella haaroittetu?
Syy voi olla sekin että tuplakuormalle tarvitaan tuplatilavuus samalla joustomatkalla mikäli jousivakio halutaan pitää tietyllä alueella. Käytännöllisempää liennyt käyttää kahta sarjatuotantopalloa kuin yhtä vaikka litraista palloa.
Ei ainakaan lyhellä googlailulla löytynyt tuosta paljoakaan. Ranskaksi ehkä enemmän.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1488
Paikkakunta: Parainen
Tuossa näkyy rakennetta hieman. Sylinterin päähän pallon paikalle ruuvattu palikka, jonka kyljestä lähtee putki. Putken toisessa päässä palikka kahdelle pallolle. Otan parempia kuvia, kun paketti on pihalla.
Liitteet:
J5 hyd1.jpg
J5 hyd1.jpg [ 85.7 KiB | Katsottu 1593 kertaa ]


Liitteet:
J5 hyd2.jpg
J5 hyd2.jpg [ 81.96 KiB | Katsottu 1593 kertaa ]

Liitteet:
J5 hyd3.jpg
J5 hyd3.jpg [ 84.29 KiB | Katsottu 1593 kertaa ]



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 13:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1488
Paikkakunta: Parainen
Tuossa yksi kuvatus lisää
http://img110.xooimage.com/views/3/c/c/ ... 14521.jpg/



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Muistelisin noissa olleen diesel Bexin etupallot, kun tuommoisia tuli ihmeteltyä erään jo lopettaneen korjaamon tiloissa. Suuntaa paineille saisi laittamalla painemittarin jousituksen piiriin ja nostamalla ajokorkeuteen jonkinlaisen kuorman kanssa..?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 15:54 

Viestit: 3493
Kai myös tyhjänä olevasta kormasta ja paineista saisi jotain pääteltyä (Eli paine on ainakin alle tyhjäkuormapainon. Mutta mitäs luokkaa, puolet, 30 vai 70 %), muistelen että Xantiassa paine etupäässa oli normaalisti paikoillaan luokkaa 100 bar ja pallon täyttöpaine ehkä noin puolet siitä - siinä tosin ei tapahdu niin suurta muutosta paineessa kuin takapäässä tuhjä vs. täysi erona? Periaatteessa tuon tyhjänä olevan paineen saisi laskettua ihan kulman painosta ja männän halkaisijasta (tai siitä laskien pinta-ala), mutta sitten täytyy vielä laittaa kertoimeksi tuennan vipusuhde. (1 kg/cm2 on aika liki 1 bar tai tarkemmin pitäisi laskea Newtoneina: 1 Bar on 10 N/cm2).

Miksiköhän tuo on tarvinnut kaksi palloa, suurempi tilavuus tuo vähemmän progressiivisuutta vai onko se pikemminkin vikasietoisuuden takia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 14.01.2019 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1682
Paikkakunta: Päijät-Häme
..ja onko ne edes samanmallisia palloja molemmat alunperin?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 15.01.2019 04:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1488
Paikkakunta: Parainen
Näyttää Cx breakin sylinteriltä, suurin sallittu taka-akselimassa 1700kg.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 15.01.2019 09:19 

Viestit: 43
Paikkakunta: Kuopio
Pallojen kyljessä pitäis olla stanssattu tai maalattu paine määrä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 15.01.2019 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Näyttää Cx breakin sylinteriltä, suurin sallittu taka-akselimassa 1700kg.

Niiden kanssa jäisi yhdet pikkupallot pieniksi, kun niiden sylintereiden kanssahan on halkaistavat 700cc pallot Cx:ssä. Olisiko tuossa se perimmäinen syy tuplapalloratkaisulle..?

Paineiden puolesta tuosta pitäisi päästä jo haarukoimaan, mutta seuraavaksi mieltä kaihertaa iskariventtiilit että minkälaiset pallot sinne pitäisi valita...

timrie kirjoitti:
Pallojen kyljessä pitäis olla stanssattu tai maalattu paine määrä!

Niin pitäisi, mutta jos on vaikka tällätty mitkä-lie-pallot, tai aikaa palloilla on kulunut siellä alustassa sen verran että merkinnöistä ei selvää saa, niin ei ole isosti apua etenkään maalatuista merkinnöistä. Tuppaa takana olemaan toisinaan sennäköistä palloa ettei mistään muusta pintakäsittelystä kuin ruosteesta ole jälkeäkään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 15.01.2019 13:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5493
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Kysymys kuuluu, kuka ekana asentaa femmaansa tuplapallot? Vaikka helposti vaihdettaviksi takapaksin sivulokeroon :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|C4 1.6 16V berline '06|Xsara 1.6i '99=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C25:n pallopaineet?
ViestiLähetetty: 15.01.2019 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 881
Paikkakunta: Järvenpää
Äkkiä ajatellen tuo tuplapalloisuus tarjoaa valmennuksen suhteen mielenkiintoisen mahdollisuuden. Toiseen pienempi valmennus ja toiseen tiukempi. Pehmeämpi toimii lyhyillä jousituksen liikkeillä enemmän kuin tiukempi. Kun liike pidempi, alkaa löysemmin vaimennetun progressio purra ja paine nousta jolloin tiukemmin vaimettu jatkaa hommia ääriliikkeillä!



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: wanhustiina ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: